(Opstart)naam computer wijzigen

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 augustus 2016
Waarderingsscore
390
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Dat kan met de route: startknop> instellingen>Pc-instellingen>systeem>info> en dan zit je in het gewenste schermpje. De huidige naam staat daar aangegeven , en dan kan je de gewenste naam invullen. Daarna"volgende" maar dan blijkt bij herstart toch nog de oude naam genoemd te worden. Het ronde logootje waar je een prent in kan plaatsen was mij ooit eerder wel gelukt. Ook al eens geprobeerd met een tweede of gast-account aan te maken, maar dat lukte ook niet.

Er is een verschil tussen de computernaam en de gebruikersnaam (account). Welke van de twee wil je effectief wijzigen? Die met de afbeelding bij is de gebruikersnaam. Die kan je best wijzigen via het "oude" configuratiescherm ... gebruikersaccounts ... uw accountnaam wijzigen. Daar kan je gelijk doorklikken naar "wijzigingen aanbrengen in mijn account in pc-instellingen" ... daar op "afbeeling zoeken" klikken ...
Wil je de computernaam wijzigen moet je goed opletten want dat kan verregaande gevolgen hebben qua bereikbaarheid/networking/... (is niet aan te raden).

Dank je wel. dan laat ik het maar zo. De laptop wordt - vóór gebruik in een gezelschap - opgestart waar verder niemand bij is. Wat betreft je citaat: is het niet aardig daar een verwijzing bij te zetten naar Bram Vermeulen (niet de correspondent maar lang geleden collega van Freek d.J.?)
Wat later: er is inmiddels een groot verschil ontstaan tussen naam en wachtwoord van het Microsoft-account en de huidige opstartgegevens. Ook staat 'ergens" aangegeven dat ik wèl met een wachtwoord zou moeten opstarten, terwijl ik dat sinds 19 jaar niet wens te doen. Ingewikkelder kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Laatst bewerkt:
@Nasjarf: Bram Vermeulen wou ik erbij zetten maar lukte niet meer wegens te veel characters. Ik zal eens een andere manier proberen ...

Update: zegt telkens dat mijn handtekening x characters te lang is ;-(

Je kan zeer makkelijker overschakelen naar een "locaal account" zonder verlies van lay-out, gegevens, enz. Dat doe je via startknop ... instellingen ... accounts ... uw info ... rechterkolom: in plaats daarvan aanmelden met een locaal account. Nog een keer je MS-paswoord invullen en bij de nieuwe naam paswoord blanco laten ... afmelden en terug aanmelden en hoppa, locaal account met dezelfde instellingen als voorheen.

Een nieuw account met administratorrechten aanmaken lijkt mij de aangewezen en makkelijkste weg.
En is dat account actief en ingericht, kan het oude account verwijderd worden.

Start » Configuratiescherm » Gebruikersaccount » Ander account beheren

Terug
Bovenaan Onderaan