opstart afbeelding Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

PCS Lid
Als ik dat zou willen wijzigen zie ik op de desbetreffende bladzijde bovenaan staan:
5a5c95c63a209-No.001.jpg

Hangt dit samen omdat ik een Windows 10 home-versie heb?

Dan is jouw Windows naar mijn idee hetzij door software of malware zodanig veranderd, dat dit niet voor jou mogelijk is.

Ik verplaats deze discussie dan ook naar het juiste forum om je te kunnen laten helpen.

malware lijkt mij niet zo waarschijnlijk, aangezien ik regelmatig alleri opschoon-acties laat doen of controleren, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Hallo,

Aan een virus denk ik ook niet je zou altijd even met Malwarebytes kunnen scannen.
Lees dit even door: Klik.
En hier de oplossing: Klik.

Zover ik weet is in Windows 10 enkel in de Pro- en Enterprise versies Groepsbeleid aanwezig.
De TS heeft zover ik weet een Home versie.

De instructies zoals bij "PC-Leek" ben ik al vaak tegen gekomen. Bij mij komt er dan (= wat groter dan plaatje bij # 1) :
5a5cb7b2e8b5b-No.001.jpg

en dan ben ik uitgepraat: achtergrond kunnen veranderen blijft GRIJS. (+ die rode mededeling...)
Wat betreft je "oplossing": dat is een heel verhaal waar ik echt in moet duiken. Of dat dan inderdaad (na afdrukken en punt voor punt nalopen) de moeite waard is voor iets dat maar 3 seconden in beeld komt is de vraag. Maar ik ga het bekijken

Hallo,

We gaan eens verder kijken:

Download de
577bf0efb8088-FRST.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Hallo,

Voor ik een fix ga maken even de volgende punten:
1. ik zie twee virusscanners Panda Security en Avira, Panda actief mag Avira weg?
2. AutoKMS staat op je pc gebruik je die nog?

Ik dacht dat ik Panda had verwijderd: die zie ik voorlopig nergens staan. Van Avira heb ik toevallig gisteren "iets" van 2 GB (!) verwijderd; de rest is per Revo met die registerbstanden verwijderd.
Ik denk dat die KMS samenhangt met mijn Office 2010: die heb ik al een vele malen (opnieuw) moeten toepassen. kan dat kwaad? soms zie ik een melding, en dan geef ik toestemming om door te gaan.
Moet ik een nieuwe Farbar maken?

Hallo,

Die AutoKMS is om een illegale Office legaal te maken, zo heb je en open poort waardoor je vatbaar bent voor besmettingen.
Er zijn betere oplossingen en betaalbaar ook lees het volgende maar eens Office voor een betaalbare prijs.
En hij staat nu heel aantrekkelijk geprest, hou er rekening mee dat bepaalde virus scanners die KMS steeds verwijderen het is een Trojaan daarom moet je steeds toestemming geven.

Ik ga en fix schijven.

Hallo,

frst.png
frstfix.png

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Ik zie af en toe die "deals"voor Windows/Office etc wel eens langs komen. Bij koopjedeal kocht ik een W 10 voor ongeveer € 30.-- ; ik weet niet of ik Office 2013 of 2016 voldoende zal beheersen

Over Microsoft Office - het is al 2018 en Ofiice 2010 is alweer 8 jaar oud.
Dat betekent dat over iets meer dan twee jaar de ondersteuning stopt.
Voor Office 2013 dus in 2013 en Office 2016 in 2026.

Vertel eens wat jij in Office gebruikt?

Hallo,

Het is beter om je dar weer in te verdiepen want illegale software is ook niet alles (vooral als je ook bank zaken zou doen via je pc).

Maar er is iets niet goed gegaan of je heb het verkeerde logje gepost of de fix niet goed uitgevoerd.
Hier en handleiding alleen jij moet de fix downloaden: HANDLEIDING FIX-FRST

natuurlijk hebben jullie gelijk. Ik zal de fix opnieuw gaan doen. Wat betreft A54: Word, Outlook (ik heb alsmaar ruzie met Thunderbird),Excel regelmatig en PowerPoint regelmatig. Libre/Open office heb ik vaak bekeken: liever niet. Als ik een wat recentere office-versie zo nodig kan overzetten naar een andere pc in huis, dan wil ik daar best wat voor betalen, maar gen € 150.-- of zo.
Merkwaardig: na de verplichte herstart kwam ineens Avira weer terug als snelkoppeling en ook te vinden in (o.a.) Revo uninstaller. Hier volgt de fix, alweer met veel dank:

Hallo,

Welke virusscanner wil je nu gaan gebruiken?
Want ik zie Avira actief en doet die het nu?

En Office is geen 150,00 euro maar nu 35,99 en als je wil kan ik een code geven en dan gaat daar nog 10% af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan