opslaan als op volledige scherm

opslaan als op volledige scherm

Medewerker
Vreemde topic-titel, maar ik leg het even uit.
Als ik een document wil opslaan als, dan wordt het hele beeldscherm gevuld met plaatsingslocaties waarop ik dan op de balk helemaal onderaan links een naam voor het document kan ingeven. Ik kan het beeld niet verkleinen met Esc. of iets anders. Het zit dan muurvast. Het lastige daarvan is dat die in te geven naam heel klein is als je die wilt tikken in de balk. Je hebt bijna een vergrootglas nodig om te kunnen zien wat je tikt..
Ik kan me herinneren dat het vroeger (andere windowsversie?) veel duidelijker (groter?) zichtbaar was wat je daar als documentnaam intikte.
Klopt dat? Gebruik ik daar nu een verkeerde (Windows?) instelling voor

PCS Lid
Bedoel je documenten opslaan in het "nieuwe" word en welke editie?

In mijn versie office 2021.

Dan krijg ik inderdaad als ik op opslaan als klik, een beeldvullend beeld te zien.

Je kunt hieruit, door links op het pijltje te klikken boven dit staat boven het huis waar start naast staat (in word).

Je moet eerst kiezen waar je wilt gaan opslaan. Staat bij mij op deze pc maar ik kan ook op bladeren klikken, vervolgens kan ik kiezen uit vastgemaakt mappen of recente locaties.

Ik wil nu iets opslaan op een locatie die ik niet zie staan. Dan klik ik op bladeren. En klik ik onder organiseren op documenten. En hier kan ik het ook een naam geven.

Een screenshot met uitleg erbij.

Medewerker
Dag Roxmarie, Hier een screenshot van zo'n op te slaan (Word)document. Daar kun je dus niet uitkomen voordat je een naam gegeven hebt. Je kunt het ook niet kleiner maken. Bovendien zie ik nergens een HOME knopje met pijltje...

PCS Lid
Ik snap waarom je die niet ziet. Dit is zo te zien je verkenner, dus al een stap verder wat betreft het opslaan.

Wel heb ik het idee iets van de afbeelding te missen, want het vakje opslaan als zie ik op dit screenshot niet staan.

Ik zou ook documenten klikken, en daarin een map selecteren.

Een dan kun je het bestand ook een naam geven.

Want zoals je het nu hebt staan wordt het op je bureau blad gezet.

PCS Lid
Zoals ik er tegen aankijk moet je alleen even rechtsboven, naast het kruisje, op het vierkantje klikken. Dat vierkantje geeft nl aan dat je volledig beeld wilt.
Dit doet echter niets met de grootte van de letters.

Moderator
Teamlid
Moderator
Dag Roxmarie, Hier een screenshot van zo'n op te slaan (Word)document. Daar kun je dus niet uitkomen voordat je een naam gegeven hebt. Je kunt het ook niet kleiner maken. Bovendien zie ik nergens een HOME knopje met pijltje...
Welke versie van word is dit?

PCS Lid
Dat gaat toch primma zo je kunt klikken op bijvoorbeeld mijn documenten en dan door.
Als je een vast plek hebt om op te slaan kan je dit ook defineren onder opties -> opslaan -> standaard bestand locatie.Dan kom je daar gelijk terecht als je op bladeren klikt om een nieuw document voor de eerste keer op te slaan

Medewerker
Ik snap waarom je die niet ziet. Dit is zo te zien je verkenner, dus al een stap verder wat betreft het opslaan.

Wel heb ik het idee iets van de afbeelding te missen, want het vakje opslaan als zie ik op dit screenshot niet staan.

Ja, dat klopt. Dat staat helemaal onderaan, zoals gebruikelijk wanneer je een docuemtn wilt opslaan/opslaan als. Ik heb dat onderste gedeelte niet mee gekopieerd .

Medewerker
Ik zou ook documenten klikken, en daarin een map selecteren.

Een dan kun je het bestand ook een naam geven.

Want zoals je het nu hebt staan wordt het op je bureau blad gezet.
Ja, klopt ook. Ik plaats documenten altijd eerst op mijn bureaublad (voor gebruik) en daarna pas in een (aanwezige ) map op een interne map of een externe HD.

PCS Lid
Dat kan maar is een beetje onhandig.
je kan beter rechtstreeks opslaan naar die interne map en later een kopie maken naar je externe map.
dan blijven de bestandskoppelingen in word intact dat vereenvoudigd het openen en opslaan.

zoals in post #7 aangegeven is het een kleine moeite om een standaard locatie op te geven waar je je bestanden wilt hebben

PCS Lid
ik neem aan dat de externe schijf als reserve bestand bedoeld is.
Ik zou in ieder geval nooit alleen daarop mijn data bewaren
het ding zal maar eens van de trap vallen ofzo.

Medewerker
ik neem aan dat de externe schijf als reserve bestand bedoeld is.
Ik zou in ieder geval nooit alleen daarop mijn data bewaren
het ding zal maar eens van de trap vallen ofzo.
Haha.... Ik heb 6 externe HDD's tot 6 Tb en die staan altijd keurig naast mijn pc in een zelfgebouwd kastje. Ze komen nooit van hun plaats. Overigens niet als reserve maar als archief om ruimte te maken op de pc. Sommige heb ik al 6 jaar en altijd werken ze perfect.

pc-aholic
Even ter info: een backup-schijf kan je best bewaren op een andere fysieke plek dan je pc. Staat die schijf constant naast je pc, al dan niet aangesloten, dan noem ik dat geen echte backup. Stel (ik hoop dit voor niemand, hé) er is een blikseminslag en je pc is om zeep, vaak ook die schijven dan. Of er wordt ingebroken en ze nemen je pc mee, dan pakken ze waarschijnlijk ook die schijven mee en ben je sowieso alles kwijt. Dit stemt tot nadenken ;) dit volledig ter zijde van het onderwerp in dit topic.

PCS Lid
HDD's tot 6 Tb en die staan altijd keurig naast mijn pc in een zelfgebouwd kastje. Ze komen nooit van hun plaats. Overigens niet als reserve maar als archief om ruimte te maken op de pc. Sommige heb ik al 6 jaar en altijd werken ze perfect.
Ik zou ze voor de zekerheid in de gaten houden met chrystal disc. Want ze kunnen zomaar een keer het loodje leggen.
Hier vind je de portable versie.

Of een te installeren versie.

Medewerker
Ik zou ze voor de zekerheid in de gaten houden met chrystal disc. Want ze kunnen zomaar een keer het loodje leggen.
Hier vind je de portable versie.

Of een te installeren versie.
Dag Roxmarie, Ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik heb al die externe HDD's, Wat is dan een portable versie. Overigens, als ik al die HDD's moet backuppen krijg ik dan niet hetzelfde probleem? 6 HDD's backuppen op nieuwe 6 HDD's.....Is dat niet een beetje overkill?

PCS Lid
Harde schijven hebben niet het eeuwige leven, en met crystal disc kun je dat dus controleren. Het bekijkt als het ware de gezondheid van je harde schijven.
Er is een draagbare (portable) versie van een versie die je op je pc kunt installeren.
Je installeert b.v.
Vervolgens start je het programma, staan alle schijven op groen dat is het goed, staat er 1 op geel dan is het oppassen.

PCS Lid
6 HDD's backuppen op nieuwe 6 HDD's.....Is dat niet een beetje overkill?
Het hang er maar helemaal van af hoe belangrijk je je bestanden vindt. Als je niet gaat huilen als er een groot deel van verloren gaat is er niets aan de hand. Vind je die bestanden echter wél onmisbaar, dan is het minimum wat je moet hebben één extra back-up van die bestanden. Zelf heb ik twee recente back-ups en om het half jaar of zo maak ik nog een extra back-up. Als uiterste noodvoorziening zal ik maar zeggen.
(Een kennis dacht ook dat het kaartje in hun fototoestel veilig was en hadden dus geen back-up: hele trouwreportage verloren. Dat was echt wel huilen.)
Met CristalDisk lees je de S.M.A,R.T. waarden van je HD's uit. (https://nl.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.)
Maar zelfs die SMART-waarden zijn geen garantie. Ik heb al twee keer meegemaakt dat die waarden ok waren maar toch waren die HD's defect. Daarmee niet gezegd dat CristalDisk niet nuttig zou zijn. Het is een nuttig tool om je hd's te monitoren. Het geeft wel degelijk nuttige waarschuwingen af.

En los van defecten: alles en iedereen kan tegenwoordig gehackt en gegijzeld worden.Dan mag je een aardig bedrag betalen om je bestanden weer terug te krijgen. Om die reden staat mijn tweede back-up niet ingeschakeld.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan