Opmerkelijke veranderingen op de nieuwe laptops

Hi,
Wanneer ik op het internet naar webshops kijk die laptops of notebooks verkopen, valt mijn op dat er meestal geen ethernetaansluiting(RJ45) meer aanwezig is.
Ook ontbreekt op vele laptops een numeriek toetsenblok. Lenovo begint pas een ethernetpoort toe te passen en een numeriek toetsenblok als de verkoopprijs €750 en meer bedraagt.

Voorheen was er steeds een ethernetpoort(RJ45)en een numeriek toetsenblok aanwezig op de goedkopere modellen.

Als er een storing aanwezig is en je kunt niet op het internet ,dan raad Telenet je eerst aan om jouw laptop op de ethernetpoort aan te sluiten. Je kunt dan weer de veiligheidscode achterhalen, zodat je opnieuw een verbinding kunt maken met het wereldwijde web.
Blijkbaar vinden de fabrikanten van de laptops dit niet interessant meer en krijgt de wifi verbinding meestal de voorkeur bij de goedkopere modellen.

Natuurlijk kun je een Usb 3.0 naar RJ45 Gigabit Ethernet adapter -tot 1000 Mbps-5 Gbps kopen voor 20 euro.
Maar dan ben je weer een usb poort kwijt. Koop je een numeriek toetsenblok dan ben je nog een usb input kwijt.
Dat is toch niet logisch te noemen.
Zijn de leveranciers van laptops er enkel op uit om nog meer winst te maken?

Ook nog een vraagje over de aanduiding bij sommige notebooks met Windows S.
Wat betekent eigenlijk Windows S?
Is dit een volwaardig Windows besturingssysteem zoals Windows 11?

Ook valt het mij op dat bij de huidige laptops niet steeds een Windows 11 besturingssysteem wordt aangeboden maar een Windows 10.
Waarom wordt er niet bij elke laptop of notebook een Windows 11 aangeboden?
Graag uw advies hierover.
Grtz,
gilberto

[url=https://postimg.cc/4Yst77vD] [/URL]

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
@cooper, heb jij een voorkeur voor notebook (of laptop - is hetzelfde) met een klein scherm.
Die zijn echt bedoeld voor een mobiel leven - dus enkel WLAN/WiFI is dan de maat.

Windows 10S is allang door MS gestopt, was bedoeld om Chromebooks te beconcurreren.

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
Kaspersky internet security 2020
Windows 10S is allang door MS gestopt, was bedoeld om Chromebooks te beconcurreren.

Asus X415EA 14.0"FHD i3-1115G4 8GB 256SSD Gray Win10S
449 € incl. BTW
Deze laptop wordt nog online aangeboden door Compudeals .
Dit is dus niet verantwoord en misleidend voor de mogelijke kopers van deze laptop.

heb jij een voorkeur voor notebook (of laptop - is hetzelfde) met een klein scherm.
Die zijn echt bedoeld voor een mobiel leven - dus enkel WLAN/WiFI is dan de maat

Dus degenen die hun laptop uitsluitend thuis willen gebruiken met een utp kabel worden slachtoffer van deze strategie, en moeten nu meer betalen voor een RJ45 poort en een numeriek toetsenblok dan vroeger.

Grtz,
Cooper

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Mijn vriendin heeft vorig jaar nog een laptop gekocht met daarin de Windows 10s versie.
Ik heb via het web gezocht en het kunnen uitschakelen zodat wel alle functies beschikbaar zijn.

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
Dit is juist. En als jouw vriendin haar home Windows 10 wilt upgraden naar home Windows 11 zal dit ook geen probleem zijn.
Voor de versies Windows -S10 pro , Windows-10 Enterprise, Windows -10 -Education is het niet meer mogelijk om naar Windows 11 te upgraden. Althans zo heb ik het toch begrepen in hun beschrijving over upgraden van de Windows-S Modus versies.
Grtz,
cooper

Yoshi

Junior Lid
Lid geworden
30 jan 2018
Leeftijd
30
OS
win10
AV
windows defender gebruikte vroeger eset of nod32
FW
windows.
Hi,
Wanneer ik op het internet naar webshops kijk die laptops of notebooks verkopen, valt mijn op dat er meestal geen ethernetaansluiting(RJ45) meer aanwezig is.
Ook ontbreekt op vele laptops een numeriek toetsenblok. Lenovo begint pas een ethernetpoort toe te passen en een numeriek toetsenblok als de verkoopprijs €750 en meer bedraagt.

Voorheen was er steeds een ethernetpoort(RJ45)en een numeriek toetsenblok aanwezig op de goedkopere modellen.

apple heeft dit ooit gestart alles eruit halen, je moet het vergelijken met je lul die kan je niet kwijtraken omdat die vast aan je zit, maar een pen wel.

waarom 1x laptop verkopen ?
als je hun je hele leven accessoires kan verkopen want verloop stukjes gaan kapot of raken kwijt.
en ermmm je kan ook kiezen geen verloopstuk te kopen maar een docking station op USB-C gebruik ik zelf ook voor mijn werklaptop in 5xusb,jack,2xdisplaypoort,lan netwerk kaart

je kan er leuke dingen mee doen met een docking station zoals 3x een 4k scherm zoals bij mij ziet.
6gp1hWO.jpg

Laatst bewerkt:

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
Thanks. Ja dat zijn goede raadgevingen.
Grtz,
cooper

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
ethernetadapter + USB poorten aangeschaft voor mijn Medion met Windows S:
61e425bd42cf2-No.001.jpg

(eerlijk gezegd: had eerst de USB- en toen de ethernetadapter gekocht). Deze hierboven kost een paar tientjes

boertje125

Junior Lid
Lid geworden
6 okt 2020
OS
w10
AV
w10
FW
firwall w10
Mijn huidige laptop heeft een nummerriek toetsenbord maar alle voorgaande modellen niet.
afhankelijk van de afmeting van het ding kan het ook best fijn zijn iets grotere toetsen te hebben in plaats van een numeriek deel.

Als het je enigste systeem is zou ik voor een model met Ethernet poort gaan heb je meer systemen dan is het verder niet zo spannend.
een ethernet port is een relatief kwetsbare port in een mobiel apperaat een alternatieve aansluiting aan de apparaat zijde zou helemaal niet verkeerd zijn

mijn lenovo heeft een klepje voor die port

Bovenaan Onderaan