Ophef over Google en vrouwonvriendelijkheid.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 5
  • Weergaven 550

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.052
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Een onbekende Google medewerker heeft een tien bladzijden lang epistel over Google anoniem gepubliceerd.

Nu vallen alle media over Google heen als het om vrouwonvriendelijk gaat.
Maar dat is iets wat niet zo beweert wordt in het epistel.
Zoals gewoonlijk nemen media klakkeloos de mening van andere nieuwsmedia over.
Het originele artikel vind jij hier: Exclusive: Here's The Full 10-Page Anti-Diversity Screed Circulating Internally at Google [Updated]

Alternatief: Silicon Valley "Outraged" After Google Employee Pens Viral Doc Slamming "Anti-Conservative" Culture | Zero Hedge

Wat een gedoe, zeg. Natuurlijk zijn er vrouwen die niets met techniek hebben en ook niet in die branche willen werken. En als je dan google als voorbeeld neemt, dan komen die vrouwen vast niet op de lijst van kerstpakketten voor. Maar is google dan vrouwonvriendelijk? Natuurlijk niet!!

Er zijn net zoveel mannen die geen enkele interesse hebben in het hebben van een schoonheidsalon. Die beginnen er geen en komen ook niet voor op de medewerkerslijst van zo'n instituut. En ja, als je daar dan over schrijft, zie je geen man! Manonvriendelijke branche?

Eigenlijk heb ik dat vergelijken van de banen van mannen en vrouwen altijd al verkeerd gevonden. Je bent ergens geschikt voor, of je bent het niet. En dan versta ik onder geschikt ook het passen in een team. Daar heb ik best wel vaak mee te maken gehad en het aannemen van een sollicitant is nu eenmaal niet alleen het kijken naar de diploma's. En soms is het heel handig om in een team van 6 vrouwen (brr) een leuke en slimme man aan te nemen en de brieven van de vrouwelijke sollicitanten weg te leggen. Kwestie van tactiek en handelsgeest.

Laatst bewerkt:
In de westerse wereld wordt alweer een poosje gepropageerd dat mannen en vrouwen gelijk zijn aan elkaar.
Dit alles heeft een diepe en onderliggende reden.

Ik vind dat je kan stellen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig aan elkaar zijn, maar ze zijn absoluut niet gelijk aan elkaar.
Bovendien is het in de westerse wereld overal nog steeds hetzelfde liedje, dat vrouwen minder verdienen dan mannen.
Hoezo dan die notie dat mannen en vrouwen gelijk zijn aan elkaar?

In de westerse wereld wordt alweer een poosje gepropageerd dat mannen en vrouwen gelijk zijn aan elkaar.

Dat is niet zo, vraag maar aan een man of ie een kind zou willen baren, menig man zou hier voor weg lopen!
Ze beginnen bij wijze van spreken al met hun gezicht te trekken, net of ze al weeën hebben.

Ik vind het prachtig als een vrouw met een "mannelijke" baan de kost verdiend. Duim omhoog! Laat ze maar een poepje ruiken!

Terug
Bovenaan Onderaan