[Opgelost] SSD installeren op (te?) oude pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 43
  • Weergaven 5093
Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
396
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Met succes (opstarttijd 20")heb ik op een laptop en een tamelijk bejaarde refurbished HPCompaq de hd gekloond naar een SSD van 120 GB. Echter, op de HP-Compaq elders in huis verliep het klonen met MiniToolPartitionWizard zoals ik gewend was vlot (ongeveer 45 ') maar daarna werd - na afkoppelen oude HD de nieuwe SSD toch niet herkend. Iemand een suggestie waar het aan kan liggen?

Re: SSD installeren op (te?) oude pc

Ik heb jouw bericht verplaatst.

Kan jij een een afbeelding posten van Schijfbeheer.
Dus wel weer de originele HD er in zetten en daarvan opstarten.

Ingeval jij wil weten hoe die afbeelding te posten, kijk dan hier: Afbeeldingen en printscreen plaatsen op dit forum

Allereerst, zie je de schijf wel in de BIOS?

Is het toevallig Windows 7. Dan wil de boot MGR nog wel eens vervelend doen en moet je die ondanks dat je geen melding krijgt opnieuw aanmaken.

alvast dank. Eén en ander kan wel even duren want ik kan niet naar eigen inzicht achter die pc (van mijn echtgenote) werken. Ik doe mijn best. Er staat inderdaad W 7 op, en dat zal wel zo blijven.

en hoe maak ik een boot-manager aan? geen idee

Hallo Frans, we zijn niet met een wedstrijd bezig, dus alles in jouw eigen tijd.
Bovendien, het is weekend.

Je moet het volgende doen. Start de pc op met een Windows 7 CD. na een aantal stappen kan je dan kiezen voor installeren. Doe dit niet! Maar kies onderaan voor repair of repareren. Kies in het volgende venter voor het command prompt (of opdracht prompt) en typ de volgende commando's in Steeds gevolgd door Enter.

bootrec /RebuildBcd
bootrec /FixMbr
bootrec /FixBoot
bootrec /fixboot

De schijf is wel zichtbaar in de BIOS?

dank je wel. Zoals ik al schreef: ik moet een gunstig moment afwachten achter die pc, aangezien ik probeer - bij wijze van verrassing -voordelen van een SSD te verkrijgen. En als ik goed lees in je advies(en: gekopieerd en geprint) zijn er spaties tussen "bootrec" en de forward slash. Dat is correct?
Andere vraag: er komen dus geen email-meldingen binnen bij dit forum? Bij N.C.F. was het ook maar zo "af en toe", en dan loop je soms achter de feiten aan, of je reageert wat traag (of niet).

Je kan je abonneren op dit hele topic door na een bericht gepost te hebben naar boven te scrollen en te klikken op de knop die dan zichtbaar wordt.

En ja - de gegeven opdrachten zijn goed.

Nog een vraag voor ik verder ga ( gelukkig zat er bij deze "refurbished" een herstel cd; de andere 2e hands die ik ooit kocht: nada) . Ik neem aan dat ik de pc dan opstart vanaf de herstel-cd (en naar cmd ga) met de SSD er in, of moet die bootmanager ook hersteld worden met de oorspronkelijke hd in de pc omdat de bootmanager niet functioneert is bij de SSD? In dit soort situaties ben ik altijd bang dat ik de zaak helemaal verknal.
@ Abraham54: je bent (voor mij) niet duidelijk als je schrijft: " naar boven te scrollen en te klikken op de knop die dan zichtbaar wordt"
ehh: welke knop?
Trouwens: dat hele kleine klokje dat rood wordt als je er op staat met de muis loopt m.i. 11 minuten achter, of staat stil?

sorry"kennelijk heb ik 11 minuten gedaan om deze vraag te formuleren....

Dat hele kleine klokje is onderdeel van het thema en zolang inderdaad de pagina niet ververst wordt, staat de tijd in dat klokje inderdaad stil.

En dan u over de abbonneefunctie van elk topic op dit forum:

57af5ecfec352-Topic_Abbonneren.png

Ik hoop dat dit nu duidelijk voor jou is - het is een speciale functie die dit thema heeft.

Bij het opstarten van de herstel-CD kies in het overzichtsvenster krijgt voor de onderste optie: Windows repareren.

en dan nog mijn vraag:
" met de SSD er in, of moet die bootmanager ook hersteld worden met de oorspronkelijke hd in de pc "?
Wat betreft melding per email krijgen: ik zie alleen "zoek"en "Nieuwe berichten", maar geen "abonneer op dit onderwerp"als ik een reactie maak.

zie het nu pas, als ik mijn reactie verzonden heb. Is het ook mogelijk - zoals bij NCF - om binnen een bepaalde tijd nog een aanvulling of een corrctie te maken, of wordt het altijd een nieuw antwoord?

Wat bedoel jij precies met
Is het ook mogelijk - zoals bij NCF - om binnen een bepaalde tijd nog een aanvulling of een corrctie te maken, of wordt het altijd een nieuw antwoord?
?

bij het NCF kan je nog een verandering of correctie maken ná dat het in eerste instantie verzonden is. Dan zie je in hetzelfde antwoord onder het woord "update"in grijs nog een aanvulling van de tekst. En soms nóg wel een.

Aanvullen of verbeteren; daar doel jij dus op.
Die tijd zal ik moeten aanpassen - staat nu op één minuut - maar wordt niet te hoog.
Dit om te voorkomen dat berichten compleet gewist kunnen worden.
Ik zal daar morgen naar kijken.

De oude schijf kan je uit de computer laten maak hem aan met de nieuwe schijf en laat vervolgens weten of je bij het starten een melding te zien krijgt.

De tijd om een bericht aan te kunnen passen door leden is nu geactiveerd.
Daartoe klik je dan in jouw verstuurde bericht op de meest linker knop van de vijf knoppen die rechts boven in het bericht staan

Ik kom weer even terug naar de oorspronkelijke vraag: een oude desktop herkent een nieuwe SSD-schijf niet. Die heb ik geformatteerd en na wat (bekende) meldingen zoals opstarten met herstel = aanbevolen / de groene blokjes een paar keer / problemen herstellen / dit kan minuten of uren duren / opnieuw starten en ja hoor: het bekende opstart scherm, gevolgd door bureaublad met iconen.
Wel moet schijfcontrole bij opstart steeds geannuleerd worden. En: de opstarttijd is terug gebracht van ongeveer 2 minuten naar 1 minuut (!) Daar merkt de gebruiker van de pc toch niets van, en ik heb de oude HD weer in ere hersteld. Maar het is dus wel gelukt.Zes minuten heb ik over dit antwoord gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan