Ook nieuw!

Via het NCF ben ik hier aanbeland. Mijn naam is Gie en ben gepensioneerd graficus van ING Bank België. Ik heb nog steeds mijn eigen reclame-ontwerp bureau in bijberoep. Ik werk op een Windows PC en doe ook ondersteuning van Windows-pc's zowel op hard- als software gebied. Ben trouwens al windows-gebruiker van het eerste uur. De belangrijkste programma's die gebruik zijn de volledige Adobe CC-suite, Corel graphics, Office 360 en uiteraard verschillende beveiligings- en onderhoudsprogramma's.
Via een tweede testpc probeer ik steeds voeling te houden met alle nieuwigheden die op de markt komen.
Na vele positieve reviews ben ik daar ook gezwicht voor Linux wat ik dan ook vanaf vandaag een grondig ga verkennen/testen. Het is nog niet direct de bedoeling om volledig over te stappen naar Linux op mijn hoofdpc aangezien ik ook nog dagelijks met deadlines zit en de vele officiële software (licenced) die ik daarvoor gebruik maar zeg nooit nooit.
Hoofdpc is een Lenovo Workstation met Intel Xeon, 32Gb Ram, Geforce GTX 960 met 2Gb GDDR5 on board, SSD + HDD, triple screens, direct LAN
TestPC is een clone met Intel i5, 16Gb Ram, Geforce GTX 750ti met 2Gb GDDR5, SSD + HDD, double screens, direct LAN.
Hopelijk is hiermee mijn situatie een beetje geschetst.
Oh ja, mijn grote hobby is motorrijden, voor de kenners Yamaha MT-01.

Hallo Gie,
smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Via het NCF ben ik hier aanbeland. Mijn naam is Gie en ben gepensioneerd graficus van ING Bank België. Ik heb nog steeds mijn eigen reclame-ontwerp bureau in bijberoep. Ik werk op een Windows PC en doe ook ondersteuning van Windows-pc's zowel op hard- als software gebied. Ben trouwens al windows-gebruiker van het eerste uur. De belangrijkste programma's die gebruik zijn de volledige Adobe CC-suite, Corel graphics, Office 360 en uiteraard verschillende beveiligings- en onderhoudsprogramma's.
Via een tweede testpc probeer ik steeds voeling te houden met alle nieuwigheden die op de markt komen.
Na vele positieve reviews ben ik daar ook gezwicht voor Linux wat ik dan ook vanaf vandaag een grondig ga verkennen/testen. Het is nog niet direct de bedoeling om volledig over te stappen naar Linux op mijn hoofdpc aangezien ik ook nog dagelijks met deadlines zit en de vele officiële software (licenced) die ik daarvoor gebruik maar zeg nooit nooit.
Hoofdpc is een Lenovo Workstation met Intel Xeon, 32Gb Ram, Geforce GTX 960 met 2Gb GDDR5 on board, SSD + HDD, triple screens, direct LAN
TestPC is een clone met Intel i5, 16Gb Ram, Geforce GTX 750ti met 2Gb GDDR5, SSD + HDD, double screens, direct LAN.
Hopelijk is hiermee mijn situatie een beetje geschetst.
Oh ja, mijn grote hobby is motorrijden, voor de kenners Yamaha MT-01.
Dag Gie, hartelijk welkom bij dit leuke forum! Je gaat je vast en zeker heel gauw thuis voelen met zo'n indrukwekkende achtergrond! En wat een fantastische hobby heb je.

Hallo Chie,
ook namens mij hartelijk welkom op dit fijne forum.

Hartelijk welkom, Gie.

Voor jezelf, maar ook voor ons is het interessant dat je de Linux wereld aan het ontdekken bent.
Is het ook je bedoeling om grafische equivalenten te zoeken en je daarin te verdiepen?

-Ed

Hartelijk welkom, Gie.

Voor jezelf, maar ook voor ons is het interessant dat je de Linux wereld aan het ontdekken bent.
Is het ook je bedoeling om grafische equivalenten te zoeken en je daarin te verdiepen?

-Ed

Bedankt allemaal voor de fijne ontvangst.

@Ed: eerst wil ik het hele systeem van Linux een beetje ontdekken zoals ik mettertijd Windows 3.0 en alle latere versies heb proberen te doorgronden. Ik pruts namelijk nogal graag in besturingssystemen - met vallen en opstaan én met uitzondering van Apple - en experimenteer graag met het onderliggende. Voor mijn job als graficus moet ik echter dagelijks kunnen rekenen op een stabiel en snel draaiend systeem. Dat heb ik nu, met al dat testen en experimenteren, bereikt op mijn hoofdpc (en backup-systeem). De testpc blijft volop draaien in het experimentele. Grafische equivalenten ben ik nog niet aan het zoeken, alhoewel het bloed kruipt waar het niet gaan kan, he. Voorlopig zullen mijn bijdragen hier zich beperken tot vragen naar uitleg en hulp bij het Linux gebeuren. Echter waar ik kan, zal ik in de Windows omgeving waar nodig een bijdrage leveren, graag zelfs.

Nog vergeten te vermelden: ik werk met Windows 10 professional. Sinds Windows XP zit ik mee in het Windows Insider Program van Microsoft en heb met veel plezier de laatste Windows versies mogen beta-testen (ook de Windows Phone draait nu op een zeer stabiel Windows 10).

Het is zeker een aanrader om een systeem te hebben waar je altijd op kan vertrouwen. Zo werk ik ook. Eventueel kan je dan virtueel, of nog veiliger, op een andere pc experimenteren. Een verstandige keuze.

Terug
Bovenaan Onderaan