Onzintools

Dotchiejack

Office Goeroe
Lid geworden
19 dec 2021
OS
Windows 11
Wie heeft er een mening over
  1. driverupdaters zoals IOBit driver booster (mijn mening over IOBit het is gewoon iets waar je gewoon heel ver moet van weg blijven)
  2. Wise Care 365
  3. Glary utilities
  4. enz.
Iemand een mening, want dergelijke onzintools is volgens mijn mening onkruid die niet is uit te roeien zolang ze centen kunnen binnenrijven.

Die tools vernagelen je goed draaiende systeem, alleen beloven ze hele andere dingen, die niet waargemaakt worden.

En zulke programma's zaten eerder nog weleens in "gratis software" verpakt, en als je dan iets te snel en makkelijk alles klakkeloos aanklikte om te installeren, zat je met 1 of meerdere van deze opgescheept.

Hangt er sterk vanaf welke tool je gebruikt.
Driverupdate tools zijn onbetrouwbaar want bij 99% loopt het mis.
Wisecare 365 gebruik ik al jaren en nooit problemen mee gehad, net als winoptimizer ook nooit iets gemerkt maar gebruik ik niet zo lang als wisecare 365. Wel alleen de standaardinstellingen gebruiken als je niet weet wat je instelt. Ik gebruik alleen de betaalde versies.

Ik heb op mijn testpc (op mijn werkpc gebruik ik ze niet) nog nooit problemen gehad met "onzintools" en heb al behoorlijk van die apps uitgetest over langere termijn. Het klopt wel dat je moet uitkijken met eigen instellingen van die toepassingen. Wat ik wel blijf gebruiken (vooral voor mijn klanten) is Ccleaner wat ik dan ook steeds op de pc's zet en aanpas naar veilig gebruik. Ik leer hen hoe ze dit makkelijk zelf kunnen gebruiken (via Gadget op het bureablad) telkens ze de pc uitzetten.
iObit heeft wel fijne software maar daar hebben hier enkelen een andere mening over (past niet in dit topic, zeg ik er maar al bij). Maar voor algemeen gebruik zijn deze tools inderdaad overbodig ("onzin" is volgens mij niet het juiste woord).
Blijft ook wel een feit dat onderhoud van de pc belangrijk is maar dat dit ook perfect mogelijk is met wat windows zelf te bieden heeft.

Ik begrijp nooit zo goed wat er met "onderhoud" aan computers bedoeld wordt. Zelf draai ik af en toe een update verder doe ik helemaal niets aan "onderhoud" mogelijkerwijs heb ik daardoor ook nooit echt problemen.

Ik ben het wel met jou eens. Het zijn onzintools.
Net als Rubensky doe ik vrijwel nooit iets aparts. CCleaner gebruik ik al jaren niet meer bijvoorbeeld en zeker geen tools die drivers zoeken of zogenaamd "verbeteringen" aanbrengen. Dat zie ik allemaal als onzintools net als jij.

Er zijn wat tools als je graag je systeem up to date houdt die je daarbij kunnen assisteren. Daar is iObit er eentje van, maar die begon op een gegeven moment wat lastig te doen (voor mij persoonlijk dan) c.q. ook te groot. Daarom ben ik met Patch my PC begonnen, die feitelijk niets doet maar je laat zien van welke aanwezige software er updates beschikbaar zijn en evt. kun je er voor kiezen die dan te updaten. Doordat deze kijkt naar de normale plek waar je software update, "ziet" hij soms niet dat er al een nieuwere versie van iets geinstalleerd is omdat niet elke applicatie die installatieversie op alle plekken in Windows update.

Geen fratsen en aparte tools dus en daardoor ook vermoedelijk net als Rubensky eigenlijk nooit problemen.

Geen fratsen en aparte tools dus en daardoor ook vermoedelijk net als Rubensky eigenlijk nooit problemen.
net als ik, gebruik deze zooi niet, maar het is wel leuk om verschillende meningen te zien.
Wat betreft CCleaner, dat was toch ook rotzooi geworden nadat het was overgenomen door Advast(denk ik toch)
en van IObit heb ik altijd negatieve commentaren gelezen.

Terug
Bovenaan Onderaan