onze Piep!!

K

Kate

Guest
Onze Piep laat me in de steek (zeker een wraakactie). Als ik iets wil posten, zal ik het toch eerst moeten schrijven. En dat is het probleem.

Voor een reactie wordt mij een (geel!!) schoon blokje gepresenteerd en daar passen maximaal 4 regels. Misschien genoeg? En als ik de 4 regels vol heb, moet ik op enter drukken en dan komt er, heel zuinig, nog een regel omhoog. En intussen schuiven mijn 1e regels omhoog en weg uit mijn gezichtsveld.

Het werkt erg moeilijk, het was er opeens, en ik wil er van af. Ik gebruik de style: Social. Maar dat doe ik al sinds het mogelijk was.

Waar ik dit probleem moet posten: geen idee!

Doe eens eens scan met MBAM.

Start
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de MBAM-snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op de MBAM-snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Ïnstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

• Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

• Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Ach jee, dat doe ik elke zondagmorgen en na de koffie bekijk ik de resultaten. Moet het nu weer? Vanmorgen waren er geen enge dingen en MBAM was helemaal blij.

Dan weet ik het echt waarom dat bij zo is.
Staat de helderheid van het beeldscherm soms lager?

Hoi, hier komt mijn mooie logje.
Nou, mijn mooie logje komt mooi niet! Want als ik klik voor het plakken, wordt dit stuk schrijfpapier weer geel en het is ook klein. Dit is nu juist mijn probleem! En er wordt niet geplakt dus!

En er is nog iets vreemds met dit schrijven. Als ik in mijn kanariepiete gele stukje zit te schrijven, dan realiseer ik me nu ook dat de letters veel kleiner zijn en alles dicht op elkaar staat.
Maar zodra ik mijn tekst plaats, wordt het weer gewoon en normaal. Raadsels!!

De preview ziet er ook geel en klein uit! Ergens moet ik dit toch in de instellingen kunnen veranderen! Maar waar! Want het was eerst niet zo, dus er is iets veranderd.

Laatst bewerkt:
Jij bent schijnbaar de enigste met die raadselachtige problemen.
Ik heb er geen verklaring voor.

Welke webbrowser gebruik jij?

google. En nu gebruik ik internet explorer en het is precies zo. Het zijn piepkleine letters, die direct groter worden. Was het gezellig? Ga je morgenavond weg of eerder?

Dat wordt morgenavond tegen een uur of 8 schat ik.

Ik vind het maar wat vreemd wat jou overkomt op deze site en tot nu toe ben jij de enigste.
Dus ligt het niet aan het forum maar vermoedelijk aan jouw internetverbinding, aangezien jij met de smartphone hetzelfde meemaakt.

Ik heb eens even iets in Word gemaakt en ook iets in Word aangepast. Alles gaat daar prima. Mijn gsm probeer ik ook nog even. En ja hoor, daar is het vlak ook klein en geel bij piep.

Ik ga er niet in mee dat het aan mijn internetverbinding ligt, want alles wat ik verder hier doe, ziet er normaal uit. De pagina's zijn wit en de letters zoals ik ze wil.
Het is echt alleen bij Piep raar.

ik snap het echt niet. Ik heb ook alle stylen al geprobeerd: het vult mijn avond!

Ik heb helaas geen raad en of antwoord op dit rare probleem bij jouw.

Ik word er helemaal opstandig van! En dus ben ik er vannacht mee bezig geweest en nu zit ik er weer!

Een ding heb ik opgelost: ik heb weer een mooi groot schrijfveld, net zo groot als ik zelf wil. En tegelijkertijd ben ik ook van die al die rode lijnen onder mijn tekst af. Het leek wel alsof ik ieder woord verkeerd schreef! Dat kon ik ook regelen daar onderaan mijn pagina.

Ik ben alles wat ik zag gaan proberen, zelfs het contact met XenForo, wat onderaan staat. Nee, ik heb alleen gelezen daar, hoor!
Toen zag ik (nu pas, tja) dat er rechtsonderaan mijn schrijfveld een paar streepjes staan en daarmee trek ik het veld omlaag zover als ik nu wil.

Ik weet niet of de letters altijd zo klein waren en pas groot worden als ik mijn reactie opsla, maar daar ben ik dus nog mee bezig. En het stoort me eventueel niet.

Abraham, wil je er even op letten bij jouw reactie of jouw schrijfveld ook geel begint? Bij mij dus wel, maar na 4 regels is het langzamerhand gewoon wit geworden. Hmm, misschien speciaal voor ogen met nieuwe lenzen er in!

En dan is er nog het probleem van het plakken van mijn logje, dat zo zielig op mijn bureaublad zit. Ik heb toch al wat afgeplakt, dacht ik. Maar ja. Wil je dus ook nog eens zeggen wat de volgorde van klikken is, vooral met het oog op rechts en links.
Onbegrijpelijk allemaal!

En nu, 10 minuten later, ben ik al weer in de experimenten beland. En bij andere stylen heb je weer anders gekleurde blokken. Ik denk dat ik het met de mijne moet doen. Geen punt. Nog even en ik heb vrede met alles! Mooi begin van de week!

Laatst bewerkt:
Maar de vrede is nog niet getekend, hoor. Want er zijn nog 2 dingen die me storen, en die ik dus als Kate40 niet had. Toch wraak?

Ten eerste ontvang ik een email als er iemand reageert op een door mij gevolgd topic. Heel bijzonder, want een van de eerste dingen die ik weer deed, was alle vinkjes weghalen, en dus...ik volg geen topic!

En ten tweede: bij Mijn persoonlijke gegevens zit de knop Meldingsvoorkeuren. Weer heb ik nergens gevinkt! Maar de bovenste mogelijkheid kijkt me heel arglistig aan en als ik even niet kijk, zit er een blauw randje om. Dan klik ik er op, en weg. Maar het komt terug! Komen daar die emails door?

Oef.

Klik op jouw naam in de bovenste balk en kies voor Contactgegevens.

Haal daar het vinkje weg bij: Ontvang e-mail wanneer een nieuw conversatie-bericht wordt ontvangen

En dan het belangrijkste:

Klik weer op je naam in de bovenste balk en kies voor Voorkeuren en dan bij Opties haal je de vinkjes weg bij:

- Topics die je aanmaakt of waarin je reageert automatisch volgen...
-- en ontvang e-mailmeldingen bij reacties

Dat is zeker oef! Want ik heb gekeken al wist ik het zeker: bij al die dingen heb ik geen vinkjes staan, snik.

Terug
Bovenaan Onderaan