Onze job is het om exact te controleren wat mensen denken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 21
  • Weergaven 1454

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.048
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Tijdens een live uitgezonden discussie gecentreerd op de angst dat President Trum tracht de media te ondermijnen, heeft Mika Brzezinski van MSN de buitengewone ongesproken waarheid gezegd dat het de taak van de media "is om precies te controleren wat mensen denken".

SCARBOROUGH: "Exactly. That is exactly what I hear. What Yamiche said is what I hear from all the Trump supporters that I talk to who were Trump voters and are still Trump supporters. They go, 'Yeah you guys are going crazy. He's doing -- what are you so surprised about? He is doing exactly what he said he is going to do.'"

BRZEZINSKI: "Well, I think that the dangerous, you know, edges here are that he is trying to undermine the media and trying to make up his own facts. And it could be that while unemployment and the economy worsens, he could have undermined the messaging so much that he can actually control exactly what people think. And that, that is our job."

Ergo: conform de media mag de president NIET de mening van zijn onderdanen vormen - volgens de media is dat hun taak!

Tijdens een live uitgezonden discussie gecentreerd op de angst dat President Trum tracht de media te ondermijnen, heeft Mika Brzezinski van MSN de buitengewone ongesproken waarheid gezegd dat het de taak van de media "is om precies te controleren wat mensen denken".

Ergo: conform de media mag de president NIET de mening van zijn onderdanen vormen - volgens de media is dat hun taak!

Toch vind ik dit niet precies het zelfde. De media vinden dat ze moeten controleren en als Trump de mening van zijn onderdanen vormt, kunnen ze die mening nog steeds controleren. Zijn ze dus allemaal blij.

BRZEZINSKI: "Well, I think that the dangerous, you know, edges here are that he is trying to undermine the media and trying to make up his own facts. And it could be that while unemployment and the economy worsens, he could have undermined the messaging so much that he can actually control exactly what people think.
And that, that is our job."

Als Trump zijn 'own facts' maakt, is hij wel griezelig bezig. En natuurlijk vormt hij op die manier het denken van de mensen. Maar ik ga er toch nog van uit dat de media wel aandikken, maar dat daar niet hetzelfde gedaan wordt als door Trump. Hoewel ik er ook van overtuigd ben dat het allemaal boeven zijn: als ze hun zin maar krijgen. Zou het hier zo veel anders zijn? Ik vrees het ergste.

Ook in ons land krijg je al jaren kost voorgeschoteld die bedoeld is om jouw mening in het gareel te houden.

Dat geloof ik wel, maar hoe kun je het kaf van het koren scheiden? Je probeert je eigen mening zo goed mogelijk te vormen, maar je blijft afhankelijk wat ze je voorschotelen. Mijn jongste zoon is jaren onderzoeksjournalist geweest en hij vertelde ons dingen die nooit de publiciteit haalden. Hij heeft er een boek over geschreven, maar de mensen maken zich er niet lang druk over. En soms denk ik ook: we hebben allemaal al genoeg eigen sores om die van de hele wereld en de mensheid op je te nemen. Ja, ik weet het: jij probeert dat vaker dan ik, en dat is te prijzen, maar het zal ook niet meevallen.

Hoe lees jij het nieuws over Marine Le Pen?

Wat haar namelijk nu overkomt is in mijn ogen pure pesterij van de Franse overheid; allemaal om er voor te zorgen dat ze geen president van de republiek wordt.
Want dat is iets wat de globalisten in Frankrijk en de EU willen voorkomen.

Ach, over haar wil ik liever niets lezen. We kennen haar achtergrond, kennen haar uitspraken en haar idee over de toekomst van Frankrijk. Het is vast een halfzusje van onze Geert.

Geert zou willen dat hij haar persoonlijkheid en achterban had......
Marine Le Pen is de uitgesproken tegenhanger van globalisme en als zodanig zie ik haar als veel belangrijker dan onze Geert.

Nou, dat is ook niet zo moeilijk, nietwaar? Want Geert komt zichzelf nog wel tegen, als hij iets waar moet maken. Ik vind het een man die over lijken gaat, alleen weet hij nog niet wie daar voor moeten spelen.

Nou ja, nu breekt mijn klomp. Ik heb het 2 keer gelezen en ik zie eerder iemand die de werkelijkheid uit de weg gaat en die als het spannend dreigt te worden, achter een boom gaat staan. Maar over politiek kunnen we eigenlijk beter niet praten: ik ben overtuigd van mijn stem, maar gun ieder zijn mening op dit gebied.

Ik heb het 2 keer gelezen en ik zie eerder iemand die de werkelijkheid uit de weg gaat en die als het spannend dreigt te worden, achter een boom gaat staan.
Daarom is hij ook doodongelukkig voor wat hem te wachten staat als hij de werkelijk aan de knoppen mag draaien.

Maar inderdaad, ook ik ben er geen voorstander van om hier over politiek te schrijven. Daar zijn geschiktere sites voor naar ieders gading.

Tot slot (Ed?), hij is niet bang om aan de knoppen te draaien. Nee, volgens mij is dat genieten voor hem. Maar om daarna als een gieter af te gaan tegenover het volk, dat wil hij natuurlijk niet. En zover is Trump nog niet eens. Soms word ik wel eens een beetje bang voor de toekomst van deze wereld!

Weer een heel mooi voorbeeld hoe de media omgaan met nieuws.

De video op deze link http://www.msn.com/nl-nl/video/nieu...de-oproep-syrisch-meisje/vi-AAndVTK?ocid=iehp

Natuurlijk zijn dit hartverscheurende beelden, echter de setting is de Russen als moordenaars neer te zetten.

Het betreft de kinderen van Jihadstrijders, die ooit dachten tot op oude dag in Oost-Aleppo te kunnen wonen in de huizen van de gevluchte bewoners.
En na de bevrijding zijn al deze mensen conform eigen keuze naar Idlib vertrokken.

In Idlib zelf hebben de strijdende partijen gekozen voor strijd in plaats van voor het staakt het vuren.

Wat betreft Bana - die zat volgens die media eerder in Oost-Aleppo - in werkelijkheid twitterde enz. Bana vanuit het veilige Turkije!
Mogelijk is Bana in de video gemonteerd.

Wat betreft het verschil in nieuws brengen: zulk soort beelden uit Mosoel zullen niet getoond worden, want daar zijn het de Irakezen en de Amerikanen die aan het bombarderen zijn.

Bij mij werkt dat niet, kinderen, huilend, gebruiken om opinie te beïnvloeden. Ik zie dit m'n hele leven al. Biafra kindertjes herinner ik mij nog. Nu het huidige Nigeria, nog één en al ellende, die overheden en andere groeperingen, zelf veroorzaken.
Ik trap er niet in, zo erg kan het niet worden!

Terug
Bovenaan Onderaan