Ontwikkelingen Januari 2017

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 48
  • Weergaven 2964
Dit forum heeft enige veranderingen ondergaan.
Al eerste ben ik teruggekeerd naar de Elegance stijlthema's - mede ook met het oog op ontwikkelingen later dit jaar voorzien.
Een en ander betekent dit alvast, dat dit forum niet geupdated gaat worden naar phpBB 3.2 Rhea.

Verder zijn er een flink aantal stijlthema's verwijderd geworden.
Dus heb je standaard een Quarto thema ingesteld, zal dit bij inloggen naar Elegance Soft Green gaan.
Via jouw Gebruikerspaneel kan je dan weer een en ander aanpassen.

De ontwikkelingen gaan zeer waarschijnlijk veel sneller gerealiseerd worden; het doel is dit forum te migreren naar de allerbeste en mooiste forumsoftware die er is.
En dat is XenForo.

Het mooie van XenForo is o.a het makkelijk lid kunnen worden - dit kan namelijk via de conventionele weg door je op de standaardwijze te registreren.
Maar registreren wordt dan ook mogelijk met gebruik van of jouw Facebook-, of Google, of Google+- of Twitter-account.

Ook ik, als moderator, zie uit naar het werken met de genoemde forumsoftware.

Ik nodig hierbij de gevestigde leden uit om eens rond te gaan neuzen in het testforum - zodat ik te weten kom wat verbeterd kan worden.

Het adres nogmaals: http://www.piepcomp.nl/xenforo/index.php

Het eerste goede ding: je hoeft niet meer eerst te drukken op plaats reactie! Je kan direct typen heel prettig.

Vraag: zie jij wel boven het bericht wat je maakt de diverse knoppen of zijn die wit zoals bij mij?

Ik zie alleen dit:

58716415ba978-2017-01-07_22_53_11-Create_Thread___Piepende_Computer_Forum.png

En tot mijn grote verdriet moet ik melden dat de alt+s sneltoets niet werkt. Daar baal ik nu al vreselijk van hopen dat daar wat aan te doen is.

Xenforo kijkt actief naar wat je gelezen hebt. Een trend die je bij meer forumsoftware ziet, en dat is wennen.
Vergeefs zocht ik naar een knop Actieve Onderwerpen.
Het forum oogt prettig, is ruim opgezet en toch geschikt voor veel schermresoluties.
Het schrijven gaat verrassend prettig met de geboden mogelijkheden (zelfs een BB Code Editor).

EvC zei:
Heeft Xenforo één sttijlkleur of horen deze stijlkleuren bij een extra pakket?

Goedemorgen beste Ed, ik had al het vermoeden dat jij al eerste het zou hebben over kleuren.
Tsjonge - het testforum is nog niet eens een dag oud......
Weet dat ik beoog om als standaard thema Artodia Elegance 2 met alle kleur mogelijkheden wil hebben.

Maar ik zit even met het probleem dat het hoofdthema Elegance 2 momenteel over enige problemen beschikt.
Zodra ik dat opgelost heb komt het weer te voorschijn als enigste thema.
En let wel, het is een testforum, we gaan niet zeuren over kleuren - dat moet allemaal straks als XF als standaard forum dienst gaat doen geregeld zijn.
En hou er ook rekening mee, dat XenForo voor mij net zo nieuw is als voor jullie.

Aanstaande zaterdag, 14 januari 2017, gaat dit forum vanaf 10:00 uur op slot.
Niet vanwege onderhoud, maar de complete migratie naar de nieuwe forumsoftware XenForo.

Facebook- en Google-account aanmeldingen zullen op een iets latere datum alsnog gerealiseerd gaan worden.

Ik schat dat het hele proces circa een halve dag of minder gaat kosten.

Mooi dat je zo vlot gaat migreren, ik kijk er naar uit.
XenForo ziet er fantastisch uit, met wat finetunen kan het een prettig werkend en intuïtief forum worden, verwacht ik. 8-)

Kinderziektes zullen er altijd wel zijn. De overlast zal tot een minimum worden beperkt. Eventuele problemen zullen door het team zo snel mogelijk worden verholpen.

Prima, daar worden we alleen maar beter van.

Bij het XenForo forum wordt de knop Recent Posts gebruikt. Blijkbaar is die knop aanwezig en toe te passen.
In mijn visie ook de meest intuïtieve knop voor dit forum. Wat vinden jullie?

5877a9d63b178-Schermafdruk_van_2017-01-12_16-51-15.png

Ook hier hetzelfde antwoord als op het testforum.

Alle thema's hebben analoog aan het standaard thema dezelfde knoppen op dezelfde plaats.

Heb je de knop Recente Posts dan verwijderd en vervangen door de huidige knop?

Niks verwijderd noch verplaatst noch toegevoegd.
Ik vermoed dat bij jou de problemen die je ondervind met de thema's een puur cookieprobleem zijn!

Terug
Bovenaan Onderaan