FIX Ontbreken van numeriek klavier en ethernet poort.

Opgelost

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Hello,

ACER SWIFT 3 SF314-59-53M9 € 899,00

LENOVO IDEAPAD 5 14IIL05 81YH00NFMB € 999,00

ASUS VIVOBOOK S433EA-EB288T € 799,00

Hello,

Het is me opgevallen dat de huidige merken zoals Lenovo, Asus en Acer hun laptops niet meer beschikken over een ethernetpoort, een numeriek klavier en een DVD/Blu-ray lezer /brander.

Toch zijn de verkoopprijzen niet zo goedkoop.

Hoe komt dit?

De HP laptops zijn momenteel het voordeligst geprijsd vanaf 699 euro voor een laptop met een processor van de 11 de generatie.

HP 15S-FQ2051NB € 699,00 CPU Basis frequentie 2,4 GHz - 4.2 Turbo GHz deze laptop beschikt ook over een numeriek klavier, maar geen ethernetpoort.

Spijtig dat MSI geen middenklasse laptops meer maken, alleen gaming laptops met een begin prijskaartje vanaf 1000 euro.

Ik vraag me ook af hoe het komt dat er laptops zijn met een cpu (10 de gen)met basis kloksnelheid 1,2 GHz en een turbo clock rate 3,9 GHz. Terwijl de huidige 11 de gen processors i5-1135G7 met een basis kloksnelheid werken vanaf 2,4 GHz en niet met een basis kloksnelheid van 1,2 GHz. Weet iemand van jullie hoe dit komt? En welke laptop verbruikt het meest stroom: de laptop die werkt met een cpu basis kloksnelheid 1,2 GHz -turbo 3,9 GHz of de laptop die werkt met een cpu met een basis kloksnelheid van 2,4 GHz en een turbo kloksnelheid van 4,2 GHz?

grtz,

cooper

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.230
Reactiescore
5.421
Punten
713
Leeftijd
67
Zou je bij een notebook met een veertien inch scherm het toetsenbord uitbreiden met een numeriek gedeelte, dan worden de toetsen een stuk kleiner en dat is dan weer nadelig voor het typen.

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Zou je bij een notebook met een veertien inch scherm het toetsenbord uitbreiden met een numeriek gedeelte, dan worden de toetsen een stuk kleiner en dat is dan weer nadelig voor het typen.
Dat is heel juist. Het is een feit dat de notebooks met een 14 inch scherm meer en meer te koop worden aangeboden, en de laptops met een 15 inch scherm minder in beeld komen. Ik heb reeds een paar jaren een notebook van Lenovo zonder een cijferblok.
Niet zo handig te noemen als je de cijfers van jouw pc kredietkaart wilt intypen heel bovenaan, en steeds de hoofdlettertoets moet inschakelen. Enkel het merk MSI heeft een notebook waarvan de bodemplaat kan worden losgevezen en opzij gedraaid, zodat je onmiddellijk bij de fan en processor kunt geraken. De andere merken moeten allemaal aan de zijkanten worden losgemaakt met een plectrum of scherp plat hulpstuk. Dan zijn er ook nog de verschillende lintkabeltjes die moeten worden ontkoppeld van de contactjes, en moet je bovendien nog een interne plaat losmaken en eruit nemen om bij de ventilator en cpu te kunnen komen. Bij Hewlett Packard moet je alleen de zijkanten loswrikken, dat is al een pluspunt bij het demonteren van deze laptop.
Veel consumenten staan daar niet bij stil bij hun aankoop van een laptop, ik persoonlijk vind dit wel belangrijk.
Op Youtube zijn er meerdere video tutorials die duidelijk laten zien hoe een notebook kan worden gedemonteerd.
MSI is op dit gebied het buitenbeentje, alleen zijn ze gestopt met de midden klasse en verkopen ze alleen nog gaming laptops.
Jammer!
cooper.

cooper

Bekend Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Reacties
179
Reactiescore
13
Punten
18
Dat is heel juist. Het is een feit dat de notebooks met een 14 inch scherm meer en meer te koop worden aangeboden, en de laptops met een 15 inch scherm minder in beeld komen. Ik heb reeds een paar jaren een notebook van Lenovo zonder een cijferblok.
Niet zo handig te noemen als je de cijfers van jouw pc kredietkaart wilt intypen heel bovenaan, en steeds de hoofdlettertoets moet inschakelen. Enkel het merk MSI heeft een notebook waarvan de bodemplaat kan worden losgevezen en opzij gedraaid, zodat je onmiddellijk bij de fan en processor kunt geraken. De andere merken moeten allemaal aan de zijkanten worden losgemaakt met een plectrum of scherp plat hulpstuk. Dan zijn er ook nog de verschillende lintkabeltjes die moeten worden ontkoppeld van de contactjes, en moet je bovendien nog een interne plaat losmaken en eruit nemen om bij de ventilator en cpu te kunnen komen. Bij Hewlett Packard moet je alleen de zijkanten loswrikken, dat is al een pluspunt bij het demonteren van deze laptop.
Veel consumenten staan daar niet bij stil bij hun aankoop van een laptop, ik persoonlijk vind dit wel belangrijk.
Op Youtube zijn er meerdere video tutorials die duidelijk laten zien hoe een notebook kan worden gedemonteerd.
MSI is op dit gebied het buitenbeentje, alleen zijn ze gestopt met de midden klasse en verkopen ze alleen nog gaming laptops.
Jammer!
cooper.

Bovenaan Onderaan