Ons lid Tineke en haar iPad inlogproblemen

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.973
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Ik heb ondertussen van Tineke diverse meldingen ontvangen dat zij problemen ondervindt bij gebruik van haar iPad en het inloggen op dit forum.
Zij krijgt namelijk dan te maken met een cookiewaarschuwing.....

En dat is iets waar ik niks van snap, want die melding is niet ingeschakeld op dit forum.

Tineke moet ook even gewezen worden op alle vinkjes in haar persoonlijke gegevens. Ik heb al begrepen dat zij op een omslachtige manier een PB beantwoordt, iets met gebruik van haar email. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Het gaat niet om de e-mail maar het inloggen op dit forum via haar iPad.

Vermoedelijk moet ze even haar cache eens ledigen op haar ipad? dit doe je zo
Ga naar je settings of instellingen voor iPad ( iPhone),
Je ziet nu het iPad instellingen menu. Kies hier voor de menuoptie Safari.

In het volgende menu kies je voor de optie Clear Cookies and Data (Verwijder cookies en Data).

Het verwijderen van de Data houd in de Cache te verwijderen
Een bevestigingsboodschap zal nu op je scherm verschijnen. Om de cookies te gaan verwijderen klik je op Clear. Kies Cancel als je de cookies toch wilt behouden.

Laatst bewerkt:
Haaaaaaaaaaaaaaa allemaal, Zie dat jullie het over mij gehad hebben. Dacht dat ik ergens aangegeven had dat ik over een discussie een mailbericht kreeg. Maar heb dat over deze discussie niet gehad. Ik heb de cookies al zo vaak gecleared hahahaha. Maar dat helpt niet. Ik kan op mijn ipad via safari ook geen uitslagen zien van onze bridgeclub. Nou is dat niet zooooooooooooo erg want die zijn toch niet zo goed lol. Maar goed. Als ik kijk via firefox kan ik ze wel zien. Enne ...... het heeft wel gewerkt voorheen.

Ik heb deze discussie voor jou gestart en daarom heb je er geen e-mail van gehad.
Gisteravond uit geweest en mijn Android tablet meegenomen.
Ik heb geen enkele cookiemelding ontvangen.

Ik zal eens proberen of ik het duidelijk kan uitleggen. Ik krijg nu wel een mailtje als er nieuws is over dit topic. Als ik dan mijn gmail open op mijn computer zie ik dus de melding staan. Daar staat dus bij dat ik niet moet reageren maar het forum moet bezoeken om te reageren. Maar er staat ook een tab met bekijk dit topic. Als ik daar op klik kom ik meteen op de goede plek en kan ik ook reageren. Dat bedoelde Kate2 met die vinkjes. Ik vind dat geen omweg, ik kom meteen op de juiste plek. Hihi.
Nu heb ik mijn ipad. Daar kan ik de mail ook op openen. Ook klikken op de tab bekijk dit topic en dan kom ik op de site en zie de opmerkingen staan. Maar om te reageren moet ik me aanmelden. Dat doe ik maar dan krijg ik een melding: Piepende Computer Forum - fout Cookies zijn vereist om aan te melden op deze site. Je zal niet kunnen aanmelden totdat deze geaccepteerd worden.
Ga ik rechtstreeks vanuit Safari naar de site, moet ik me ook aanmelden en krijg ik dezelfde melding over de cookies. Ga ik vanuit firefox naar de site hoef ik me niet aan te melden en kan ik reageren zoveel als ik wil.

Het lijkt erop om redenen ons niet bekend dat jij in jouw iPad waarschijnlijk in je webbrowsers cookies hebt uitgeschakeld!
Onderzoek dat eens en schakel dat weer in.

Met culpa 10000x. Webbrowser cookies stonden inderdaad uitgeschakeld. Kan me niet herinneren dat ik dat gedaan heb, maar zal toch wel zo zijn, want ik gebruik iPad alleen. SORRY voor alle trubbel die ik veroorzaakt heb.

Maar er is nog wel iets raars. Als ik van jou Abraham een mailtje krijg en ik open het op mijn pc zie ik die tab Bekijk dit topic wel staan. Open ik de mail op mijn ipad zie ik bij jou die tab niet en bij Kate2 wel. Bij jou moet ik dan op het forum even zoeken naar jouw reactie.

Vreemde zaak wederom, ik heb hier geen oplossing voor.

Heb je geen spijt dat je mij hebt toegelaten? hahahahahahahahahaaaaaaaaa
Heb het nog een keer uit geprobeerd en nu zie ik die tab van bekijk topic ook bij kate2 niet meer op mijn ipad staan. Zou dat ook iets met die cookies te maken kunnen hebben?
Maar je hoeft er geen tijd meer in te steken hoor, ik lees de reacties wel op pc en van daaruit reageren.

Ik ben blij met jou hoor, maar ik heb geen ervaring met Apple apparaten, zodoende.

Nou je wist toch dat ik op ipad cookies moest toestaan. Lol.

Webbrowsers zijn universeel - een iPad is voor mij onbekend geheel.
Ik zelf zal niks van Apple kopen!

Tineke, weet je zeker dat je van de PB's bericht in je mail wilt ontvangen? Ik kreeg er wat van om steeds die mails te zien. Ik wil mijn mails en het forum streng gescheiden houden en de conversaties pas lezen als ik inlog op Piep, of als ik Piep weer ga bezoeken. Vroeg genoeg! En dan reageer ik op het rode knopje bij mijn naam. En daarom heb ik bijna alle vinkjes bij mijn persoonlijke gegevens weggedaan.

Mijn mails gaan over van alles, van vrienden, maar ook van bedrijven en panels en dat zijn er vaak al heel wat. Voor de broodnodige variatie ga ik dan naar Piep om van alles te lezen wat veel leuker is dan al die mails. En omdat ik daar iedere dag zit, mis ik geen conversatie, hoor. Reageren is dan een fluitje van een cent.

Och Kate zoveel post krijg ik niet, dus voor mij is het zo gemakkelijk. Zal jouw suggestie goed bewaren, wie weet heb ik die nog eens nodig.

En voor Abraham, mijn iPad is gewoon behekst. Nu kan ik wel zonder opnieuw inloggen op forum komen en is de knop ook te zien. Grrrrrrrrrrr.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haaaaaaa Tosca, ik heb geen Mac, maar een ipad en daarin wordt safari automatisch geupdate met ios update. Ik heb de laatste update 10.3.3 van ios. Bedankt voor reactie.

Terug
Bovenaan Onderaan