Ongewenste email vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter HansGU
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 43
  • Weergaven 3033

HansGU

PCS Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
320
Punten
83
Leeftijd
80
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
Hallo,
De laatste tijd krijg ik vaker dan voorheen ongewenste email. Ik gebruik Microsoft Outlook 2016 en daarin zit een optie om dergelijke mail te blokkeren, maar wat ik ook doe: De (zelfde) emails blijven maar komen. Kennelijk werkt die optie in Outlook 2016 niet goed.

Wat kan ik daar tegen doen (zonder al te veel gedoe) ?

Ha Hans, ik kreeg ook telkens weer e-mails die ik niet wilde en die ik geblokkeerd had. Ik had de afzender keurig bij Instellingen ingevuld bij de ongewenste mails. Maar ik kwam er pas na een poos achter dat ik wel rechtsboven op Opslaan moest klikken!

Natuurlijk ben jij veel slimmer dan ik en doe je dat goed, maar je kunt nooit weten, dus........

Laatst bewerkt:
Hoi HansGu,
Heb totaal geen verstand van Microsoft Outlook 2016,wat Kate meld,ja daar zit wel iets in denk ik.
Nu nog paar tips van mij.
Als je zo een e-mail krijgt,scroll naar beneden soms zie je daar in het heel klein,uitschrijven >>>daar klik je op.
Soms helpt het,soms ook niet!
Tweede tip ga naar deze website en kijk daar of je e-mail al eens gehackt is,hopelijk voor je niet!Indien wel ja dan is het ergers straatje zonder einde(spreek van ondervinding)
Succes....
Mvg
d'anvers

Hoi D'anvers, ik ben jouw tips ook gaan bekijken, want wie weet heb ik zo iets binnenkort nodig, nietwaar.

Maar dat kleine woord 'uitschrijven' kan ik dus pas lezen als ik de mail ook lees. Ik heb daar als eens over gedacht, maar ik wil die mail niet lezen: wie weet wat ik binnen haal. Dus ik kom ook niet bij dat belangrijke woordje. Ja, ik ben niet zo moedig, hoor!

En ik heb ook naar de website gekeken die je daarna noemde. Een dergelijke website hadden we een paar weken ook hier, maar dan ging het om het controleren van een wachtwoord. Ik zat helemaal goed met het mijne.
Maar dit keer gaat het om je e-mailadres en dat ga ik toch maar niet invoeren. Wie weet wat er mee gebeurt en dan ben ik verder van huis.

@Kate,
Er is wel verschil tussen mails he, mail van reclame voor wat weet ik veel of nieuwsbrieven die je niet meer wil.
Probeer ik me toch uit te schrijven hoor.Zo snel ben ik niet bang om zulke mails open te doen dan;)
Wat de website betreft, ja daar is iedereen vrij van het doen of niet.
Zelf heb ik dat al jaartjes geleden gedaan, en ja het mijn is gestolen.Denk niet dat die man slechte bedoeling heeft met die e-mailadressen(is persoonlijk he)
Mvg
d'anvers

Als ik ongewenste e-mail krijg doe ik niks in eM-Cliënt (of voorheen in Outlook 2013) maar log ik in op mijn webmail bij Ziggo.

Dan klik ik de bedoelde e-mail aan via opties en markeer ik deze eerst als ongewenst.
Ten tweede via die opties geef ik opdracht tot blokkeren en vervolgens komt dan de melding blacklisten ja of nee.
Dan klik ik ja aan.

Inderdaad het voordeel van webmail.
Met Outlook Mail(hotmail)helpt blokken niet echt vind ik.Maar ja gebruik het al meer als 10 jaar.
Als het dan nog eens is gestolen geweest,dan zijn er periodes dat er veel rommel komt pfff.
Mvg
d'anvers

Tweede tip ga naar deze website en kijk daar of je e-mail al eens gehackt is,hopelijk voor je niet!Indien wel ja dan is het ergers straatje zonder einde(spreek van ondervinding)

Een gehackt account word gebruikt om misbruik van te maken . Hansgu is een slachtoffer van misbruik !
Kleine lettertjes lezen is ook zeer belangrijk .
Inschrijven op nieuwsbrieven bijvoorbeeld , en onderaan in kleine lettertjes met een vakje bij aan of uit te vinken .
Akkoord of niet akkoord gaan om per e-mail op de hoogte gehouden te worden over de produkten van onze partners (affliatie) wat niet verboden . Als jij hiermee akkoord gegaan bent is het niet meer ongewenst .Waar jij je ingeschreven hebt op de nieuwsbrief ga je akkoord dat je e-mail aan partners mag gegeven worden .

Een gehackt account word gebruikt om misbruik van te maken . Hansgu is een slachtoffer van misbruik !
Deze snap ik niet echt,bedoel je dat Hans zijn e-mail account volledig is gehackt?
Heb het wel over gestolen gegevens bij een firma zo als onderstaande
Money Bookers: In 2009 leed de e-wallet-service Money Bookers een datalek die bijna 4,5 miljoen klanten blootlegde. Nu genaamd Skrill, werd de inbreuk pas in oktober 2015 ontdekt en omvatte namen, e-mailadressen, thuisadressen en IP-adressen. Gecompromitteerde gegevens: geboortedata, e-mailadressen, IP-adressen, namen, telefoonnummers, fysieke adressen.
Ja die hacker verkoopt dan lekker je gegevens!Want buiten het stelen van de gegevens,heeft hij niks kunnen doen,zo ver ik weet.
Ben ik elk geval nooit een € verloren,had daar altijd geld staan,had bankkaart van hun ,kon pinnen en betalen in de winkels.

Deze snap ik niet echt,bedoel je dat Hans zijn e-mail account volledig is gehackt?

Als het iemand lukt om mijn e-mail account te hacken , kan de hacker misbruik maken om met mijn e-mail adres spam te verzenden, ja zelfs op je eigen PC op de achtergrond waar jij niets van merkt . Waar jij naar linkt , is die database met e-mail adressen bijhorende paswoorden ook op internet geworpen , wat je waarschijnlijk niet zal weten .
Maar Hansgu zijn e-mailadres word niet gebruikt , maar is zelf slachtoffer van misbruik .
Voorbeeldje van affliatie .

Lees Artikel 16
ALGEMENE GEBRUIKSVOORWAARDEN - DISCLAIMER SeniorenNet - Voor mensen met levenservaring en levenswijsheid

Seniorennet citeeert

d. promotionele acties en marketing: aanbieden van informatie omtrent producten en diensten. De gebruiker behoudt evenwel te allen tijde
een kosteloos recht zich te verzetten tegen het gebruik van zijn/haar persoonlijke gegevens voor marketing-doeleinden door een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag te sturen naar SENIORENNET, Assesteenweg 65, 1740 Ternat, mits bewijs van zijn identiteit (d.m.v. een kopie van de identiteitskaart).

e. de eventuele verwezenlijking van marktstudies en of onderzoeken;

Tja als men dit niet gelezen heeft dat seniorennet je e-mails bezorgt omtrent producten en diensten en je e-mail mag gebruikt worden voor marketing doeleinden en zich hiertegen kan verzetten, dan ga jij hiermee automatisch akkoord .

mijn ouders ook zelfde probleem met reclame op vaste pc

1. Ga naar Postvak IN
2. Selecteer de mail van de ongewenste afzender in de lijst met een rechter muisklik
3. Klik op “Ongewenste mail – afzender toevoegen aan lijst met geblokkeerde afzenders”
4. Klik op “OK”
Nu heb je de afzender als ongewenst aangegeven. Nieuwe binnenkomende mail van deze afzender zullen automatisch in de prullenbak belanden.
Werkt deze aanpak niet? Probeer dan het volgende :
1. Ga naar “Extra – opties voor ongewenste mail”
2. Kies het tabblad “Veilige afzenders”
3. Indien je de ongewenste afzender in deze lijst terugvindt, verwijder je de ongewenste afzender
4. Klik op “OK”
of doe dit
1. Open Outlook.com vanuit de webversie (niet vanop de app).
2. Ga rechts bovenaan naar het tandwielicoon. Dit vind je naast je naam terug.
3. Ga naar “Opties”
4. Ga naar “Ongewenste mail voorkomen” en klik op “Geblokkeerde afzenders”
5. Er verschijnt een venster, waarin je kunt noteren welke afzender je wenst te blokkeren
6. Klik op “Opslaan”
en inderdaad bij elke ongewenste mail tenminste bij nieuwsbrieven staan onderaan uitschrijven bij,klik daarop en je komt op hun site doe niets sluit gewoon de site weer af, door op het rode kruisje te klikken

Als ik ongewenste e-mail krijg doe ik niks in eM-Cliënt (of voorheen in Outlook 2013) maar log ik in op mijn webmail bij Ziggo.

Ik weet niet of ziggo die werkwijze ook hanteert .
Mijn provider is telenet . Als ik me aanmeld bij mijn telenet webmail kan ik gaan aan of uitvinken of spam mag doorgelaten worden of niet . Als ik het aanvink beland spam automatisch in de prullenbak van mijn webmail . De spamberichten worden dan niet meer opgehaald in mijn email cliënt .

1. Ga naar Postvak IN
2. Selecteer de mail van de ongewenste afzender in de lijst met een rechter muisklik
3. Klik op “Ongewenste mail – afzender toevoegen aan lijst met geblokkeerde afzenders”
4. Klik op “OK”
Nu heb je de afzender als ongewenst aangegeven. Nieuwe binnenkomende mail van deze afzender zullen automatisch in de prullenbak belanden.
Werkt deze aanpak niet? Probeer dan het volgende :
1. Ga naar “Extra – opties voor ongewenste mail”
2. Kies het tabblad “Veilige afzenders”
3. Indien je de ongewenste afzender in deze lijst terugvindt, verwijder je de ongewenste afzender
4. Klik op “OK”
of doe dit
1. Open Outlook.com vanuit de webversie (niet vanop de app).
2. Ga rechts bovenaan naar het tandwielicoon. Dit vind je naast je naam terug.
3. Ga naar “Opties”
4. Ga naar “Ongewenste mail voorkomen” en klik op “Geblokkeerde afzenders”
5. Er verschijnt een venster, waarin je kunt noteren welke afzender je wenst te blokkeren
6. Klik op “Opslaan”
en inderdaad bij elke ongewenste mail tenminste bij nieuwsbrieven staan onderaan uitschrijven bij,klik daarop en je komt op hun site doe niets sluit gewoon de site weer af, door op het rode kruisje te klikken

al ge probeert maar helpt niet

Buiten afzenders markeren als veilig of ongewenst is er nog een extra optie om te filteren waarvan ik nog weet in Outlook 2007 die je kon instellen op laag , gemiddeld of hoog , en kon aanvinken wat met ongewenste berichten moest gebeuren . Bij het ophalen van berichten ongewenste berichten automatisch verplaatsen naar map "ongewenste post" of onmiddelijk verwijderen .
Lees dit eens door om in te stellen .
Het beschermingsniveau voor ongewenste e-mail wijzigen

@Swake
Wat seniorennet betreft ben daar lid,eerlijk gezegd heb ik geen last van spam.Af en toe een nieuwsbrief die in de normale post binnenkomt.Waar dan wel van alles word aan geboden,ook mopjes soms en nog......Ja Pascal moet wel ergers aan inkomsten komen om zijn portaal online te houden.Dit noem ik geen spam.
Mijne rommel bestaat voor 90% in het Engels en altijd iets dat met geld te maken heeft.Andere dingen die ik verdacht vind stuur ik door naar verdacht@safeonweb.be.
Meen te weten dat je daar geen voorstander van bent?

Terug
Bovenaan Onderaan