• Welkom bij Computerforum PiepCompSupport, het pc helpforum voor het verwijderen van virussen, adware en malware.
    Uw computer bevat een virus of er zijn andere problemen: dit forum is er voor iedereen die hulp zoekt! Waar moet ik rekening mee houden?
    U moet zich registreren, voordat u uw virusprobleem als onderwerp kunt beschrijven en posten. Zodra u een discussie hebt gemaakt,
    zal een expert u stap voor stap uitleggen, hoe u de malware kunt verwijderen en hoe u uw computer kunt beveiligen.
    Ons hulpforum en onze programma's zijn gratis. Weet u niet wat u nu moet doen, om hulp te krijgen, klik dan hier.

Politiek Ongelooflijk, wat een ellendige smeerboel is er van gemaakt!

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.847
Reaction score
4.947
Punten
113
Leeftijd
67
Ik wacht het gewoon af, mogelijk dat er niet veel veranderd, want de toeslagen schijnen berekend te worden over wat je in het voorgaande jaar hebt "verdient".

HansGU

Bekend Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.988
Reaction score
266
Punten
83
Leeftijd
76
Ja, om die reden laat ik nu ieder jaar mijn aangifte doen door een kennis die wél ter zake kundig is.

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
Als je me nou! Dat was me nog niet eerder overkomen en ik vroeg weet u dat wel zeker? Ja, ja meneer antwoordde de insider !
Goed en triest verhaal. Zal allemaal kloppen.

Als je weet dat je in voorgaande jaren nooit zulke bedragen hebt teruggekregen dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Hier klopt iets! Heb je een kopie van de aangifte gehouden? Dan kun je zien waar de fout gemaakt is. En jouw verhaal is het bewijs dat ik de waarheid spreek en dat die ouders van de toeslagen getekend hebben bij het kruisje en dat derden die papieren hebben ingevuld (foutief). En de Belastingdienst zegt jij die aangifte moet doen bent verantwoordelijk. Dat kan niet anders en is ook de wet. Jij moet die "schooier" die het foutief heeft ingevuld aansprakelijk stellen.

Punt is dat je wel had moeten reserveren. Met de toon en de afhandeling door de Belastingdienst ben ik het met je eens. Onbeschoft, je had heel goede uitleg en een adequate betalingsregeling moeten krijgen. Maar in mijn eerdere post schreef ik al hoe het in Nederland werkt. Heel vroeger was de Belastingdienst toch niet zo. Zo kan ik mij herinneren uit de jaren 80 dat toen die aftrekposten voor ziekte e.d. allemaal nog bestonden dat een medewerkster (mevrouw) zelf een lijst had gemaakt waarop deze allemaal stonden. Zeer netjes gedaan. Maar nu komt het? Ik heb een vraag aan iedereen? Welke persoon alom bekend kwam de Belastingdienst reorganiseren? Overal waar deze persoon opduikt laat hij wanorde en chaos achter. Ook nu weer in Groningen en hij is "de propaganda machine" van de biomassa waarbij bossen in het buitenland worden gekapt. Is dat niet Eric Wiebes?

En jij bent zeker geen misdadiger en het is een schande mensen zo te behandelen. Maar in feite zit de politiek jou en iedereen voor de gek te houden. De NOS (omroep) is hier mede schuldig aan. Het Ministerie van Financiën is verantwoordelijk en de Tweede Kamer ook, immer zij maken deze wetten. Dus dat hele onderzoek over toeslagen, nu ook live op NOS.nl is nep, list en bedrog, net als in Groningen. In plaats van mensen aan het werk te zetten die alle individuele gevallen gaan bekijken om snel en goed op te lossen zien we duurbetaalde kletsende kamerleden en ambtenaren op de stoel zitten. Wat hebben de gedupeerden daar aan! Helemaal niets.

In Groningen waren er mensen die voor hun huis 500,- euro schadevergoeding kregen maar de onderzoekskosten door derden, externe bureaus liepen in de duizenden euro's. Ja, dat zijn politici, en maar praten maar ze maken niets klaar!

En de volgende affaire zit er weer aan te komen met Sander Dekker (VVD) in de hoofdrol ook net zo'n prutser als Wiebes. Sander gaat er voor zorgen dat mensen die al diep in de schulden zitten en nog dieper in raken.

Laatst bewerkt:

HansGU

Bekend Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reacties
1.988
Reaction score
266
Punten
83
Leeftijd
76
Wanneer je bij (in dit geval was het de Haagsche Hogeschool) voor aangifte binnen kwam, dan stonden er talloze stands waar je middels het trekken van een nummertje terecht kon.

In mijn onwetendheid dacht ik indertijd dat dit allemaal medewerkers van de belastingdienst waren. Hoe kon ik weten? Ik kreeg mijn boeltje weer mee zonder dat ik de naam wist van de gulle gever. Ik was allang opgelucht dat de jaarlijkse ellende weer opgelost was en ja, geld terug ... dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Daarom had ik het ook zo lang niet aangeraakt maar al die tijd had ik ook helemaal niets van de belastingdienst gehoord, dus het zat wel goed dacht ik, ik was per slot van rekening toch door een medewerker van de belasting geholpen?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.847
Reaction score
4.947
Punten
113
Leeftijd
67
2007 - het jaar waarin de heksenjacht op AOW'ers begon!

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
maar al die tijd had ik ook helemaal niets van de belastingdienst gehoord
Het is wel duidelijk dat jij weinig mensenkennis en inzicht in de materie Belastingdienst, lees overheid hebt. Als je lang niets hoort van de Belastingdienst na het doen van een aangifte, weet ik al dat het mis is!
een medewerker van de belastingdienst
Ja, dat is altijd de vraag. Bij de Belastingtelefoon neemt de aanwezige schoonmaakster soms de telefoon aan.

Heel van de mensen die bij de Belastingdienst werkten zijn toen vertrokken en kregen een zak geld mee! Of wist je dat niet! De ellende liet niet lang op zich wachten.

En nogmaals, een eenvoudige fout is door medewerkers van de Belastingdienst niet snel op te lossen omdat en dat heb ik al uitgelegd men aan het werk moet, dus het eerste wat men doet is afschuiven en nog eens afschuiven en dan mag men vervolgens niet aan het "systeem" komen. Heel eenvoudige correcties die mogelijk zijn moeten via "beschikkingen" lopen en dat is een heel lange en moeizame weg en uiteindelijk als dan de zaak eens rond is, heeft niemand de verantwoordelijkheid.

Net als zijn voormalige baas vanochtend legt oud-toeslagendirecteur Gerard Blankestijn de schuld van de Toeslagenaffaire vooral bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Wat een slappelingen en lafaards! Zie je wel. Ze weigeren verantwoordelijkheid te nemen. Noem je dat niet "de achterbokse aantrekken"? Wel iedere maand dik en dik geld beuren! Een schop onder de kont moeten ze hebben.

Laatst bewerkt:
V

Verwijderd forumlid 81

Guest
Die eerste alinea wijst op een soort complottheorie en/of verborgen agenda van de overheid. Daar kan ik me niet in vinden.
Ik heb niks met complottheorie.

Feit is wel dat de voorzitter van de NPO raad Tjibbe Joustra het verkiezingsprogramma voor de VVD heeft geschreven. Oud VVD leider en klimaatvoorzitter Ed Nijpels was tot 2019 de baas van AVROTROS. Eric van der Burg is VVD wethouder en voorzitter van de NTR. Oud VVD partijvoorzitter Bas Eenhorn is voorzitter van WNL. VVD'er Dominicus Jacobus Weesie is oprichter van GeenStijl en omroepvereniging PowNed ect.

Partijkartel bestaat en je kunt het nieuws daarom beter met een korreltje zout nemen.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.665
Oplossingen
1
Reaction score
1.918
Punten
113
Het erge is met deze vreselijke situatie bij de belastingdienst, dat iedereen die er werkt er op aangekeken wordt. Terwijl het de hoge bazen zijn die, dit soort achterlijke regels bedenken en de medewerkers moeten ze uitvoeren, want het is voorschrift en de wet.
En een kennis van mij werkt er ook, en doet helemaal niets met de aangiftes hij moet dingen programmeren. Hij durft al niet eens meer te zeggen dat hij er werkt.

Wat een vreselijke situatie @HansGU die jij hebt meegemaakt.

Ik moet elk jaar betalen, omdat de inkosmtenbelastig niet goed verrekend wordt. Ik heb 3 kleine inkomens. Werk, AOW en invaliditeits pensioen. Omdat dit niet in 1 bedrag binnenkomt, wordt er te weinig belasting ingehouden. Ik dien elk jaar (na 1x gaat dit automatisch) een voorlopige aanslag of zoiets in. Zodat ik niet de hele smak hoef te betalen zodra ik aangifte van inkomsten belasting ga doen. Dit wordt aan het begin van het jaar berekend en dan betaal ik het dus al voorruit.

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
Volledig mee eens Roxmarie. Maar dat is de cultuur in Nederland ten top. Niemand doet meer de mond open en men verwijst naar "het beleid". Nee, dat kan niet, wij voeren alleen de wet uit, krijg je bij de Belastingdienst steevast als antwoord. Maar wel elke maand een dik salaris vangen.

Hij durft al niet eens meer te zeggen dat hij er werkt.

Ik denk dat een medewerker op de werkvloer gewoonweg niets te vertellen heeft en niets mag. Het is heel goed zelf een voorlopige aanslag aan te vragen en te maken en zelf de definitieve in te vullen. Dit is echt niet zo moeilijk. Je moet wel van te voren even de gegevens verzamelen en bij invullen bij de hand hebben.

Ook je eigen overheid is niet meer te vertrouwen hoewel dat inmiddels algemeen bekend is (hoop ik?)
Dat is wel overduidelijk, maar minder duidelijk is dat er heel veel organisaties/instellingen zijn die met overheidsgeld betaald worden zoals de NPO met NOS.nl, de laatste is gewoon de propaganda machine van de overheid en wat te denken van de Journaals en Talkshows. Vooral bij de laatste worden totaal geen kritische vragen meer gesteld, immers dan schuiven politici niet meer aan en er moet gelachen worden. Al die Talkshows, Paauw, Jinek en noem ze maar op, zijn doorgestoken kaart. En lees maar wat Paul in post 19 schrijft.

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
individu bereik je niets in zo'n grote organisatie
Dat is het trieste aan het hele verhaal. Niemand gaat ook maar iets doen in dergelijke situaties en dat is in heel Nederland het geval. Maar het is nog erger men valt elkaar ook af en men verlinkt elkaar. Ik heb altijd en overal de mond over open gedaan. Het is altijd de morele bovenliggend vraag help je iemand ja of nee. Kijk als ik vanavond buiten wandel en een vrouw of man wordt aangevallen moet ik dan helpen ja of nee. Wat doe je? Zoals nu de ontwikkelingen zijn, dan zeg je barst maar, want jullie helpen mij ook niet als ik hulp nodig heb. De gemeente, politiek, Tweede Kamer moeten er zijn voor de burgers maar dat is al lang niet meer zo. Groningers laat men als een baksteen vallen. Boeren worden weggezet als vervelende kwasten en niet serieus genomen. En zo kun je een hele waslijst maken. Vergunningen worden soepel verleend voor kankerverwekkende bedrijven. Biomassacentrales worden er doorgedrukt zonder inspraak van de omwonenden.

Onze spaarrekeningen worden al een tiental jaren geplunderd door de vermogensrendementheffing met een tarief van 4%. De werkelijke rente is niet hoger dan 0,05%
Ons spaargeld en onze pensioenen worden om zeep geholpen en afgepakt door Europa, de ECB en de Nederlandse bank!
En met corona speelt de overheid met het geld van de belastingbetaler en iedereen zal daar nog wel achter komen. Koolmees de bedrieger drukt het pensioenakkoord er door met valse beloftes. De pensioenen zouden niet gekort worden. Wacht januari maar eens af. En dan de ZVW was voor werknemers 5,45% 2020 en wordt 5,75% in 2021 reken maar uit wat de pensioengerechtigen, aan AOW, Ouderdomspensioen en lijfrenten meer moeten gaan betalen (via inhouding).

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan