Als je me nou! Dat was me nog niet eerder overkomen en ik vroeg weet u dat wel zeker? Ja, ja meneer antwoordde de insider !
Goed en triest verhaal. Zal allemaal kloppen.
Als je weet dat je in voorgaande jaren nooit zulke bedragen hebt teruggekregen dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Hier klopt iets! Heb je een kopie van de aangifte gehouden? Dan kun je zien waar de fout gemaakt is. En jouw verhaal is het bewijs dat ik de waarheid spreek en dat die ouders van de toeslagen getekend hebben bij het kruisje en dat derden die papieren hebben ingevuld (foutief). En de Belastingdienst zegt jij die aangifte moet doen bent verantwoordelijk. Dat kan niet anders en is ook de wet.
Jij moet die "schooier" die het foutief heeft ingevuld aansprakelijk stellen.
Punt is dat je wel had moeten reserveren. Met de toon en de afhandeling door de Belastingdienst ben ik het met je eens. Onbeschoft, je had heel goede uitleg en een adequate betalingsregeling moeten krijgen. Maar in mijn eerdere post schreef ik al hoe het in Nederland werkt. Heel vroeger was de Belastingdienst toch niet zo. Zo kan ik mij herinneren uit de jaren 80 dat toen die aftrekposten voor ziekte e.d. allemaal nog bestonden dat een medewerkster (mevrouw) zelf een lijst had gemaakt waarop deze allemaal stonden. Zeer netjes gedaan. Maar nu komt het? Ik heb een vraag aan iedereen?
Welke persoon alom bekend kwam de Belastingdienst reorganiseren? Overal waar deze persoon opduikt laat hij wanorde en chaos achter. Ook nu weer in Groningen en hij is "de propaganda machine" van de biomassa waarbij bossen in het buitenland worden gekapt. Is dat niet
Eric Wiebes?
En jij bent zeker geen misdadiger en het is een schande mensen zo te behandelen. Maar in feite zit de politiek jou en iedereen voor de gek te houden. De NOS (omroep) is hier mede schuldig aan.
Het Ministerie van Financiën is verantwoordelijk en de Tweede Kamer ook, immer zij maken deze wetten. Dus dat hele onderzoek over toeslagen, nu ook live op NOS.nl is nep, list en bedrog, net als in Groningen. In plaats van mensen aan het werk te zetten die alle individuele gevallen gaan bekijken om snel en goed op te lossen zien we duurbetaalde kletsende kamerleden en ambtenaren op de stoel zitten. Wat hebben de gedupeerden daar aan! Helemaal niets.
In Groningen waren er mensen die voor hun huis 500,- euro schadevergoeding kregen maar de onderzoekskosten door derden, externe bureaus liepen in de duizenden euro's. Ja, dat zijn politici, en maar praten maar ze maken niets klaar!
En de volgende affaire zit er weer aan te komen met Sander Dekker (VVD) in de hoofdrol ook net zo'n prutser als Wiebes. Sander gaat er voor zorgen dat mensen die al diep in de schulden zitten en nog dieper in raken.