FIX OneDrive probleem nog niet opgelost

Opgelost
Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste lezer(s),

Onlangs had ik vanwege een irritant OneDrive probleem op Piep om raad gevraagd. Daarop had Abraham gereageerd en hij bood me een oplossing (via een link) aan. Naar blijkt werkt die oplossing slechts ten dele want steeds nadat ik op Abraham ’s manier (een hinderlijke omweg) had ingelogd bleek het de volgende keer op dezelfde manier opnieuw te moeten gebeuren. Ik heb er een bijzonder onbehagelijk gevoel aan overgehouden.

Overigens doet het probleem zich specifiek voor wanneer ik in de system tray mijn bestanden ONLINE wil bekijken dus niet wanneer ik linksboven op foto’s klik. Dan lijkt alles normaal te gaan. Het probleem doet zich tot nu toe alleen voor wanneer ik mijn bestanden online wil bekijken. Daartoe ga ik rechtsonder naar de system tray en (rechts)klik ik op het witte OneDrive wolkje daarna klik ik op online weergeven en dan komt het vreemde: i.p.v. dat ik meteen mijn OneDrivemappen te zien krijg verschijnt het onderstaande scherm:

60b39a5fdfe5f-OneDrive_prob.1.jpg

Vervolgens negeer ik de Microsoft reclame en na het vervolg wordt ik doorverwezen naar de onderstaande pagina waarna ik aanmelden kies:

60b39bc0744d2-OneDrive_prob.2.jpg

Vervolgens verschijnt onderstaande pagina met de foutcode 1007 en wanneer ik dan klik op ga naar mijn OneDrive dan opent zich de pagina met mijn bestanden en dit alles terwijl ik wél ingelogd ben!

60b39c978ddc8-OneDrive_prob.3.jpg

Wie weet hiervoor een oplossing? Want normaliter moet ik rechtstreeks naar mijn OneDrive bestanden worden doorverbonden nadat ik via het witte wolkje een rechtsklik heb uitgevoerd op ONLINE verbinden (zo is het altijd ook geweest!). Dus dat ziet er zó uit:

60b3a037cf6f0-OneDrive_prob.0.jpg

Overigens bevalt die foutmelding 1007 me óók niet.

Weet iemand een gemakkelijke manier om dit op te lossen? Het liefst zou ik OneDrive geheel opnieuw willen replacen maar ik ben niet zo handig en ik vraag me af wat daarvoor de gemakkelijkste manier is (als het al kan?) Alvast bedankt voor de moeite.

Laatst bewerkt door een moderator:

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reactiescore
347
Punten
213
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
@ Enigma147 bedankt
@ Abraham ik heb het OneDrive icoon wel in taakbeheer zien staan maar ik weet niet of deze al dan niet is ingeschakeld. Moet haast wel want ik kan nog steeds via een omweg OneDrive starten (op de verkeerde manier)

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.283
Punten
713
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Dat kan je zien in opstartvenster zelf als op die One Drive klikt.
Want wat geeft dan de knop rechtsonder in dat venster aan?

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reactiescore
157
Punten
43
OS
Windows 10 pro
AV
Bitdefender
FW
Cisco Meraki
Er staat er maar eentje in, Microsoft OneDrive 32 bits maar ik heb een 64 bits systeem

Dus geen 365 versie

Kijk eens in een Office applicatie wat voor licentie je hebt.
Kijk bijv. in Word bij account.

Dat je een 32 bit app hebt op een 64 bit Windows is geen probleem. Mijn ondrive is ook 32 bit, terwijl ik een 64 bit office gebruik.

@ Enigma147 bedankt
@ Abraham ik heb het OneDrive icoon wel in taakbeheer zien staan maar ik weet niet of deze al dan niet is ingeschakeld. Moet haast wel want ik kan nog steeds via een omweg OneDrive starten (op de verkeerde manier)
Je vergeet een vraag te beantwoorden?

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reactiescore
347
Punten
213
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
@ Enigma, Ik heb een Microsoft Office 2016 Professional Plus licentie

Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
Reactiescore
167
Punten
43
OS
Windows 10 Pro 64 bit
FW
Ziggo Safe Online
@HansGU Ik weet niet wat voor computer jij hebt maar heb jij een Mac?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.283
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@Paul, Hans heeft gewoon Windows 10 in zijn computer.

Ik denk dat Hans naar Instellingen/Apps gaat, om te kijken of daar de Windows One Drive
ingesteld kan worden als standaard gegeven.

Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
Reactiescore
167
Punten
43
OS
Windows 10 Pro 64 bit
FW
Ziggo Safe Online
Office 2016 wordt sinds 13 oktober 2020 niet meer ondersteund op de Mac. Geen security updates meer en dan verlies je connectiviteit.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.283
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Dat is dan jammer voor macOS gebruikers, in Windows wordt Office 2016 en ook Office 2019 ondersteund tot medio 2025.

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reactiescore
347
Punten
213
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
Abraham, ook in apps staat nergens OneDrive of Microsoft OneDrive. Nu toch gevonden, OneDrive is ingedeeld bij Microsoft Office...
Ik heb het gevonden in taakbeheer maar ik kan er niks mee. Ik bedoel dat ik het probleem er niet mee kan oplossen.

Hoe kan ik OneDrive opnieuw zonder problemen installeren? Weet jij dat?

(Ben vanavond bridgen tot kwart voor elf)

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.283
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Hallo Hans,
is het mogelijk dat jij ooit de door mij verstrekte regtweak hebt gebruikt om OneDrive compleet te deactiveren?
Ik ben benieuwd, want indien je de regtweak in het verleden hebt gebruikt, moeten we die weer ongedaan maken!

V

Verwijderd forumlid 289

Guest
Hans, ga eens bij onze goeie oude dr.Google kijken. Ik heb gewoon in getikt: als ik mijn bestanden online wil bekijken in OneDrive krijg ik een foutmelding met als code 1007 (om een of andere duistere reden heet die code daar 0800x1007) . Het heeft iets met synchronisatie te maken heb ik gelezen. Even door het artikel spitten en daar word je uitgelegd hoe je OneDrive weer opnieuw kunt instellen. En ze zeggen er bij dat er geen gegevens en bestanden verdwijnen, ook wel leuk om te weten!!
Ik weet echt niet hoe ik dat alles hier in mijn reactie kan krijgen, maar.......de uitleg kan ik zelfs begrijpen: in eenvoudige zinnen zonder toeters en bellen. Of het iets voor je is, weet ik niet, maar je bent nu ook nog niet veel verder, nietwaar?

Trouwens: volgens mij is Dotchiejack de expert in alles met Office, en misschien dus ook wel met OneDrive.

Laatst bewerkt door een moderator:

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reactiescore
347
Punten
213
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
@ Abraham, die reg tweak hebben we nimmer uitgevoerd dus dat is het niet.

@ Lezer (wie ben je toch?).
Ik heb een Engelstalige uitleg gevonden maar ik spreek slecht Engels en dan gaat het mis bij me. Mocht je een Nederlandstalige link gevonden hebben dan houd ik me aanbevolen! Inderdaad heb ik de foutcode 1007 ook gezien. Deze staat vlak onder het getekende plaatje met die fietser .

Overigens heb ik in Settings wel gezien hoe ik OneDrive kan ontkoppelen, maar er staat niet bij hoe ik OneDrive daarna weer kan koppelen dus nu ben ik nog even ver.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan