Onbekende melding na het starten van windows 10 Home

HansGU

PCS Lid
Beste lezers,

Sinds enkele dagen krijg ik op mijn 2e (oudere) pc, nadat de bootstrap is voltooid en Windows 10 Home geladen is/wordt, de onderstaande mij onbekende desktop kladblokmelding als was het een pop-up:

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787

Nadat ik het daarna wegklik lijkt er niets meer aan de hand te zijn, weet iemand waarvan dit is en hoe ik dit kan wegwerken?

Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.

Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.

Abraham, hartelijk dank. Na alles op de aangegeven manier te hebben uitgevoerd bleek de vreemde melding inderdaad te zijn verdwenen. Nogmaals dank voor je deskundige begeleiding.
Overigens heb ik nog een vraag over het maken van een backup maar daarvoor zal ik een nieuw topic openen.

Terug
Bovenaan Onderaan