Olie - en gasprijs

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Ik heb het idee dat iedereen beduveld wordt door de Oliebaronnen en overheden.
Ik begrijp best dat voorraden ruwe olie die ingekocht zijn bepalend zijn voor de prijsvorming van de brandstofprijzen en in ons land ook de gasprijs.
Juist wanneer de olieprijs per barrel laag is zal de Nedrlandse overheid een danig verlies leiden op de gasprijzen (ik weet niet of het langjarige gascontract met de Italianen al afgelopen is - tegen olieprijzen uit de jaren zestig!).

Maar de olieprijs jojot al weer langere tijd om de vijftig dollar per vat, dus het verhaal dat deze prijs inmiddels gestegen is, dat is al weer verleden tijd.

Meer informatie: Crude Oil Price, Oil, Energy, Petroleum, Oil Price, WTI & Brent Oil, Oil Price Charts and Oil Price Forecast

De brandstof prijzen worden moedwillig hoog gehouden vanwege de verdiensten aan de accijns.

Verneuk de massa, grijp de kassa, een algemene term, die overal gehanteerd wordt, om de doodgewone burger, financieel, leeg te trekken!
Als je ook kijkt naar je energie rekening, wat je meer betaald, dan de werkelijke kosten, is het één grote roversbende!

Terug
Bovenaan Onderaan