Office outlook

adanjo

PCS Lid
Hallo,

sinds kort haalt Office outlook de email niet direkt binnen.
Waarom direkt ? , nou als ik eerst de map drafts open en dan weer terug gaat naar postvak in dan komt de mail wel binnen.
Op mijnI pad en op mijn samsung galaxy komt de mail wel direkt binnen in postvak in ?
heb al gegoogeld maar nog geen oplossing gevonden, wie weet raad ?

BVD Adrie

Hoi Abraham,

Terwijl ik nog aan het zoeken was en ook op een knop genaamd account kwam opeens jouw mail binnen, misschien kwam het door die knop ?
Ik weet het niet, maar het werkt wel weer, heb nog getest door zelf nog een mail te sturen.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!!

Groet Adrie

Abraham,
Ik kom er toch nog op terug.
Het is Office 2013 en weet niet of het Engelstalig is , Outlook bestaat namelijk uit nederlandse mappen en ook engelse mappen zoals drafts, deleted messages maar ook postvak in en verwijderde items en postvak uit , sent messages, dus moeilijk te zeggen wat het nu is.

het probleem is dat wanneer ik Outlook open , komt er Geen nieuwe mail binnen, maar open ik eerst een andere map en ga dan weer terug naar Postvak in dan komt de mail wel binnen.

Maar wanneer Outlook al geopend is dan komt de nieuwe mail wel binnen.

Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd want het is een vreemd verhaal.

Op mijn andere laptop van mijn werk daar komt de mail meteen binnen wanneer ik Outlook open.

Groet Adrie

Probeer maar.
nee heeft ook niet geholpen.
Kan het te maken hebben dat ik de mail op 3 apparaten binnen haal ?
Was altijd 2 maar sinds kort haal ik de mail ook op mijn nieuwe telefoon binnen, dus sinsdien zijn het 3 apparaten waarop ik het binnenhaal?
of moet dat niet uitmaken ?

Begrijp ik nu dat alle apparaten via IMAP de mail binnenhalen/verzenden?
Ja dat klopt .
Ik zag net op mijn laptop van mijn werk een melding dat ik iets moest downloaden om meerdere apparaten te gebruiken .
Maar dat doe ik morgen wel.
Alvast bedankt Abraham.

beste Abe en Ad
zat is mee te lezen had hier ook zo een soort probleem.
heb het opgelost door inderdaad op alle computers en telefoons imap accounts te maken , want gebruik je bv pop3 op een apparaat en leest daar de mail vind je de mails niet meer terug op de desktop of andere apparaten, bij imap blijven ze allemaal staan.

Maar nu mijn vraag : we hebben het hier over office 2013 met Outlook.. zijn de accounts die je gebruikt misschien Outlook.com accounts ?
want er ontstaat vaak verwarring tussen Outlook (office) en Outlook (mail).
Heb je namelijk outlook (mail) accounts in office dan moet je ze na de nieuwe update van outlook.com eerst verwijderen uit office 2013 en 2016,
daarna opnieuw toevoegen dan syngr alles weer met elkaar en komt mail overal weer binnen zo hier ook het probleem opgelost.

weet niet of dit er bij Ad mee te maken heeft maar misschien helpt het .

vanmorgen heb ik de app mail en agenda geinstalleerd , die stond op mijn Hp laptop bij de emailaccount en daarna die app ook op mijn Dell xps 17 geinstalleerd.
Maar dat hielp ook niet.
maar 10 min eleden zijn de mails in postvak in op beide laptops en op mijn telefoon samsung galaxy ineens verdwenen, ik snap er niks van ?
Op mijn i pad staat de mail in postvak in nog wel ?
Wat moet ik doen, ik weet het niet meer, al gezocht op internet,maar nog niks gevonden.
Wie weet raad.
P.s Bofe66 bij alle aparaten is het Office met outlook.

vanmorgen heb ik de app mail en agenda geinstalleerd , die stond op mijn Hp laptop bij de emailaccount en daarna die app ook op mijn Dell xps 17 geinstalleerd.
Maar dat hielp ook niet.
maar 10 min eleden zijn de mails in postvak in op beide laptops en op mijn telefoon samsung galaxy ineens verdwenen, ik snap er niks van ?
Op mijn i pad staat de mail in postvak in nog wel ?
Wat moet ik doen, ik weet het niet meer, al gezocht op internet,maar nog niks gevonden.
Wie weet raad.
P.s Bofe66 bij alle aparaten is het Office met outlook.
Hoi , Bofe66
ik zie dat mijn account bij Microsoft een outlook.com account is.
Mijn mail komt via Imap binnen en outlook office gaat hier iets fout dan ?

Gr Adrie

Hoi , Bofe66
ik zie dat mijn account bij Microsoft een outlook.com account is.
Mijn mail komt via Imap binnen en outlook office gaat hier iets fout dan ?

Gr Adrie
weet niet hoe ik het duidelijk moet uit leggen doe een poging hoop dat je het snapt.
antwoordt op je laatste vraag is ...Nee een microsoft account met een outlook.com heeft hier in principe niets mee te maken staat los van elkaar ,
Tenzij je in outlook office 2013 een mail adres met account hebt aan gemaakt met de zelfde naam BV microsoft account heet pieper@outlook.com,
en in office 210 heb in outlook een mail account aangemaakt ook met de naam pieper@outlook.com.
Dan heeft het wel degelijk met elkaar te maken.

Dan zag ik dat al je mail accounts gebruik maken van IMAP dit is goed ..Maar!
kijk is in je office 20103 bij bestand ,dan naar account instellingen of daar een outlook mail account bij staat is dit zo dan zal je zien dat die geen gebruik maakt van IMAP,
een outlook.com account maakt namelijk al tijd gebruik van Microsoft Exchange ....dit zul je dan ook daar zien zou graag weten of je zo een account ziet staan
ik hoor van je .

sorry voor het lange verhaal maar weet niet hoe ik het anders moet uitleggen

Hoi Bofe66

Klnkt stom, je zegt ga naar office 2013 bij bestand etc.
Maar Office bestaat uit word , outlook enz, hoe ga ik dan naar Office en dan bestand.
Ik begrijp het ff niet
Gr Adrie

Je gebruikt Outlook 2013 toch?
Als je daarin links boven op Bestand klikt opent een nieuw venster dat standaard op INFO staat.
Rechts kan je dan op Accountinstellingen klikken.

Terug
Bovenaan Onderaan