Vraag Office 365 schaft sturen van mails naar externe adressen af

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66

Office 365 gaat automatisch doorsturen van mail naar externe
adressen uitschakelen

dinsdag 5 mei 2020, 09:07 door Redactie, 2 reacties

Microsoft gaat de optie in Office 365 om e-mail automatisch naar een extern e-mailadres door te laten sturen
standaard uitschakelen. Met de maatregel moet diefstal van gegevens worden voorkomen, zo laat het techbedrijf
in een update van de Microsoft 365 Roadmap weten.
Beheerders krijgen wel de optie om de feature per gebruiker in te schakelen.

Wanneer aanvallers toegang tot een Office 365-account weten te krijgen gebruiken ze de optie om inkomende
e-mail door te laten sturen naar een ander e-mailadres. Zelfs wanneer de gebruiker weer volledige controle over
zijn account heeft kunnen hierdoor gevoelige e-mails bij de aanvaller terechtkomen.

Organisaties die dit willen voorkomen kunnen wel een " e-mail stroom regel" aanmaken, zoals Microsoft op
deze pagina uitlegt. Volgens securitybedrijf SecureSky werkt deze optie echter niet voor de Office 365 Outlook web client (OWA).

Met de nieuwe feature die voor het vierde kwartaal gepland staat zal het automatisch doorsturen van e-mail naar externe
e-mailadressen standaard voor alle accounts zijn uitgeschakeld. Office 365-beheerders kunnen vervolgens zelf bepalen
voor welke accounts ze het automatisch doorsturen willen inschakelen. Dit zou beheerders meer controle moeten geven.

Om straks van de feature gebruik te kunnen maken moeten organisaties wel over een
Office 365 Advanced Threat Protection-abonnement beschikken.

Bron:

Yoshi

Junior lid
Lid geworden
30 jan 2018
Waarderingsscore
18
Punten
0
Leeftijd
29
dus ze halen er iets uit om het betaald te gaan aanbieden?:rolleyes:

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Yes, onder het mom van veiligheid mag betaald worden.
Leuk toch, eerst onveiligheid kweken en daarna geld innen voor beveiliging.

Yoshi

Junior lid
Lid geworden
30 jan 2018
Waarderingsscore
18
Punten
0
Leeftijd
29
dus je moet er ook nieuwe license voor kopen ?

want nu valt meeste security options onder deze licensies

-Azure Active Directory Premium P2
-Enterprise Mobility + Security E5
-Intune

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
De licentie zal niet opnieuw hoeven aangeschaft te worden.
Alleen de abonnementskosten voor het Office 365 Advanced Threat Protection-abonnement zullen in het abonnement erbij komen.
Opprijs politiek.

macguy

Apple freak sinds 2014
Lid geworden
3 sep 2017
Waarderingsscore
1.024
Punten
113
Leeftijd
23
ik ben van office afstapt te duur wat het is sinds deze imac heb LibreOffice er op gezet wel 1 min punt geen mail onderdeel maar ik gebruik Apple mail.

vroeger kreeg ik office van school nog op CD toen ik met gewerkt office 2007 2010 en later op USB stick 2016

@Abraham54 welke office gebruik jij weer ben de naam kwijt

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Op het moment gebruik ik Office 2019.
Windows computer.

En schakel ik uiteindelijk helemaal op Linux over, dan komt het volledige pakket Softmaker Office 2018 erin.

En zover ik weet is Softmaker´s Free Office 2018 er ook voor macOS.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Free Office is gratis.

Alleen wel binnen 30 dertig een gratis licentie voor het gebruik regelen.

Yoshi

Junior lid
Lid geworden
30 jan 2018
Waarderingsscore
18
Punten
0
Leeftijd
29
ik dacht dat dit over de zakelijke toepassingen ging van 365 niet home users :unsure:

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Je vind dat o.a. via Opties.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
a het is gewoon cashen dat is duidelijk,
Ik hoop dat je je daar niet over verbaasd. Dat was al te verwachten toen ze met Office 365 begonnen en ze van die gewone Office pakketten af willen. Dat kunnen mensen te lang gebruiken en Office365 is lekker maandelijks cashen en als ze er genoeg hebben kunnen ze die tarieven ook nog wel om hoog laten gaan.

Microsoft doet al bijzonder lastig soms met onterecht berichten als spam markeren, daarom dat ik mensen eerder aan raad om een Gmail account aan raad dan hotmail/outlook/live zodat dingen minder snel in je spambox terecht komen (10 dagen bij Microsoft, 30 bij Gmail).

Is ook vrij logisch, nu ze niet meer elke paar jaar een nieuwe Windows uit brengen zal het geld toch ergens anders vandaan gehaald moeten worden. Dat gaat dus met de online services gebeuren waaronder Office 365 en er zal nog wel meer volgen.
Er zal t.z.t. ook wel weer bij Google iets aan gebeuren. Het zijn gewoon bedrijfsmodellen en bedrijven moeten verdienen anders gaan aandeelhouders lastig doen.

Enigma147

Moderator
Teamlid
Lid geworden
15 dec 2018
Waarderingsscore
78
Punten
28
ik dacht dat dit over de zakelijke toepassingen ging van 365 niet home users :unsure:
Gaat het in principe ook om, het betreft een optie die je alleen hebt als je een eigen Exchange hebt bij Office 365.

Ik vind de prijs van Office 365 trouwens meevallen, als je een 365 abonnement home deelt met een paar andere mensen. Je kan 1 home licentie delen met vijf andere mensen, die ieder office op vijf computers kan installeren. En ja, dat is volledig legaal en volgens de regels.

ik betaal nu ongeveer twintig euro per jaar, voor drie computers.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
De prijs valt inderdaad momenteel nog mee, maar prijzen worden veelal pas minder leuk als ze de meerderheid binnen gehengeld hebben.

ik betaal nu ongeveer twintig euro per jaar, voor drie computers.
Ja maar is die nog wel te krijgen? Ik leest wel home en personal en die was voor 5 maar nu voor 6 personen te gebruiken, ligt iets hoger dan 60 euro per jaar bij de officiële kanalen en bij sommige anderen in de aanbieding voor wat meer dan 4 tientjes voor 1 jaar.
Het lijkt er op dat ze dus al aan het stijgen zijn met de prijzen. Was eerst iets van 5 euro p/m voor 5 personen, dus 60 euro p/j en zit nu al hoger bij de officiëlen.
Of ik kijk niet goed, kan natuurlijk ook. ;)

Yoshi

Junior lid
Lid geworden
30 jan 2018
Waarderingsscore
18
Punten
0
Leeftijd
29
achja het maakt mij weinig uit hoe duur office 365 is voor thuis. heb namelijk nog office 2007 license en die kan ook met docx overweg dusja snap sowieso nooit waarom iedreen altijd de nieuwste office nodig heeft voor werk/school.

ik vindt de niewste office net zoiiets als de nieuwste iphone je gaat er niet beter door whatsappen of bellen.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
ik vindt de niewste office net zoiiets als de nieuwste iphone je gaat er niet beter door whatsappen of bellen.
Die uitspraak vond ik wel grappig.
Vaak is het nieuwste van het nieuwste ook niet nodig, zo konden we bijv. ook gemakkelijk Windows ME en Windows 8 overslaan.
Office 2003 werkt ook nog prima en met het compatibiliteitspakket kan ie ook .docx aan. Er zitten echter wel een aantal nieuwere functies in nieuwere versies.
Die duwen ze er in zodat je een nieuw pakket koopt, anders kan iedereen er inderdaad mee blijven werken tot Sint Juttemis.
2003 raakt nu wel echt verouderd als je ook Outlook gebruikt voor je e-mail. Bijna iedereen is langzaamaan aan 't overgaan naar TLS 1.2 en TLS 1.0 en 1.1 worden dan uitgeschakeld en dat moet je dan wel apart gaan aanzetten.

Bij bedrijven en scholen heeft dat meer met onderlinge compatibiliteit te maken en ook updates etc. omdat die vaak ook aan uitwisseling van documenten doen en zo.
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat Access bijna overal uitgehaald is en alleen nog in de duurste versies zit. Kon je nog wel leuke dingen mee maken soms.
Alhoewel volgens mij ook bijna niemand meer in Access een database maakt.

macguy

Apple freak sinds 2014
Lid geworden
3 sep 2017
Waarderingsscore
1.024
Punten
113
Leeftijd
23
@Black Tiger dat probleem over access ken ik van office mijn zus moest vanwegen covid-19 opdracht via access doen zijn start haar laptop op komen we er achter dat zijn office 2019 student heeft samen gekocht met laptop toen maar in student zit geen access gelukkig staat hier op de grote PC Office 2016 Pro op kon daar staat Access wel tussen

Bovenaan Onderaan