Office 2016 - Outlook wil niet openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HansGU
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 21
  • Weergaven 6346

HansGU

PCS Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
320
Punten
83
Leeftijd
80
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
Beste lezer(s),
Alwéér een outlook (office 2016) probleem. En ja, het is ook nog eens een legale betaalde versie.

Het probleem is dat wanneer ik Outlook opstart deze eeuwig blijft laden met de melding:
Profiel wordt geladen (maar er gebeurt niets)

Wat kan dit zijn? Mijn Ms-Word en Excel starten wèl normaal op.

Ha, na een half uur klooien werkt Outlook weer. Ik weet niet wat de oplossing is geweest omdat ik aan de lopende band enkele steeds terugkerende patronen (lees wanhoopsacties) heb geprobeerd. Gelukkig werkt e.a. weer.

Pfff was dat even schrikken

Vreemde zaak.
Heb jij als één van de oplossingen overigens jouw PC weer opnieuw opgestart?

Ja Abe, maar daarna bleef Outlook (de Office 2016 app) nog steeds zoeken. Na een half uur geklooi werkte het weer. Wel doet het programma er (aldoor al) een beetje lang over om op te starten maar dat was ik al gewend. Ik snap niet waarom dit zo lang moet duren. Mijn desktop is snel genoeg.

Gebruik jij het standaard startmenu van van Windows 10?

Nee, onderop de task bar een klein icoontje van Outlook 2016

Na klikken een logo en dan eindeloze rij puntjes en wachten

Nu gaat het wel sneller, dat wel

Welnu, dan hoop ik voor je , dat het zo blijft.
In principe dienen taakbalk snelkoppelingen hun naam eer aan te doen.

Ja... het is sneller nu, maar ik heb de indruk dat het nog sneller kan. De popup van Outlook gebruikt wat tijd

Waarschijnlijk een beschadigd profiel geweest. Je kan altijd via configuratiescherm ... mail (Microsoft Outlook 2016) aan de instellingen van outlook (profiel, accounts, enz). Daar kan je het beschadigde profiel verwijderen en een nieuw aanmaken. Heb ik ook eens voorgehad en heb het zo kunnen oplossen. Misschien heb jij ook deze weg gevolgd? Blij dat het terug werkt en niet vergeten om de updates van Office te installeren.

ArtstudioG, even een vraag. Ik heb bij de laatste Updates geen update voor Microsoft Office ontvangen. Jij wel? Zo ja, hoe kom ik dan alsnog aan die updates?

Overigens bezit ik Microsoft Office 2016

Manuele update van Office 2016/365: je opent een office programma (vb Word), kies voor een "leeg document".
Vervolgens kies je links boven voor "bestand" en dan voor "account". Nu zie je - normaal gezien toch - aan de rechterkant een overzicht van je productgegevens met o.a. een knop "Bijwerkopties". Klik daarop en kies voor "nu bijwerken". Als er updates zijn, zal ie beginnen met download ... zijn geen updates nodig, zal ie dat ook zeggen. De laatste versie (kan ook daar zien onder "info over Word") is bij mij Versie 1801 build 9001.2171

Ha fijn, bedankt Gie. Helaas kan ik het niet eerder dan vannacht testen, maar ik laat nog weten of het gelukt is en of ik bij ben.

Wat ik nog wel eens deed: dvd er in, opstarten en dan de optie "Office herstellen" of zoiets. Duurt ook wel even.

Als ik Samsung Smart Switch gebruikt heb om mijn agenda met mijn gsm twe synchroniseren start Outlook ook niet meer op. Ik moet dan in de taskmanager even het proces "Microsoft outlook" oid. afsluiten.

Sorry maar dat snap ik niet. Dat zou toch los van elkaar moeten staan? Mooie boel.

In dit geval niet helemaal. Ik synchroniseer MSOutlook agenda met Samsung. Het is dus niet gek dat Samsung daarvoor iets van MSOutlook moet openen. Ze zouden dat daarna echter netjes moeten sluiten.

Mijn Outlook agenda synchroniseert automatisch met mijn telefoon en tablet, ik moet die daarvoor niet aansluiten op mijn pc. Hetzelfde bij mijn vrouw met haar outlook agenda en haar Samsung smartphone. Allemaal via gmail of Hotmail accounts.

@ArtstudioG: Ik gebruik mijn Samsung agenda maar heel weinig. Ik wil ook maar naar één richting synchroniseren, Daarom vind ik af en toe handmatic syncen voldoende. Maar het is wel goed te weten dat het kan en ik heb de outlook app er ook al opgezet.

Terug
Bovenaan Onderaan