Office 2016 maar Outlook geeft 365 aan?

HansGU

PCS Lid
Beste lezer(s).

Al enige tijd heb ik de betaalde versie van Office 2016 op mijn schijf geinstalleerd staan. Mogelijk heb ik voorheen niet goed opgelet, maar daarstraks zag ik na het opstarten van Outlook plotseling dat er 365 in het logo stond... Is dit normaal? Hebben jullie (de 2016 gebruikers) dit ook?

Hallo Hans, dat heeft mogelijk met een update te maken.
Office 2016 en Office 365 zijn broertje en zusje van mekaar.

Nu nog sterker:

Ook excel blijkt nu 365 aan te geven zag ik zojuist, maar gek genoeg ms-word 2016 niet! Zouden jullie een willen checken of dat bij jullie ook zo is?

Vreemd, vreemd, maar het zal niets afdoen aan de werking van het programma.
Waar je misschien wel op moet letten is bij opslaan.
Office 365 wil dat namelijk standaard in OneDrive doen.

Goedemorgen abbs,

Het gekke is dat er sinds kort wél bij Outlook en Excel 365 vermeld wordt maar weer NIET bij Word 2016. Ik begrijp er niets van.
Overigens heb ik tijdens het gebruiken van de programma's geen bijzonderheden kunnen ontdekken.

Hieronder de opstartlogo's van zowel Microsoft Outlook 2016, Excel 2016 als Word 2016.

5a9cf9386ad11-outlookmelding.jpg

5a9cfb69cb39e-Excelmelding.jpg

5a9cfb8e324cb-Wordmelding.jpg

Zoals reeds gemeld is de versie van Office 365 dezelfde als Office 2016 (voorlopig toch nog). Ik zou me daar niet te veel van aantrekken van die meldingen. Als je de exacte versie van je abonnement/licentie wil kennen, dan start je gewoon een onderdeel van office op (Word, Exel, ...), kies voor leeg documenten, links boven klik je op bestand en dan onderaan op account. Dan zie je recht welke versie je hebt. Daar kan je trouwens ook op "bijwerkopties" klikken om je office manueel bij te werken.

ArtstudioG dat checken had ik inderdaad al vaker gedaan, maar geen updates nodig en geen bijzonderheden.

Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk ! Malware ?

abbs, gebruik jij ook Office 2016?
Ja, Microsoft Office Professional Plus 2016 heb jij ooit Office 365 op je pc gehad (voor geïnstalleerd?)
Malware is het denk ik niet.

Neeee! Totaal niet. Ik snap er niets van. Ook de Malware scan gaf nul komma nul aan.

Overigens heb ik dacht ik dezelfde versie.

Dit is echt geen malware, hoor. Heb je gekeken welke versie je hebt (zoals ik in #9 als aangaf)? Ik zou mij daar echt geen zorgen over maken en het ergens in een klein kamertje achterin je hoofd wegstoppen ;)

Terug
Bovenaan Onderaan