Discussie Notre Dame in brand

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Ik volgde het al vanaf begin. Het schip en dwarsschip en de toren helemaal weg. Foutje van een werkman. Die slaapt vannacht slecht.

Abraham54

Admin
Team lid
Het is niet de eerste historische kerk die dankzij werkzaamheden is brand vliegt.
Wat mij ook opvalt is dat er schijnbaar maar één waterstraal het vuur probeert te bedwingen.

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Ik zag dat er ook voor geblust wordt en een aantal links op het dak. Maar lang niet genoeg, In ieder geval een nationale ramp.

Abraham54

Admin
Team lid
Ik lees net dat in de afgelopen week maar lieftst 10 katholieke kerken in Frankrijk zijn aangevallen!

Husky

Bekend gezicht
Wat erg het was zo'n mooie kerk en bezienswaardigheid, ik ben er vaak geweest tijdens mijn vijf jaar verblijf in Parijs. ik hoop dat ze hem snel weer hebben gerestaureerd en opgebouwd...... het is een monument voor Parijs en een ontmoetingsplek.......

K

Kate

Guest
Als hij weer opgebouwd kan worden, is dat geweldig. Maar als je in een echt oud gebouw loopt, dan realiseer je je wat daar in al die eeuwen gebeurd is en zou je willen dat je dat nog zou kunnen zien. De oude sfeer kunnen ze er jammer genoeg niet weer in terug brengen.

Rubensky

Moderator
Team lid
Het is een vreselijke gebeurtenis dat zo'n monument die schade oploopt. Verschillende mensen stellen gigantisch bedragen ter beschikking voor de restauratie.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Het is hier in Cuba ook al een hele dag in het nieuws. Jammer, heb er nog mooie foto's met mijn vrouw toen ik haar net kende aan over gehouden.
Er is al aardig wat geld voor de heropbouw opgehaald. Iemand heeft zelfs in zijn eentje 200.000.000 euro geschonken.

Bovenaan Onderaan