Noord korea?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 58
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 36
  • Weergaven 2034
V

Verwijderd forumlid 58

Gast
Streven we af op een derde wereld oorlog? door die hebzuchtige man als dictator?
Op moment dat die een kern arsenaal hebben dan mag je er zeker van zijn dat dit het hoogtepunt zal zijn om een kernoorlog te beginnen? ik persoonlijk zou dat land gewoon platleggen en hupsa gedaan met die uitdagingen naar de vs?in zuid korea staat al kernwapens gereed, geinstalleerd door de vs en ook staan er schepen gereed met raketten van de vs waar ze op 3 uur tijd korea volledig kunnen verwoesten.En die bevolking dat zijn zotten en gekken burgers en boeren melden zich aan om hun land te verdedigen WAAROM en WAAROP tegen kernwapens heb je met je prustwapentje van 3de makelij geen schijn kans?
Zelfs hun bondgenoot japan van noord keren zich al tegen hun,
Mijn mening niet treuzelen gewoon platleggen

Als we al afstevenen op een wereldoorlog - dan zal niet Noord-Korea hier de oorzaak van zijn, is mijn visie.
Kim Jung-Un weet wat er met Sadam en Gadaffi is gebeurd en zijn streven om een atoommacht te worden heeft alles te maken met Noord Korea veilig te maken.

Noord Korea kan nu zeggen: blijf met jouw poten van mijn land af.

Dat Noord-Korea raketten over Japan heen schiet, heeft alles te maken met het verleden; Japan heeft heel Korea decennialang als wingewest gebruikt en daar kwam eind 1945 een einde aan.
Ik acht het ook heel goed mogelijk dat Japan en Noord-Korea technisch gesproken nog steeds in Oorlog zijn.
Datzelfde geldt ook nog steeds voor Japan en Rusland.
En dicht bij huis: de Bundesrepublik Deutschland wordt nog steeds bezet door de Verenigde Staten; de Duitse regering moet feitelijk aan de leiband van de USA lopen.

Noord korea wil gewoon bij de grootmachten horen, misschien ook hun volle recht maar die bevolking hebben gaten in hun hersenen waardoor ze niet beseffen waar ze mee bezig zijn.En daar vrees ik echter wat voor wat me nu wel wat bezig houd, wat als er eens een proefraket op japan valt kan altijd gebeuren gaan de koreanen dan zeggen sorry dat was niet de bedoeling? ik denk dan dat japan zal reageren en dan breekt de hel los, of laat staan dat er een raket op vs hun eilang guam zou neervallen wat dan?
je weet nooit waar zo,n een raket zal neervallen?
korea is bezig om te provoceren tegen de vs en bondgenoten,en rekenen op hun bondgenoten, japan kunnen al vergeten die mengen zich niet in een conflict nu zeker niet meer.Als er een oorlog uitbreekt dan hoop ik dat wij het westen er zich buiten houden, enkel een nadeel en een grote dat de economie grote gevolgen zullen hebben.

Je vergeet in jouw theorie één ding: de agressie is door anderen gestart; zo hebben de VS tegen de afspraken in van de vredes akkoorden na de Koreaanse oorlog, vanaf 1957 raketten tegen Noord Korea opgesteld in Zuid-Korea.

Het grootste probleem waarom Noord-Korea al jaren zo zwart wordt gemaakt in de media, is gelegen in het feit dat het land geen centrale bank heeft.
Datzelfde geldt voor Iran, Syrië en gold voor Libië.

Ja dat kan maar dat geeft niet weg dat noord korea in feite slecht bezig is? natuurlijk overtreden de vs de wetten en denken dat ze zich alles kunnen perminteren? en dat komt omdat zij de grootste kernmacht zijn? rusland is ook zo een kernmacht maar dat die zo groot zijn dan de vs, valt te betwijfelen de vs gooien met miljarden dollars terwijl rusland een mindere budget hebben voorzien.Maar goed er is wel een verdrag ondertekend tussen de grootmachten om als eerste geen kernwapens te gebruiken, maar dat noord korea daar zich zal aan houden @abb daar twijfel ik heel erg aan?

Het Russische kernwapen arsenaal is allang gemoderniseerd.
Je wil niet weten wat voor intelligente atoomraketten de Russen inmiddels hebben.
Het Amerikaanse raket arsenaal wordt nog steeds met die grote slappe floppies gestuurd.
Het moderniseren ervan gaat schijnbaar 30 jaar duren en miljarden kosten.
Geld dat de USA niet eens meer hebben!

Ondanks dat Rusland een veel kleiner defensiebudget heeft dan Amerika, wil nog niet zeggen dat Rusland daarom inferieur aan het westen is.

Natuurlijk is het Noord-Koreaanse regime slecht - ook voor de eigen bevolking, maar Noord-Korea heeft geen aanvalsplannen, maar voelt zich wel aangevallen!

China heeft al laten weten, indien de USA Noord-Korea aanvalt, dan zal China Noord-Korea steunen.

Dan vergeten we hier in europa ook enkele zoals frankrijk,engeland, duistsland die een kernarsenaal hebben ook belgie telt hier 48 kernwapens en 5 atoombommen hoor

'De wereld moet nu naar Noord-Korea luisteren'

Nu Noord-Korea de grootste kernproef uit zijn geschiedenis heeft uitgevoerd zit er voor de rest van de wereld weinig anders op dan naar het land te luisteren. Dat zegt Koen de Ceuster, Korea-deskundige aan de Universiteit Leiden.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties kwam vandaag weer bij elkaar om over extra maatregelen tegen Noord-Korea te praten. Het einde van het conflict lijkt nog ver weg. Maar waarom gaat het land steeds door met raketlanceringen en kernproeven?

Noord-Korea wordt door veel landen gezien als een driftige peuter die in toom gehouden moet worden. Maar volgens De Ceuster wil Noord-Korea juist dolgraag serieus genomen worden. "Niemand zegt ons wat we moeten doen. Dat is de ideologie van Noord-Korea."

Tegenpolen
In 1945 werd Korea gesplitst in Noord en Zuid. Sindsdien zijn de twee delen tegenpolen van elkaar geworden. Zuid-Korea is een open samenleving, een handelsnatie gericht op de rest van de wereld. Terwijl Noord-Korea juist een gesloten economie is en weinig met andere landen te maken wil hebben. Ze worden alleen gesteund door China.

Zuid-Korea wordt door Noord-Korea gezien als een grote concurrent. Een met veel macht en militaire steun van de Verenigde Staten. Zuid-Korea doet regelmatig militaire oefeningen en dat ziet Noord-Korea als een enorme bedreiging. "Noord-Korea staat er alleen voor en iedereen wil het regime weg hebben. Maar dat is natuurlijk het laatste wat het regime wil", zegt De Ceuster.

Raketlanceringen
Sinds Kim Jong-un aan de macht is heeft het land historisch veel raketlanceringen gedaan. De afgelopen vijf jaar dat hij aan de macht is al 84. Zijn vader en grootvader voor hem deden er ook verschillende, maar lang niet zoveel.

De reden dat Noord-Korea zoveel raketlanceringen en kernproeven doet heeft onder andere te maken met de dreiging uit het buitenland. "Noord-Korea beschermt zich tegen de boze buitenwereld." Volgens Koen de Ceuster wil het land een antwoord geven op de kernproeven die Zuid-Korea doet en de wapens die vanuit Amerika naar Zuid-Korea gebracht worden.

"Ze zeggen eigenlijk: wij hebben kernwapens, denk na voordat je ons aanvalt." Daarmee zouden ze laten zien dat een klein geïsoleerd land, net zo sterk kan worden als een grootmacht als Amerika.

Sterk land
Voor Kim Jong-un is het een speerpunt van zijn beleid om een kernmacht te worden. Ook zijn kernproeven en raketlanceringen belangrijk voor de leider om aan zijn volk te laten zien dat Noord-Korea een sterk land is. Opgewassen tegen de dreiging van de Verenigde Staten. Daarmee zorgt hij ervoor dat de bevolking het gevoel heeft dat de wereld tegen Noord-Korea is.

De internationale gemeenschap heeft volgens De Ceuster nu nog maar weinig keus. Militair ingrijpen is veel te risicovol. Economische sancties treffen voornamelijk de bevolking van Noord-Korea, niet het regime. Diplomatie is de enige oplossing. "Dat betekent door de zure appel heen bijten en aanvaarden dat Noord-Korea een kernmacht is geworden."

De uitbreiding van het kernarsenaal kan volgens De Ceuster alleen beteugeld worden door het gesprek met Noord-Korea aan te gaan en naar het land te luisteren. Maar wat wil het precies?

Noord-Korea wil volgens deskundigen al jaren dat de dreiging tegen hen weggenomen wordt. De troepen moeten uit Zuid-Korea vertrekken, zodat er niet langer een Amerikaanse dreiging heerst. Noord-Korea wil niet meer als die driftige peuter gezien worden, maar met respect behandeld worden.

Vuur en furie
Maar die optie lijkt voor de Verenigde Staten nog het meest ver weg. Trump dreigde eerder hard in te grijpen als Noord-Korea niet stopt met de kernproeven. "Woorden zoals vuur en furie van president Trump zijn olie op het vuur. Het risico op ontsporing wordt steeds groter aan beide kanten."

BRON

Heb dit eens goed gelezen en blijf erbij dat noord korea hoe je het draait en keert een klein broertje zal blijven van de vs? als je al eens bekijkt dat zelfs zuid sterker is dan noord dat zegt al genoeg natuurlijk met militaire steun en dollars van de vs?noord korea moet beseffen ondanks de steun van china en eventueel rusland dat de vs europa als bondgenoten heeft en telt europa al geen 28 landen die in de navo zitten??

ook belgie telt hier 48 kernwapens en 5 atoombommen hoor
Dit zal nog kloppen Toska(denk ik toch)
Heb ze trouwens bewaakt in mijn leger dienst!
Grote vraag is wel is dit nuttig voor het fora?Vind van niet, alles wat ik hier lees...hoor ik op tv..of lees ik op online krant.
Volgens mij totaal overbodig , in een computerfora!
Mvg
d'anvers

Ach, wat is overbodig! Ik hoef helemaal niet deel te nemen aan deze discussie, maar ik vind het heel goed om, via de meningen van anderen, in klare Jip en Janneke taal, alle kanten eens belicht te krijgen. Het is een zaak die je toch verbindt. En lang niet elke computervraag verbindt ons allemaal.

Als de Russische president Poetin - die nog beter geïnformeerd over alles en nog wat in Noord-Korea is dan de Amerikanen - zegt, dat wanneer je Noord-Korea militair gaat aanpakken, dat de aarde dan verandert in een massagraf.

Wie wil dat?

Niemand ab hopelijk komt het zover niet ik denk dat dit een spellentje poker is tussen de vs en noord alleen te hopen dat dit niet verkeerd uitdraait?
vermoedelijk zal er niemand als eerste kernwapens gebruiken want ze weten heel goed dat hun land en bevolking ook zal getroffen worden, maar als er daar een gek in die kamer zit dat op een verkeerde topje klikt,maar dat kan niet want daarvoor dien je op 3 knoppen tergelijke tijd te duwen en met een sleutel dit toch voor de veiligheid en voor die eventuele gek dat daar zou bij zitten?
Oke @danvers misschien hoort dit niet in een fora, maar dit is toch stof om er eens bij stil te staan.

Weet dat eerder dit jaar experts erover verbaasd waren dat het ineens crescendo ging met de Noord-Koreaanse raketten.
Voor zover ik weet hebben de media hier niet over geschreven.
Maar de fabriek in de Oekraïne die in het verleden alle motoren voor de Russische raketten maakten, zat een beetje in de rats, financieel gesproken.
Noord-Korea bracht uitkomst en kocht een fiks aantal van de raketmotoren.
En daarmee was het probleem opgelost, waarom die Noord-Koreaanse raketten ineens van alles konden!

Dan hoop ik dat europa oekraine niet toelaat in onze europese unie? in 2016 hebben ze een aanvraag ingediend tot toetreding maar de normen dat europa hun oplag was te hoog? dan heb ik het vermoeden dat europa het wist dat ze motoren en onderdelen verkocht aan noord korea? en dat ze hier dan ook schuld aan hebben?

Weet je - die hele revolutie daar was een westers geleide.
Sindsdien maken oligarchen daar het bewind en de bevolking is enorm verpauperd.
Want de Oekraïne was voor meer dan 90% wat de handel betreft verbonden met Rusland en dat is na de zogeheten revolutie, waarbij een wettig gekozen president verjaagd geworden is, weggevallen.
Die raketmotoren schijnen eind verleden jaar al geleverd te zijn.

Zo is via de Oekraïne ook heel veel wapentuig (uit Tsjetsjenië) aan de rebellen in Syrië verkocht.

Als het echt waar is dat, dat Oekraine die raketten leverde, horen ze van zijn levensdagen niet bij Europa te komen. Maar dat vond ik toch al niet.

Terug
Bovenaan Onderaan