Nogmaals de reden om tot een eigen huisstijl te komen

Ik heb nu eindelijk begrepen (erg laat na al die jaren Piep) dat de huisstijl het visite kaartje van jouw forum is.
Wat @grotesmurf had geschreven in het peilingstopic gaf mij de laatste zet:
De meeste Fora zijn eenvoudig wit en veranderen nooit voor de gast,herkenbaarheid
Nucia groen met arend,hjt groen,ncf blauw als je dat veranderd verlies je je bekendheid.
Vernieuwing is niet altijd een vebetering.

Dat gaf mij eindelijk het inzicht dat dit het grootste gemis was op dit forum, de herkenbaarheid.

@Maxstar had al eerder een opmerking in het zelfde peilingstopic geplaatst:
In mijn optiek is er de laatste tijd veel te doen geweest over de aanpassingen van de standaard (gast) stijl, maar ook de stijl die de gebruiker als voorkeur had ingesteld. Dit wisselt nogal kort na elkaar, dan moet je weer schakelen naar de stijl die je als voorkeur gebruikt.

Mijn advies:
1. Creëer één (standaard - gast) stijl voor het forum die zowel gasten als (nieuw) geregistreerde gebruikers zien.
2. Biedt optionele stijlen aan voor gebruikers die een andere stijl prefereren, maar update die zodat je dat als gebruiker niet merkt.

Ik heb niet op de poll gestemd want, de smoel bepaalt de beheerder van het forum, de gebruiker kiest een alternatieve stijl indien beschikbaar.

Het advies om een speciale huisstijl te creëren vond ik niet nodig!
Maar na wat @grotesmurf had geschreven begon het bij mij uiteindelijk te dagen, om te overdenken dat beide meldingen
het kernprobleem op dit forum behandelden en dat een eigen huisstijl de oplossing zal zijn.

Het was voor mij een omzwaai in het denken en ontstond PCS Standaard redelijk snel, ondanks dat ik aantal eisen had, waar die stijl aan moest voldoen.

In de eerste plaats moest de nieuwe huisstijl oogvriendelijk zijn en dat is geslaagd.
In de tweede plaats vind ik de mobiele snelheid van dit forum ook belangrijk en daar
kan ik melden, dat die snelheid is toegenomen.
In de derde plaats moest de nieuwe huisstijl uniek zijn en ook dat vind ik geslaagd.

Wat ik ook nog wil vermelden, is dat gisteren de kleur blauw in de stijl is veranderd naar een mooier blauw.

Een mens is nooit te oud om te leren, maar sommige dingen duren altijd langer.
Al eerder is het forum zelf opnieuw ingericht en nu is er een huisstijl.
Die vernieuwde eenheid moet het gaan doen.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@grotesmurf - herlezen van jouw praktisch opgestelde bericht deed mij eindelijk
datgene inzien wat anderen dus vergeefs hebben geprobeerd bij me.
Jouw bericht deed me inzien wat nu echt de essentie is.

Bovenaan Onderaan