Nieuwste update van Windows 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter HansGU
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 762

HansGU

PCS Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
320
Punten
83
Leeftijd
80
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
Dat Microsoft zichzelf veel rechten te pas en te onpas toekent weten we allang, maar waarom moest ik na de update van de afgelopen dagen VERPLICHT al mijn paswoorden gaan veranderen? Alsof we nog niet genoeg paswoord ellende hebben. Ja, een pw manager ik weet het, maar waarom moet/wil Microsoft mij daar zo ongeveer toe dwingen? Ze hebben me ook al gedwongen een pincode voor mijn pc in te stellen! Ik noteer alle ontelbare paswoorden nog steeds zelf maar het frustrerend om te zien met welk gemak Microsoft mij dwingt ze te veranderen vanwege alleen maar een update. Tot overmaat van ramp hebben ze het nu verzonnen om deze verandering(en) om de 70 dagen te laten uitvoeren. Waar is het eind? Bij Linux????? In een woord walgelijk.

Vreemd - dat gedrag van jouw Windows is nieuw voor mij.

In mijn nieuwe notebook heb ik de allernieuwste versie van Windows 10 aan boord gehad met een lokaal account.
Wat jij nu schrijft heb ik op geen enkele manier meegemaakt.

Maar ik ben blij terug te zijn met Windows 8.1 Professional - lang niet zo veel diensten als in Windows 10, dus sneller en minstens zo mooi in het beeldscherm.

Ik heb 2 desktops naast elkaar staan. Op de nieuwste heb ik 2 email accounts staan en op de oudste 1 email account. Na de update werd mij eerst verzocht in te loggen met mijn oude paswoord vervolgens moest ik een pincode verzinnen. Datzelfde deed zich ook voor bij mijn 2e computer. Vervolgens kreeg ik bij alle 3 de email accounts de melding dat ik voor ieder account een nieuw pasword moest opgeven. FIJN van Microsoft. En dat slechts vanwege een update? Tenslotte kwam ook nog de melding (gaf ik daarstraks al door) dat dit zich om de 70 dagen zou herhalen..... Wat een grote ellende.

- dus een pincode installeren op beide computers
- ieder email account voorzien van een nieuw wachtwoord

Dit blijft zich dus herhalen, dank je wel meneer Microsoft.

Hans, dit is helemaal nieuw voor me! Mijn update draait al een aantal dagen, maar zo'n vreselijk voorstel heb ik nog niet gehad!
Wel las ik 1x dat ik een wachtwoord al ergens anders gebruikte, maar ik zei hardop: nou en? En ben gewoon verder gegaan. En over een pincode hebben ze vroeger al eens gezeurd, maar daar kon je dan voor kiezen. Niet dus!!
Kun je hier niet vanaf via Systeem en accounts? Wie maakt hier nu de dienst uit?

Helaas Microsoft Kate, die vraag komt geheid over 70 dagen wederom. Ik weet niet wat ik nu wil. Ik heb alles weer met nieuwe paswoorden en op beide computers alsmede pincodes klaar gemaakt, maar ik weet niet of ik over 70 dagen Microsoft een rot schop geef en overstap op Linux.

Zucht.

Welke licenties van MS vermelden die twee computers van jou?

allebei de computers zijn nu:
1803
built 17134.1 klopt dat Abe?

Zover ik weet wel.

Nou, dan ga ik maar 70 dagen wachten en kijken wat er gebeurt :rolleyes:

Ik moest recent bij een install van Windows 10 dat pincode verplicht invoeren (!) en er dus mee opstarten. Pas daarna kon ik het - net als en eventueel wachtwoord dat ik nog nooit heb hoeven invoeren - uitschakelen (netplwiz.exe)

Ha, dan was ik toch niet de enige. Het overkwam mij pas na de meest recente Windows Update. Ik zat even met mijn ogen te knipperen maar heb het maar geaccepteerd. Om gek van te worden, hoeveel pincodes en wachtwoorden moet je tegenwoordig wel niet hebben.

Dan vermoed ik, dat dit enkel gebeurd wanneer je dus inlogt met naam (e-mailadres) en wachtwoord.

Bij het upgraden van een Windows 10 Professional met lokaal account naar1803 heb ik daar geen last van gehad.

Ja Abe, sinds enige tijd (weet niet precies meer waarom) log ik in met mijn Microsoft account. Des te vreemder vond ik de opdracht om daarnaast nog een pincode aan te maken (om in te voeren bij het opstarten. Kennelijk was mijn Microsoft Account niet genoeg.

Terug
Bovenaan Onderaan