Nieuwe updates voor AMD-computers inverband met Meltdown en Spectre.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 10
  • Weergaven 1025

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.052
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Microsoft heeft inmiddels voor die computers met AMD processor welke door de oorspronkelijke updates in een rebootfase terechtkwamen alsnog een update uit gebracht.

Vooraleerst enkel voor Windows 7 en Windows 8.

Update KB4073578 Windows en Windows Server 2008 R2 SP1: Microsoft Update Catalog

Update KB4073576 Windows 8.1 en Windows Server 2012 R2: Microsoft Update Catalog

Deze updates worden niet via de Windows Update aangeboden!

Doel jij op de microcodes die Intel heeft uitgebracht en welke voor vele problemen hebben gezorgd?

Doel jij op de microcodes die Intel heeft uitgebracht en welke voor vele problemen hebben gezorgd?
Dat bepaalde processors niet goed meer werken na de update:
Zodra ik de update installeer doen mijn apps links in de taakbalk het niet meer en de start knop opent niet.
Allerlei herstel acties uitgevoerd niks helpt, update weer verwijderen problemen weg?????

Heb jij een Intel of AMD processor in jouw PC.

De Intel Microcodes geven vanaf de tweede generatie I processoren tot aan de voorlaatste nieuwste processoren allerlei problemen.
Alleen de allerlaatste serie processoren van Intel ondervindt geen enkele hinder van de nieuwe microcodes van Intel.

Wat ik zelf merk met mijn Dell M6400 uit februari 2009 met een Intel Q9300 processor - dat het even duurt bijvoorbeeld eer de cursur in een nieuw aan te maken bericht daadwerkelijk live is.
Ben ik te snel - dan opent het startmenu.

Een Intel, als ik de update heb geïnstalleerd krijg ik dus de problemen.
Doe ik meen herstart (via rechtermuis knop de de Start knop klikken) dat doet die wel en na de herstart doet alles het weer.
Allemmal heel vaag, ik heb Intel en Microsoft ook al het probleem voorgelegd en krijgt het eerst de standaard handleidingen.
Van Mkicrosoft hoor ik niks meer en toevallig had Intrel nog wat gegevens nodig die hadden misschien wat. (dus hoop is er).

Welke Intel Core i processor gebruik jij?

Terug
Bovenaan Onderaan