Informatie Nieuwe Update voor Microsoft Edge Chromium

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.820
Reaction score
4.458
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Nieuwe Update voor Microsoft Edge Chromium
* Microsoft Security Advisory ADV200002​
- ADV200002 | Chromium Security Updates for Microsoft Edge based on Chromium​
- Reason for Revision: Updated advisory to announce a new version of Microsoft Edge​
(Chromium-based). Please see the table for more information.​
- Originally posted: January 28, 2020​
- Updated: November 19, 2020​
- Version: 29.0​

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.065
Reaction score
697
Punten
113
Leeftijd
60
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Weeral één?? Ik heb net weer even mijn instellingen moeten herstellen.

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.065
Reaction score
697
Punten
113
Leeftijd
60
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Dus nu heb ik een probleem. De versie die je noemt heb ik nog niet. Maar nu heb ik ontdekt dat de mogelijkheid om favorieten, importeren en exporteren (oa) te beheren verdwenen is, vermoedelijk de updaten van v 86 naar 87. Die mogelijkheid lijkt op geen andere manier te bereiken.

Nog iemand dit probleem opgemerkt en misschien de oplossing?
Als ik een backup terugzet werkt het weer even maar na een paar minuten is de instelling weer weg.😢

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.820
Reaction score
4.458
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Ik heb jou al eerder geadviseerd een van experts naar jouw Windows te laten kijken.
Maar jij grijpt altijd naar een back-up en dan krijg je weer problemen in jouw Windows.
Je hebt dus geen flauw idee waar een en ander dan weer vandaan komt, daarom ook mijn advies!

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.065
Reaction score
697
Punten
113
Leeftijd
60
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Ik heb het door gegeven via feedback. Ik heb ook contact gehad met iemand van de ms community en die zegt dat er inderdaad iets aan die favorieten gewijzigd is (had nog iets te maken met de oude edge). Voorlopig is de favorieten (beheer pagina) te bereiken met een koppeling naar edge/favorites.
In het verleden ook al problemen gehad met raad van experten waardoor er weer iets anders mis ging. Daarom als ik het na een hele tijd zoek niet vind dat ik een backup gebruik.
Nog iets is dat de laptops het niet hebben, ook al is de edge daar ook gewijzigd.

ArtstudioG

Bekend Lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reacties
617
Reaction score
151
Punten
43
Leeftijd
62
OS
Windows
In je eerste afbeelding zie je bovenaan een sterretje, mapje, vergrootglas en drie puntjes. Klik eens op de drie puntjes en kies het bovenste icoon (een mapje met een pijltje naar rechtsboven). Volgende venster in het rechtse vak bovenaan op de drie puntjes ...

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.065
Reaction score
697
Punten
113
Leeftijd
60
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Bedankt voor de tip.
Het is ook een mogelijke oplossing met dezelfde pagina die je bereikt via de adresbalk en de handmatige koppeling. Echter de keuze tussen im/exporteren en dubbele koppelingen verwijderen zie je dan nog steeds niet zoals het vroeger was.

porrelaar

Bekend Lid
Lid geworden
22 aug 2017
Reacties
829
Reaction score
245
Punten
43
Volgens mij zit er een bug in versie 87.0.664.41 van Edge
Je kunt het doen zoals ArtstudioG schrijft, maar het kan ook op de volgende manier:

Let op: bij stap 2 moet je maar liefst 3 keer klikken op het pictogram met de 3 puntjes. Dan pas krijg je de opties Favorieten importeren en exporteren enz. te zien. Bovendien wordt dat menu niet volledig getoond. Het is aan de rechterkant afgesneden. Dat ligt niet aan mijn pc. Daar is volgens mij niets mis mee. Hetzelfde gebeurt op een tweede pc.

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.065
Reaction score
697
Punten
113
Leeftijd
60
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
@porrelaar
Je moet er maar opkomen.(y)
Dat halve menu had ik al eerder tegengekomen, zonder drie maal te hoeven klikken, blijkbaar zat die bug er toen al in.
Wel weer raar alleen mijn pc (desktop hier dat heeft, 2 laptops en een andere desktop dan weer niet.
Leuk dat je dat gevonden hebt, werkt toch wat sneller.

Bovenaan Onderaan