Nieuwe stoorfactor? Reclame in startmenu van Windows 11

Windows 11 gaat reclame in het startmenu krijgen.

"Deze update introduceert meldingen voor Microsoft-accounts in het menu Start", schrijft Microsoft in een blogpost. "Deze functie is momenteel alleen beschikbaar voor een kleine groep gebruikers. Het zal de komende maanden breder worden uitgerold. Sommige apparaten kunnen een andere visuele behandeling zien terwijl we feedback verzamelen."
Iets soortgelijks bestond al

Als dit bekend klinkt, zou het moeten. In november 2022 zagen Windows-testers deze Windows-advertenties en meldingen al in een eerdere build. Maar twee dingen vallen op. Ten eerste zegt Microsoft ronduit dat deze nieuwe advertenties "de komende maanden breder zullen worden ingezet." Ten tweede werd deze nieuwe "functie" vrijgegeven als onderdeel van het Windows 11 Insider Release Preview-kanaal.

Badging_UI_Start_menu.png

Ik heb deze versie draaien in het DEV-channel maar merk nog niets van die meldingen. Ik merk trouwens in de laatste versie van de insiders niet zo heel veel (bruikbare) verschillen met de nu lopende commerciële versie (W10 - 22H2 - 22621.1413). Moet wel zeggen dat ik de laatste weken niet veel op de insiders versie heb kunnen rondkijken.

Terug
Bovenaan Onderaan