Nieuwe laptop

Enigma147

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
15 dec 2018
OS
Windows 11 pro
FW
Cisco Meraki
Het werd weer eens tijd voor een nieuwe laptop, dus de volgende besteld:

2007824

Een Lenovo Ideapad 1 15ALC7

Schermdiagonaal 15,6", 1920x1080 (Full HD)
Werkgeheugen: 16GB
Cpu/soc: AMD Ryzen 5 5500U, 6 cores 12 threads, max 4 GHz
opslagcapaciteit: 512GB, NVME SSD, Cardreader
Wifi: 6
Bluetooth: 5.2
Gewicht 1,6 Kilo

Portabiliteit, accuduur en het geheugen zijn voor mij de primaire redenen om voor deze te kiezen. Ik gebruik hem alleen maar onderweg dus gewicht is een belangrijke factor. Met zijn 6 cores en 16 GB ram heb ik voldoende om ook onderweg even een Virtuele machine in elkaar te zetten terwijl hij toch lekker licht is en voor de rest geen dingen die onnodig stroom vreten of ik toch niet gebruik.

Ik denk dat je een bijzonder goede keus hebt gemaakt voor hetgeen jij de laptop wil gebruiken.

Veel werkplezier ermee, mooie lichte laptop.

Thanks.

Ik heb hem nu een paar dagen. Hij bevalt prima. Wel een dingetje die ik niet verwachtte. Hij staat omschreven als grijs op de website en ook als je op de foto kijkt lijkt hij grijs te zijn, maar toen ik de doos open maakte was hij zilver. :oops:

Geen probleem natuurlijk, het gaat om de specs en die zijn gewoon goed. Wat mij verder positief opviel, was bijna geen bloatware. Er stond alleen Mcafee en er een proefabo op voor Dropbox voor zes maanden op, maar die heb ik niet nodig, ik heb 1TB Onedrive bij mijn office abo.

Ik heb de Windows 11 home bijgewerkt naar Pro, nu kan ik ook onderweg even een Virtuele Machine draaien met Hyper-V.

Die kleuren dat is soms ook lastig te zien op een plaatje, en zeker als hij grijs vermeld staat en bij uitpakken zilver is. Het is dus geen grijze muis :). Ik zie hem hier omschreven worden als Cloud grey... Wat ik me daar nu weer bij voor moet stellen. Dat kunnen 50 tinten grijs zijn, en is dus zilver.

Vorig jaar december heb ik een ook een lenovo laptop gekocht, maar dan een ideapad 3.
Ik gebruik hem om mijn sculpfun laser machine mee aan te sturen en ik had ook geen internet op mijn hobby kamer.
De lenovo ideapad 3 kocht ik toen omdat hij goedkoop en in de aanbieding was en wifi had.
Het heeft ongeveer dezelfde systeem eisen als enigma147, ik heb alleen 8GB en een andere kleur.

De lightburn software die ik er o.a. op heb staan kan zelfs nog op oude computers draaien, dus ik heb niet veel meer nodig.
De wifi signalen gaan prima en hij start vrij snel op. Qua prijs en kwaliteitsverhouding zijn het echt wel redelijk goeie laptops.

Lenovo maakt zeker leuke laptops voor de prijs.

Terug
Bovenaan Onderaan