De Jaguar I-PACE eTROPHY krijgt technische ondersteuning van het gerenommeerde M-Sport, dat in het WRC titels won.
De elektrische raceklasse van Jaguar maakt vanaf volgende seizoen onderdeel uit van het Formule E-programma.
Het is voor het eerst dat de pionierende categorie een raceklasse vast in het bijprogramma zal hebben.
Een speciale afdeling van Jaguar Land Rover bouwt momenteel de I-PACE-racewagens en Motorsport.com begrijpt
dat engineers van M-Sport bij de wedstrijden aanwezig zullen zijn om technische support te leveren.
Hierdoor worden engineers van Jaguar’s Formule E-team ontlast zodat zij zich op het hoofdprogramma kunnen richten.
Malcolm Wilson, de baas van M-Sport, bracht afgelopen weekend als gast van het Jaguar-team een bezoek aan de Mexicaanse ePrix.
M-Sport was vorig jaar met Sébastien Ogier succesvol in het WRC door de rijderstitel te winnen.
Het team versloeg tevens fabrikanten Hyundai, Toyota en Citroën in de strijd tussen de constructeurs.
Hoewel M-Sport bekend is van de rallysport, heeft het de afgelopen jaren ervaring opgedaan in het circuitracen.
Het bedrijf van Wilson werd gekozen om Bentley te helpen terug te keren naar de autosport en leverde technische ondersteuning
voor de Continental GT3, een succesvolle wagen in Europa en de Verenigde Staten. M-Sport werkt momenteel aan de tweede generatie
van de Continental, die later dit jaar verschijnt.
Formule E en de FIA zijn altijd op zoek geweest naar een bijprogramma. In het eerste jaar werd de Formula E School Series ingezet,
een Brits initiatief waarbij scholieren hun eigen elektrische bolide klaarmaken en ermee racen.
Eerder werd eens in Hong Kong geracet met elektrische Volkswagens Golf, maar dat kreeg geen vervolg.
Jaguar I-PACE eTROPHY presentatie
BRON
De elektrische raceklasse van Jaguar maakt vanaf volgende seizoen onderdeel uit van het Formule E-programma.
Het is voor het eerst dat de pionierende categorie een raceklasse vast in het bijprogramma zal hebben.
Een speciale afdeling van Jaguar Land Rover bouwt momenteel de I-PACE-racewagens en Motorsport.com begrijpt
dat engineers van M-Sport bij de wedstrijden aanwezig zullen zijn om technische support te leveren.
Hierdoor worden engineers van Jaguar’s Formule E-team ontlast zodat zij zich op het hoofdprogramma kunnen richten.
Malcolm Wilson, de baas van M-Sport, bracht afgelopen weekend als gast van het Jaguar-team een bezoek aan de Mexicaanse ePrix.
M-Sport was vorig jaar met Sébastien Ogier succesvol in het WRC door de rijderstitel te winnen.
Het team versloeg tevens fabrikanten Hyundai, Toyota en Citroën in de strijd tussen de constructeurs.
Hoewel M-Sport bekend is van de rallysport, heeft het de afgelopen jaren ervaring opgedaan in het circuitracen.
Het bedrijf van Wilson werd gekozen om Bentley te helpen terug te keren naar de autosport en leverde technische ondersteuning
voor de Continental GT3, een succesvolle wagen in Europa en de Verenigde Staten. M-Sport werkt momenteel aan de tweede generatie
van de Continental, die later dit jaar verschijnt.
Formule E en de FIA zijn altijd op zoek geweest naar een bijprogramma. In het eerste jaar werd de Formula E School Series ingezet,
een Brits initiatief waarbij scholieren hun eigen elektrische bolide klaarmaken en ermee racen.
Eerder werd eens in Hong Kong geracet met elektrische Volkswagens Golf, maar dat kreeg geen vervolg.
Jaguar I-PACE eTROPHY presentatie
BRON