De nieuwe Britse aircraftcarriërs zijn tandeloos.
Waarom - pas over twee jaar komen stuksgewijs de bestelde F35B toestellen beschikbaar.
Omdat beide aircraftcarriërs geen katapult en geen landingskabels hebben, kunnen conventionele aircraft vliegtuigen niet landen op de deze schepen.
Al eerder was bekend, dat alle computersystemen in deze verder ultramoderne schepen op Windows XP draaien!
Lengte: 284 m
Kiel gelegd: 7 juli 2009
Tewaterlating: 17 juli 2014
Breedte: 42 m
Gebouwd door: Thales Groep, Babcock International, BAE Systems Maritime – Naval Ships
HMS Queen Elizabeth:
HMS Prince of Wales:
Waarom - pas over twee jaar komen stuksgewijs de bestelde F35B toestellen beschikbaar.
Omdat beide aircraftcarriërs geen katapult en geen landingskabels hebben, kunnen conventionele aircraft vliegtuigen niet landen op de deze schepen.
Al eerder was bekend, dat alle computersystemen in deze verder ultramoderne schepen op Windows XP draaien!
Lengte: 284 m
Kiel gelegd: 7 juli 2009
Tewaterlating: 17 juli 2014
Breedte: 42 m
Gebouwd door: Thales Groep, Babcock International, BAE Systems Maritime – Naval Ships
HMS Queen Elizabeth:
HMS Prince of Wales: