Nieuwe bladzijde met laatste versie Firefox

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 25
  • Weergaven 1523

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
396
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Bij de nieuwste versie van Firefox (57.0) zie ik geen "huisje" meer rechts boven om een nieuwe bladzijde te kunnen openen. Ik heb nu een snelkoppeling in de werkbalk bovenaan gemaakt; is dat de enige oplossing?

Rechtsboven op de 3 platte streepjes klikken,en
dan nieuwe venster.
of
Onder in het taakbalk op het Firefox loge rechts klikken,en
dan nieuwe venster.

Dat komt inderdaad ongeveer op hetzelfde neer. Evenals Ctrl + N tikken. dank je wel. Toch vreemd dat zoiets simpels wèg gelaten wordt.

Vond ik nu net nog.
Bovenin rechtsklikken,en dan in het menu aanpassen en dan nieuw venster naar boven slepen.
of via
Rechtsoven op het huisje rechtsklikken en dan aanpassen.
nieuw venster naar boven toe slepen.

In mijn versie 57 heb ik de homeknop gewoon erin staan!

maak eens een printscreentje? in 3 pc's heb ik geen homeknop

Vooraleer ik daar een afbeelding van post, heb jij al gedaan wat DrentseHeide heeft geschreven, want zo moeilijk is dat niet.

Volgens mij is dat allemaal een handeling / klik extra. Ctrl + N is het snelste. Van Drentse heide had ik gemist, omdat in korte tijd er ineens snel wat gepost werd.

Is het dan nu gelukt?

de aanwijzing van D.H. zijn voor mij niet helemaal duidelijk ( = helemaal niet) hij schrijft:
"Vond ik nu net nog.
Bovenin rechtsklikken,en dan in het menu aanpassen en dan nieuw venster naar boven slepen.
of via
Rechtsoven op het huisje rechtsklikken en dan aanpassen.
nieuw venster naar boven toe slepen."
in de werkbalk onder is uiteraard mij FF-icoon, daar kan ik R op klikken. Net zo goed als ik op de "drie streepjes" kan klikken en "nieuw venster"selecteer. Maar een huisje heb ik nergens gezien.

Je dient rechtsboven in Firefox op de streepjes of stipjes (ik heb streepjes) te klikken en in het uitklapmenu klik je op Aanpassen.

moet ik daar dan "nieuw venster"bij die haai zetten? en is er dan een "huisje"?

Je sleept het huisje dat ergens in de rest van dat venster staat naar de browser balk.

aha, bij mij is dat icoontje een soort enveloppe met een klein plus-tekentje er in = Ctrl + N) . Niks huisje. Staat nu rechts boven. Wat een gedoe.

5a0de18556b9c-FransJan.png

aha, ik zie nu pas dat dat huisje LINKS staat, bij mij dus ook. Daar kijk ik vrijwel nóóit. Huisje = Google.nl; envelopje = Ctrl + N. Komt dus op hetzelfde neer. Hartelijk dank.

Via Aanpassen kan je dat huisje verslepen naar waar jij het wil hebben.

Dat icoontje van dat huisje is toch om terug naar je home startpagina te gaan .
En dat envelopje is om een koppeling te e-mailen .

aha, bij mij is dat icoontje een soort enveloppe met een klein plus-tekentje er in = Ctrl + N) . Niks huisje. Staat nu rechts boven. Wat een gedoe.
Je bedoelt dat raampje met een + teken , dat is om een nieuw venster te openen . Het is toch makkelijker om meerdere tabbladen te openen dan nieuwe vensters te openen .

Terug
Bovenaan Onderaan