Nieuw testforum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 1476

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.052
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Ik ben bezig met de voorbereidingen om een eerste ervaring op te doen met het de nieuwste software van XenForo - XenForo 2.0.

Het vorige testforum is inmiddels verwijderd en zodra het nieuwe testforum bereikt kan worden - zal dit weer via een actieve link gebeuren.

Dit forum zal dan ook kortstondig uitgeschakeld worden.

Oef, dat was even heel diep ademhalen.
Maar dit forum is er weer.
Op de server ging iets niet helemaal naar wens.
Maar doordat er een actuele back-up op de Antagonist server voorhanden is, kon dit forum in zijn geheel teruggezet worden.

Hallo abbs, het heeft gewoon gespookt.
Ik had namelijk additioneel twee nieuwe mappen in de root aangemaakt.
Een map voor een kopie van dit forum en een map voor XenForo 2.0.0

Doordat er in de map XenForo 2.0.0 via ftp-upload er iets fout was geggaan, heb ik die inhoud verwijderd.
Door terug te gaan op de server van uit die lege map bleek dat alles verwijderd was, heel vreemd.
Bij Antagonist heb ik het Plus abonnement, dus ik wist dat er op zeer regelmatige basis back-ups worden gemaakt, moest alleen even uitvissen hoe dat te doen.

Via DirectAdmin was dat een peuleschil: Antagonist Backups - Antagonist Help

Enkel blijft bij mij dan de vraag waarom het legen van één map ervoor zorgt dat alles op de server wordt verwijderd.......

Dat heb ik al gedaan en zij hebben daar ook geen antwoord op!

De kopie van dit forum wordt nu naar XenForo 2.0.0 geupgraded.
Afwachten dus.

Bij Antagonist heb ik het Plus abonnement, dus ik wist dat er op zeer regelmatige basis back-ups worden gemaakt, moest alleen even uitvissen hoe dat te doen.

Waar mijn domein gehost is (versio.nl) is dat ook zo dat er automatisch dagelijks een backup word gemaakt van mijn domein door versio en die 10 dagen bewaart word op backup servers van versio zelf , voor het geval er een schijf van de server waarop mijn domein gehost is zou defect raken, dan zet versio zelf alles terug op een nieuwe schijf . Maar vanuit directadmin kan ik zelf ook een backup maken en die word dan bewaard in een backup map van mijn domein zelf , die webruimte in beslag neemt . Ik download die backup file dan naar een externe harde schijf en na het downloaden verwijder ik de backup file uit de backup map in mijn domein .

Enkel blijft bij mij dan de vraag waarom het legen van één map ervoor zorgt dat alles op de server wordt verwijderd.......

Bedoel je hiermee de public_html en private_html ? of welke map moet ik me daar bij voorstellen ?

In public_html natuurlijk.

In ieder geval ben ik niet tevreden met upgrade.
Alle YouTube video's zijn uitgeschakeld en de ingebrachte YouTube BB-code van XenForo 1 heeft niks uitgehaald.

In public_html natuurlijk.
Het forum maakt gebruik van https:
Hierbij word gebruik gemaakt van public_html en private_html en bevat ieder zelfde mappen en files .
Wanneer je public_html gaat leegmaken, word automatisch ook private_html leeggemaakt

Het is heel simpel.
Ik had vergeten dat ik de vorige keer alles via een subdomein had geregeld.
Zo ga ik het nu weer doen en dan kan het ook niet gebeuren dat wanneer ik in het kopieforum de add-ons eerst alle verwijder en dit ook de thema's dat in de upgrade versie dan ineens de video's niet meer willen werken!

Het nieuwe subdomein waarin een kopie van dit forum zit is nu actief.
Ik ben nu bezig eerst alle add-ons te verwijderen en daarna komen de geïnstalleerde thema's aan de beurt.
Een en ander is een langdurige kwestie.
Maar alleen zo kom je tot een upgrade naar 2.0.0 waarin ook de embedded video's afspeelbaar zijn, is mijn ervaring.

Alle xf1 add-ons kunnen gewoon geïnstalleerd blijven, ze zullen alleen uitgeschakeld zijn in xf2 (waarin ze ook niet kunnen werken). Indien er een xf2 versie van een reeds geïnstalleerde add-on komt kan deze vanuit de uitgeschakelde versie gegevens importeren. Zodra een add-on word verwijderd zal dit niet meer nodig zijn.
Embedded video's maken gebruik van de s9e Media Pack en werken daardoor nog niet in xf 2. Dit is op te lossen via de optie "Rebuild master data" via /install van het forum. Hiermee worden alle gegevens uit de database ingeladen zonder gebruik te maken van uitgeschakelde add-ons.

Juist dat S9e mediapack zorgt ervoor dat video's niet meer afgespeeld kunnen worden.

Eerder vandaag in de upgrade eerst alle de add-ons verwijderd - waaronder dat media pack - (ging snel overigens) maar aan de andere kant werden maar ongeveer een kwart van de oude add-ons getoond om verwijderd te worden.
Waar de rest dan was - joost zal het weten.

Mogelijk herkent xf2 niet alle xf1 add-ons als legacy add-ons. Of de nieuwe forumstructuur zorgt ervoor dat ze niet worden gezien (is voor mij ook een pure gok).

All add-ons van 1 werken niet in 2.

In ieder geval is het een hoop werk en op dit forum zal ik een een hoop add-ons weer moeten installeren.
Want ook al draait de kopie in zijn eigen subdomein en eigen database, er is een of andere link die er voor zorgt dat hier rare dingen gebeuren.

Terug
Bovenaan Onderaan