New Outlook verwijderen zonder kleerscheuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter cooper
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 31
  • Weergaven 1390
Hello
Een hele tijd is het stil geweest maar vanaf gisteren kon ik niet meer in mijn Telenet.be e-mail programma en probeerde de nieuwe outlook telkens op te starten.
Als ik het nieuwe Outlook wil verwijderen komt het steeds terug.

Als ik mijn programma Mail van Telenet.be sluit nadat ik bovenaan "Het nieuwe Outlook heb verwijderd en opnieuw mijn Mail programma open van Telenet.be dan begint er bolletjes in een kringetje te draaien bovenaan en verschijnt "Het nieuwe Outlook programma uitproberen "telkens terug.

Als ik klik op de Startknop Windows icoon en daarna op het tandwiel Instellingen dan krijg ik een lijst met alle programma's die zijn geïnstalleerd. Ik verwijderd daarin "New Outlook".

Maar een tijdje later staat die zelfde New Outlook terug in de lijst onder Apps, ook in de start lijst waar de blauwe enveloppe van Telenet.be ook staat aangeduid.
Verwijderen van de New Outlook blauwe enveloppe in de lijst helpt niet, komt telkens terug.

Dus er is maar één mogelijkheid en dat is om in het register te duiken en daar "New Outlook " te verwijderen om er zeker van te zijn dat deze voor goed is verwijderd.
Kan iemand me uitleggen hoe ik dit precies kan doen?

Grtz,
cooper
Zie bijlagen
[url=https://postimg.cc/svTvF3kH][/URL]
[url=https://postimg.cc/D8XYHz4n][/URL]
[url=https://postimg.cc/jWdcxq2W][/URL]
[url=https://postimg.cc/K3N48bRz][/URL]
[url=https://postimg.cc/z34ZQ6vZ][/URL]

Meer.. enz wel overzichtelijker dan bij Thunderbird.
Dat klopt, die mening ben ik ook toegedaan, maar dat kun je grotendeels naar eigen wens weer omzetten.
Dat kan o.a. met weergave en indeling instellingen.

Maar ik krijg geen antwoord op de vraag of Microsoft Outlook ook een verdoken licentie toepast om de e-mails van Telenet.be en Gmail.com in te palmen op hun opslag servers.
Ik kan me niet herinneren die vraag gezien te hebben. Maar daarin kan ik je gerust stellen. Het outlook programma van Microsoft zorgt alleen dat je een applicatie hebt die verbinding maakt tussen jou apparaat en de mailserver van je provider.
Er gaan geen mails van Telenet, GMail of wat dan ook naar Microsoft toe. De enige mails die Microsoft zelf beheert op hun servers zijn @outlook.com, @hotmail.com (en misschien .nl) en @live.nl (en misschien .com) adressen.

Hopelijk voer je nu ook uit wat we adviseren/vragen
Dat is het juist. Wat wordt geadviseerd? Kun je antwoorden waarom Microsoft probeert om toegang te krijgen tot de e-mailberichten van de andere accounts (telenet.be, gmail.com)die op mijn laptop staan en deze wil opslagen in de cloud op hun server?
Indien Microsoft outlook.com niet met zulke opties om de hoek kwam kijken, dan was het ok voor mij en is Microsoft Outlook.com een uitstekend post programma. Kun je me enkele andere e-mailservers noemen die ook op deze manier te werk gaan?
grtz,
cooper

Dat klopt, die mening ben ik ook toegedaan, maar dat kun je grotendeels naar eigen wens weer omzetten.
Dat kan o.a. met weergave en indeling instellingen.

Ik kan me niet herinneren die vraag gezien te hebben. Maar daarin kan ik je gerust stellen. Het outlook programma van Microsoft zorgt alleen dat je een applicatie hebt die verbinding maakt tussen jou apparaat en de mailserver van je provider.
Er gaan geen mails van Telenet, GMail of wat dan ook naar Microsoft toe. De enige mails die Microsoft zelf beheert op hun servers zijn @outlook.com, @hotmail.com (en misschien .nl) en @live.nl (en misschien .com) adressen.
Thank you for the answer.
Er is alleszins de optie om mijn e-mails van Telenet.be en gmail.com op te slaan in hun cloud op de Server.
Ik zal mijn e-mailberichten opslaan op de externe schijf en de usb stick zodat die niet verloren kunnen gaan door het installeren van de nieuwe Outlook.com.
grtz,
cooper

Er is alleszins de optie om mijn e-mails van Telenet.be en gmail.com op te slaan in hun cloud op de Server.
Alleen als je hun outlook de opdracht geeft om jouw berichten op te halen vanuit jouw hotmail/outlook.com account, net zoals je bij gmail ook mail van andere accounts kunt ophalen, anders niet.

Alleen als je hun outlook de opdracht geeft om jouw berichten op te halen vanuit jouw hotmail/outlook.com account, net zoals je bij gmail ook mail van andere accounts kunt ophalen, anders niet.
Oké je hebt me overtuigd.
Zullen alle e-mailberichten die nu zijn opgeladen in Mail verdwijnen?
Ook deze e-mailberichten die in Meer... zijn opgeslagen?

grtz,
cooper

Oké je hebt me overtuigd.
Zullen alle e-mailberichten die nu zijn opgeladen in Mail verdwijnen?
?? Overtuigd? Ik heb nergens gezegd dat je weer Outlook New moest gaan gebruiken, ik dacht dat je bij Thunderbird zou blijven.
Als je imap gebruikt voor je mail dan zullen die niet verdwijnen.

De New Outlook.com is geïnstalleerd op mijn Windows home 10 msi cr61 laptop zonder problemen.
Prima, maar je hoeft geen bijlages te posten voor dingen die goed werken, dat is eigenlijk zinloos.
Daarnaast zitten hier weer gegevens in die spammers kunnen gebruiken dus ik zal @Abraham54 vragen die te verwijderen.

Overtuigd? Ik heb nergens gezegd dat je weer Outlook New moest gaan gebruiken, ik dacht dat je bij Thunderbird zou blijven.
Als je imap gebruikt voor je mail dan zullen die niet verdwijnen.

Prima, maar je hoeft geen bijlages te posten voor dingen die goed werken, dat is eigenlijk zinloos.
Daarnaast zitten hier weer gegevens in die spammers kunnen gebruiken dus ik zal @Abraham54 vragen die te verwijderen.
Thanks again.
Klein misverstand.
Ik heb Thunderbird niet verwijderd. Heb ik dit ergens geschreven??? Ik twijfelde alleen maar of ik Outlook New verder zou gebruiken.

Omdat de indeling en het overzicht duidelijker is dan bij Thunderbird. Ik gebruik beide e-mail programma's en als er één niet goed meer functioneert, dan heb k nog een reserve postbus. Zeker met alle vragen over de bouwwerken die nu gebeuren en de plannen en documenten van de architect en de gegevens van de EPB begeleider en voorschriften van het Omgevingsloket Vlaanderen .be en de bevoegde overheid van het stadhuis Lokeren.

De brieven en schriftelijke reclame zijn grotendeels verdwenen, offertes aanvragen gebeurt met e-mailberichten, Ik hang niet aan de telefoon of een smartphone, alle vragen en bestellingen gebeuren met e-mailberichten.

Dus voor mij persoonlijk is een programma waarmee je e-mails kunt verzenden heel belangrijk! Het aanvragen van een bouwpremie, of een aankoop van een wandgascondensatie ketel, gegevens aanvragen bij de FOD Kmo Minfin Team7 over btw vragen die worden toegepast enz. Zelfs de dienstencheques voor de poetsvrouw moeten langs een e-mailbericht worden aangevraagd.
De betalingen die gebeuren met het Ziekenhuis ook langs e-mailberichten en de Verzekering, Watergroep, Elektriciteit enz langs e-mailberichten.
Online aankopen enz. dus een reserve e-mailpostbus is voor mij een geruststelling dat alles goed verloopt.

Goed. Daar heb je gelijk in.
Anderzijds zie ik regelmatig dat door de medewerkers wordt gevraagd om een afbeelding te plaatsen opdat het duidelijker zou overkomen.
Ik zal dus geen afbeeldingen meer plaatsen in mijn topics.

Ik heb nog een vraag, maar dan zonder bijlages.

In de nieuwe Outlook.com staan twee e-mailadressen aangeduid in de linker kolom.
Een e-mailadres dat goed werkt met mijn telenet.be provider.
Een e-mailadres dat niet goed werkt met de provider google gmail.com.
Als ik gmail.com probeer in te stellen komt er steeds een foutbericht en probeer het opnieuw.

Is het ook mogelijk om gmaail.com afzonderlijk te downloaden en in te stellen zonder gebruikmaking van Outlook.com.

Ik denk dat het grotendeels ligt aan het feit dat ik geen Outlook Office.com gebruik.

grtz.

cooper.

De mail app (oude met het licht blauwe envelopje) van Windows alsook de Agenda van Windows en ook het Outlook New, alle verwijderen via apps ... geïnstalleerde apps. Daarna een andere mail app (Thunderbird in jouw geval) definitief gaan gebruiken. Dan komt die Outlook New toch niet meer terug.
Thanks.
Ja dat is ook een goede oplossing. Maar vermits ik graag een reserve e-mailpostbus wil behouden die niet van elkaar afhankelijk zijn, installeer ik de New Outlook.com ook.

grtz,

cooper

Thanks again.
Klein misverstand.
Ik heb Thunderbird niet verwijderd. Heb ik dit ergens geschreven??? Ik twijfelde alleen maar of ik Outlook New verder zou gebruiken.

Omdat de indeling en het overzicht duidelijker is dan bij Thunderbird. Ik gebruik beide e-mail programma's en als er één niet goed meer functioneert, dan heb k nog een reserve postbus. Zeker met alle vragen over de bouwwerken die nu gebeuren en de plannen en documenten van de architect en de gegevens van de EPB begeleider en voorschriften van het Omgevingsloket Vlaanderen .be en de bevoegde overheid van het stadhuis Lokeren.

De brieven en schriftelijke reclame zijn grotendeels verdwenen, offertes aanvragen gebeurt met e-mailberichten, Ik hang niet aan de telefoon of een smartphone, alle vragen en bestellingen gebeuren met e-mailberichten.

Dus voor mij persoonlijk is een programma waarmee je e-mails kunt verzenden heel belangrijk! Het aanvragen van een bouwpremie, of een aankoop van een wandgascondensatie ketel, gegevens aanvragen bij de FOD Kmo Minfin Team7 over btw vragen die worden toegepast enz. Zelfs de dienstencheques voor de poetsvrouw moeten langs een e-mailbericht worden aangevraagd.
De betalingen die gebeuren met het Ziekenhuis ook langs e-mailberichten en de Verzekering, Watergroep, Elektriciteit enz langs e-mailberichten.
Online aankopen enz. dus een reserve e-mailpostbus is voor mij een geruststelling dat alles goed verloopt.

Goed. Daar heb je gelijk in.
Anderzijds zie ik regelmatig dat door de medewerkers wordt gevraagd om een afbeelding te plaatsen opdat het duidelijker zou overkomen.
Ik zal dus geen afbeeldingen meer plaatsen in mijn topics.

Ik heb nog een vraag, maar dan zonder bijlages.

In de nieuwe Outlook.com staan twee e-mailadressen aangeduid in de linker kolom.
Een e-mailadres dat goed werkt met mijn telenet.be provider.
Een e-mailadres dat niet goed werkt met de provider google gmail.com.
Als ik gmail.com probeer in te stellen komt er steeds een foutbericht en probeer het opnieuw.

Is het ook mogelijk om gmaail.com afzonderlijk te downloaden en in te stellen zonder gebruikmaking van Outlook.com.
Ik denk dat het grotendeels ligt aan het feit dat ik geen Outlook Office.com gebruik.

grtz.

cooper.
Ondertussen is het toch na herhaalde pogingen gelukt om na het klikken op "Account herstellen" wat normaliter 48 h duurt, om mijn e-mailadres ............ @ gmail.com toe te voegen in de New Outlook.com.

De aanhouder wint of wie het laatst lacht best lacht is het spreekwoord bij ons.

:unsure: tja, zo moeilijk is dat toevoegen eigenlijk niet, ik heb in de nieuwe Outlook 4 mailadressen staan in de linker Colom die allemaal prima werken zonder problemen

Klopt, maar alleen als er een probleem is en de oorzaak misschien met een afbeelding duidelijker wordt.
Het beste is dus inderdaad geen afbeeldingen posten totdat daar om gevraagd wordt. ;)

Dat is een hele trukendoos. Als je Gmail goed werkend wil hebben (in welk programma dan ook) moet je voor gMail 2traps authenticatie aan hebben staan en een app wachtwoord aanmaken als je e-mail client geen oAuth2 ondersteund (Thunderbird heeft dat wel). Of Outlook New zou dat dan nu wel moeten ondersteunen maar daar heb ik twijfels over. Ik gebruik dat programma trouwens niet.

Tot nu toe heb ik nog geen enkel Microsoft product gezien wat oAuth2 ondersteuning heeft. Dus Gmail is ofwel werken via webmail ofwel je zult zo'n app wachtwoord moeten gaan aan maken in Gmail.

Ik zie dat het nu gelukt is met een aantal keren account herstellen, maar dan ging het waarschijnlijk gewoon om een verkeerd wachtwoord.
In elk geval werkt het nu en dat is het belangrijkst.

Klopt, maar alleen als er een probleem is en de oorzaak misschien met een afbeelding duidelijker wordt.
Het beste is dus inderdaad geen afbeeldingen posten totdat daar om gevraagd wordt. ;)

Dat is een hele trukendoos. Als je Gmail goed werkend wil hebben (in welk programma dan ook) moet je voor gMail 2traps authenticatie aan hebben staan en een app wachtwoord aanmaken als je e-mail client geen oAuth2 ondersteund (Thunderbird heeft dat wel). Of Outlook New zou dat dan nu wel moeten ondersteunen maar daar heb ik twijfels over. Ik gebruik dat programma trouwens niet.

Tot nu toe heb ik nog geen enkel Microsoft product gezien wat oAuth2 ondersteuning heeft. Dus Gmail is ofwel werken via webmail ofwel je zult zo'n app wachtwoord moeten gaan aan maken in Gmail.

Ik zie dat het nu gelukt is met een aantal keren account herstellen, maar dan ging het waarschijnlijk gewoon om een verkeerd wachtwoord.
In elk geval werkt het nu en dat is het belangrijkst.

Inderdaad. Ik zal daar in het vervolg opletten.
Blijkbaar was er een fout geslopen in de overname van mijn gmail.com in Microsoft New Outlook.com terwijl dit niet is gebeurd met het e-mailadres van de provider Telenet.

Na het gebruik van de herstel methode is het wel gelukt na een tijdje.
Want dan pas zag ik dat ik contact kreeg met gmail.com.
En toen verschenen mijn e-mailadressen onder mijn naam met gmail.com in de linker kolom, wat daarvoor enkel het geval was bij mijn naam met telenet.be. Ook Quora kwam terug dat enkel met mijn gmail.com werkt.
Eind goed al goed. Bedankt voor het aanbrengen van de nodige hulp.

En inderdaad het is tegenwoordig een heel gedoe geworden met de voorwaarden oAuth2 of 2traps authenticatie ondersteuning voor de veiligheid. Iemand met geen gsm of smartphone is de dupe geworden van deze nieuwe wending door de forum beheerders. En een gsm of smartphone kopen om enkel de nieuwe veiligheidsmethodes te gebruiken is absurd. Gelukkig doet Microsoft daar tot nu toe nog niet aan mee.

cooper

Terug
Bovenaan Onderaan