netwerkje Mac win7

vanschagen

PCS Lid
Ik kan via MAC in win 7 komen op een paar mappen die ik gedeeld heb.
maar als ik op MAC iets kopieer en in win 7 map wil plakken,komt plak niet in het schermpje voor
Ik dacht alle machtigingen aan gevinkt te hebben op win 7 pc
wat kan het zijn??

1 keer de investering doen (koop een goede nas, in mijn optiek alleen Synology) en je zal er nooit spijt van krijgen.

maar als ik op MAC iets kopieer en in win 7 map wil plakken,komt plak niet in het schermpje voor

Hoe doe jij dat? Ik weet dat je op één en en dezelfde computer van de ene map kan kopiëren en plakken in een andere map, maar hier is er sprake van twee aparte computers .

ja externe harde schijf van 1 gb heb ik nog dus ik moet eens kijken of mijn router usb heeft,en als er wel usb op zit ,hoe gaat zoiets met aansluiten en instellen dan??

Gewoon de schijf / mappen delen in het netwerk en rechten aanpassen .

als ik in router setup kijk heb ik een usb aansluiting,maar als ik op internet dat lees gaat dat anders dan jij nu net zegt.
ik zie net dat je een link bijgevoegd hebt van computer idee.

Laatst bewerkt:
als ik in router setup kijk heb ik een usb aansluiting,maar als ik op internet dat lees gaat dat anders dan jij nu net zegt.
ik zie net dat je een link bijgevoegd hebt van computer idee.

In windows 7
Als je navigeert naar het netwerkcentrum >> Thuisgroep
Kies daar eens voor "De computer uit de thuisgroep verwijderen"
Herstart de computer en maak opnieuw een thuisgroep aan .
Bij "Geavanceerde instellingen voor de Thuisgroep" markeer de gewenste keuzerondjes .
Noteer het netwerk wachtwoord of druk het af .
Maak dan je MAC lid van de thuisgroep .
Normaal zou het zo moeten werken . Bij mij toch tussen mijn Linux computer en mijn windows 7 computer .

Vergeten te vermelden in mijn vorige post .

Je moet de bestanden selecteren en verslepen . De bewerking die jij uitlegt is niet kopiëren van > naar , maar verplaatsen van > naar .

Is het niet een plan om zelf een NAS te bouwen? Dat hoeft niet duur te zijn! Tenminste.. mocht je een echte NAS willen.

Succes

Terug
Bovenaan Onderaan