netwerkadapter win8.1

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 98
  • Startdatum
  • Reacties 84
  • Weergaven 4.331
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd forumlid 98

Guest
Start daar juist mijn desktop op naar meer als een week.
Geen internet,kijk kabels naar,wissel kabel...niks.Ook eens Zorin gestart ook niks .
Ga naar apparraatbeheer geen adapter te zien....????
Heb netgear dongle(wifi) die doet het wel.Ook USB-Lan adapter doet het niet(zou kunnen die ook niet meer goed is moet ik testen op mini desk)
Mvg
d'anvers

Update
Lan Usb -adapter heb ik werkend gekregen,mijn grijze cellen waren vergeten dat ik driver moest ophalen.(dacht plug en play)
Moet ik vrezen dan de onboard-lan de pijp aan maarten heeft gegeven??
Mvg
d'anvers

Het is zeldzaam, maar het kan dat een onderdeel op het moederbord de pijp aan Maarten geeft.

Inderdaad zeldzaam,die Mini -Acer heeft dat ook geen Lan meer'daarmee die usb),heel lang geleden ook desktop ineens geen geluid meer.
Op jacht gaan naar driver gaat het helpen?Wat denk je?
Mvg
d'anvers
Dit is het moederbord MSI H55M-E33

Realtek PCI-E Ethernet Driver heb je nodig.

Ga naar apparraatbeheer geen adapter te zien....????

Soms niet uitgeschakeld , niet verwijdert want dan word hij terug gevonden als nieuwe hardware .
En in het BIOS , is hij daar nog terug te vinden ?

Soms niet uitgeschakeld
Wie weet een spook ....waar om zou ik dat doen?Daarbij denk mocht het zo zijn dat ik het terug kan inschakelen toch.

Als hij op disabled staat ingesteld zet hem op enabled .
Natuurlijk staat het op enabled..nogmaals geen spoken hier!
Als hij op enabled staat en in apparaatbeheer word hij niet getoond is hij in windows uitgeschakeld .
Hier klopt geen yota van, juist test gedaan op mijn laptop.
In apparaatbeheer lan uitgeschakeld...laptop herstart uiteraard geen internet...weer naar apparaatbeheer ..inschakelen klaar is kees.
Wat nu?

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!

Hoi Abe,
We gaan onze tijd er niet verder insteken.Heb een deja vu,juist zelfde probleem als die mini -acer.
Daar was het ook onmogelijk om driver te installeren(zo als nu hier)zeg tegen die eigenaar wat denk je van Zorin 9 toen, zegt ja doe maar.
Wouw met Zorin internet...man gaat naar huis...uurtje later oproep skype ja het is weer gedaan lol.Zeg ja weet het ook niet meer.
maanden later belt hij me op , wil die mini,zeg ja hij had die USB-lan gekocht maar die heeft maar 100 mbps zijn internet was zwaarder!En zijn backup van Win8 geplaats.Zo dus had 3 pc's met Win8 ,denk dat is echt teveel van het goede.had toen heel klein beetje kennis van Linux,wou dualboot maken van Ubuntu 14.04 en Zorin 9 ja klein kind kan zo iets toch.
Begin met Ubuntu install lukte goed,had ook internet met die USB-lan,maar ineens wilde ubuntu niet meer werken.Stel vraag bij PCH(hendrik)nog geen Zorin fora.We zijn week aan het klooien met alles en nog wat..ging zelfs zo ver dat er een supervisor tussen kwam,dacht het fake vraag was pfff.Zeg nee wil op dat ding Ubuntu en Zorin.Duik nog eens BIOS in vind daar onboard-lan staat op enabled, ben zeker gene slimme maar kan wel logisch redeneren,dacht ja iets dat niet werkt schakelen we uit.Uurtje later had ik dualboot :cool:.
Ga ik op die desktop ook doen,Lan uitschakelen.
Je tip van zeldzaam is voor mij 100% just.
Toch bedankt voor het mee denken.
Mvg
d'anvers

Is toevallig in het netwerkcentrum de Lan verbinding niet uitgeschakeld ? zie je het netwerkicoontje in de taakbalk ?

Is toevallig in het netwerkcentrum de Lan verbinding niet uitgeschakeld ?
Nog eens geen spoken hier!!!Nergers maar nergers iets te vinden van Lan zo wel in Win als Linux!
Weet wel dat je denk dat ik redelijk dom ben hoor,maar voor ik ik vraag stel heb ik wel je al dingen al gedaan.
Nog iets soms?

Ik vind niemand dom . De ene weet soms iets meer dan de andere .
Ik ben eens naar de specificaties van het moederbord gaan kijken .
Ik zie daar bij LAN : 10/100/1000*1
Ik meen mij te herinneren dat je onlangs bent overgestapt naar een snellere internetverbinding . Zou wel eens kunnen zijn doordat de adaptarinstellingen in het BIOS niet werden aangepast , dat hierdoor de adaptar naar de haaien is .

I
k meen mij te herinneren dat je onlangs bent overgestapt naar een snellere internetverbinding . Zou wel eens kunnen zijn doordat de adaptarinstellingen in het BIOS niet werden aangepast , dat hierdoor de adaptar naar de haaien is
Toch iets juist..inderdaad op 1 december 2017 van Adls naar Vdls..altijd gewerkt tot vandaag..andere pc's werken ook (ga maar nie te hard roepen)
Bios aanpassen???
Trouwens die pc heeft jaren geleden gedraaid bij Telenet,denk toch snelheid hoger lag als Adls?
Heb 91 mbps..zo dus dat Bios verhaaltje lijkt me ongeloofwaardig!
Nog iets??

Diensten - Internet - Gewoon TriNed

Een modem waarmee je snelheden kan bereiken tot 500 Mbps
Moet je in het BIOS de snelheid gaan instellen op 1000 en niet op 100 .

Een vergelijking , een spanningsomvormer van 230 volt naar 110 volt
Steek een apparaat in het stopcontact dat maar geschikt is voor 110 volt in een stopcontact waar 220 volt is , uw apparaat zal onmiddelijk verbrand zijn .
Omvormer 230V naar 110V - 75 Watt - Omvormer, Ingangsspanning: 230 Volt AC, Uitgangsspanning: 110 Volt AC, Maximaal vermogen: 75 Watt, 50 Hertz.

Een modem waarmee je snelheden kan bereiken tot 500 Mbps
Moet je in het BIOS de snelheid gaan instellen op 1000 en niet op 100 .
Jesus toch met wat kom je af pffff???
Lees je echt niks.?Of wil je me maar alleen wat jennen soms?
Heb 91 mbps niet gelezen?De max is 100 Mbps...toch top denk ik ?
Nog verhaaltje soms??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan