perloc
R.I.P.
- Lid geworden
- 19 jun 2017
- Waarderingsscore
- 37
- Punten
- 28
- OS
- Windows 10
- AV
- Windows defender
- FW
- Win10 Firewall
Ben bezig met een programma dat werkt in een netwerk. Dat is bewezen want het heeft gewerkt.
Ik ben nu zover met dat programma dat ik het netwerk opnieuw wil gebruiken om verder te testen.
Maar ik slaag er niet in om een netwerk verbinding tot stand te brengen.
De "Server" is een XP laptop.
Wat ik moet delen is <folder>/Data. Daar staan mijn databases in.
Er is ook een <folder>/Index. Daar staan de index files in, zoals jullie wel dachten.
De naam D:\<folder> is de hoofdfolder waar mijn programma in staat.
De "client" laptop is een Win7. Daar moet mijn programma weer in <folder> worden gezet. En die moet gebruik maken van de databases op de XP laptop.
De <folder>/Data. op de XP is in sharemode gezet. Het heeft een handje onder de folernaam.
Maar ik slaag er niet meer in om verbinding te maken met de Win7 naar de XP.
Ik weet dat er een drive-letter wordt toegekend op de Win7 aan de folder die verwijst naar de <folder>/Data op de XP.
Ik heb een tijd zitten pielen maar het is niet gelukt.
Mag een korte uitleg vragen om verbinding te maken met de XP??
MVG perloc
Ik ben nu zover met dat programma dat ik het netwerk opnieuw wil gebruiken om verder te testen.
Maar ik slaag er niet in om een netwerk verbinding tot stand te brengen.
De "Server" is een XP laptop.
Wat ik moet delen is <folder>/Data. Daar staan mijn databases in.
Er is ook een <folder>/Index. Daar staan de index files in, zoals jullie wel dachten.
De naam D:\<folder> is de hoofdfolder waar mijn programma in staat.
De "client" laptop is een Win7. Daar moet mijn programma weer in <folder> worden gezet. En die moet gebruik maken van de databases op de XP laptop.
De <folder>/Data. op de XP is in sharemode gezet. Het heeft een handje onder de folernaam.
Maar ik slaag er niet meer in om verbinding te maken met de Win7 naar de XP.
Ik weet dat er een drive-letter wordt toegekend op de Win7 aan de folder die verwijst naar de <folder>/Data op de XP.
Ik heb een tijd zitten pielen maar het is niet gelukt.
Mag een korte uitleg vragen om verbinding te maken met de XP??
MVG perloc