Nationale Postcode Loterij

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Gisteren bij thuiskomst kwam ik een jonge vent tegen op de galerij - met een tablet en een snel verhaaltje over een gratis cadeau.
En dan gaan bij mij de haren recht overeind staan - niks is gratis op deze wereld - alleen de zon is gratis en momenteel in overvloed aanwezig.
in ieder geval, het cadeau bestaat dus uit kookboekje met volgens de prater lekkere en makkelijke recepten en genoemde deelnemerskaart.Er zit ook een kaart bij van de Nationale Postcode Loterij om "gratis" mee te doen.
En dat was voor mij genoeg - ik doe niet mee met die doorgestoken loterij.

Hij wist niet wat hij aan me had, want ik gaf alles aan hem terug nadat hij had gezegd dat ik het cadeau moest zien als excuses van de Nationale Postcode Loterij.

Hoe zo excuses, heb ik dan toch gelijk dat die hele loterij stinkt?
En aangezien ik nog nooit heb meegedaan heb ik ook geen excuses nodig.

Vanavond belde hij weer aan, hardleers schijnbaar.

Ik hou vol, want als de straatprijs per ongeluk in mijn straat valt, wil ik ook mee doen in de winstverdeling. Het voelt als een soort verzekeringspolis.

Dan moet je denk ik hopen dat er iemand in jouw straat woont die interessant is voor loterij, vermoed ik.

Ho ho, misschien ben ik wel interessant genoeg!! Het is maar waar je interesse ligt!! En.....hoop doet leven.

de loterij is een potje bedrog voor de trekking is weten ze al wat de nummers zullen zijn en wie de winnaar is?

In het niet verre verleden wist Teletekst drie weken van te voren al te melden in welke postcode de hoofdprijs viel.
En dat was altijd in een dorp of iets grotere plaats.

Qua plaats zit ik goed en teletekst lees ik nooit. Nog geen vervlogen hoop, en het mag gerust volgend jaar.

Gelukkig heb ik sinds kort een sticker op mijn deur geplakt.
5b49edbc7364f-l_geen-verkopers-ja-collecteren-sticker-nee-nee.jpg

Die sticker ken ik nog niet.

Maar die zou in mijn appartementen gebouw dan in samenspraak met de bewoners op de hoofdingangsdeur moeten!

Jullie hebben er geen idee van wat een leuke gesprekken ik voer met dat soort mensen. Ik laat ze alles vertellen, en dan komt mijn relaas, met als slot dat ik hen graag lid van de Vara wil maken, want dan krijg ik iets cadeau.
Ik heb nog eens 2 Jehova getuigen aan mijn deur gehad toen ik de tuin aan het wieden was. En tot stomme verbazing van de buren hebben ze geholpen met wieden, terwijl ze door praatten. Ach, je hoeft daarna niets, maar ze hebben het gevoel dat ze een goeie daad deden. Nou, en dat was zo!

En kopen, dat doe ik niet, maar ze mogen eerst praten: geen enkel punt.

Dank je voor die site - interessant.

Geen dank!
Ik had toevallig bij mijn broertje een rvs bordje gezien en kort daarna iemand van Nuon aan de deur.
Dus ben ik opzoek gegaan naar een sticker.
Ik ben benieuwd of er nu nog iemand gaat aanbellen.

Wat is het verschil tussen gratis en voor niets ?

Mijn buurman is gratis naar school geweest en ik ben voor niets naar school geweest !

Postcode loterij.. oja, waar me oma's dorp rijk mee geworden is... (Decembertrekking). Ja, leuk. Komende 5 jaar niet voor mij!

Mag ik hier dan direct klagen over die mensen die boos worden als ze niet winnen en roepen dst al die loterijen teveel geld hebben dus iedereen maar een prijs moet geven? Om vervolgens te zeggen dat ze niet meedoen omdat ze niet willen? Wat loop je dan te klagen?

Ik heb in de jaren 80 / 90 van de vorige eeuw een keer overwogen een button te laten maken (stuk of 1000) De kosten waren nét even boven mijn budget. De reden dat ik dat idee kreeg was vanwege het volgende :
- bepaalde groeperingen in Nederland waren tegen defensie,
- tegen kernenergie,
- tegen meer asfalt,
- tegen ......…...

De button die ik had willen laten maken zou als opdruk hebben gehad :
"Ik ben tegen alles".

Dat had de meisjes en jongens in de ochtend tijd bespaard als ze op weggingen naar Den Haag of waarheen dan ook om te demonstreren. Hoefden ze niet in de schoenendoos met buttons naar de juiste te zoeken met daarbij tevens de kans op een verkeerde 'greep'.

@quandor - ik denk dat ieder mens wel minstens eenmaal in zijn/haar leven een idealistisch ideaal heeft, om dat zo mogelijk uit te voeren of niet......

Mijn ideaal is een zomer met maximum 20 graden overdag. Dan zou ik me gezegend voelen! Maar ik ben bang dat die zegening mij overslaat! Dan kan ik beter op die postcodeprijs inzetten! Ik ga nu vast bedenken wat ik als eerste zou doen met dat grote bedrag, want voor een paar euro ga ik mijn hersenen niet inspannen, hoor!

Terug
Bovenaan Onderaan