Nationaal Computer Forum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 212
  • Weergaven 8932
Och - het is immers niet mijn forum.

Het heeft niks met de host te maken maar alles met wat in Admin zoal mogelijk is.
De eigenaar wou het zijpaneel kunnen bewerken - dus heb ik daarvoor een speciale add-on voor gevonden en geïnstalleerd.
En omdat omdat er ook een leuke optie in zit - heb ik die add-on ook in dit forum gezet.
Maar daarbij heb ik de normale volgorde van de panelen aangehouden met de uitzondering als er een verjaardag van een lid is - komt dat ertussen te staan.

Ik heb toch maar een conversatie gestart met de eigenaar, omdat mij ook iets anders is opgevallen wat er eerst niet was en waardoor er geen logo meer is.

De sidebar is dus inderdaad aangepast in verband met reclameberichten.

Sinds de overschakeling naar XenForo heb ik daar geen reclameberichten meer gezien. Komt dat door Firefox en uBlock?

Jazeker!

De directe zichtbaarheid van wie er online zijn vond ik in het begin ook een beetje raar en ongewoon (omdat het niet standaard is bij fora).
Nu dat hier al een tijdje zo is moet ik zeggen dat het wel iets heeft: laat ik het gezellig noemen.

XenForo doet in wezen veel meer anders dan de andere standaard fora.
En met spanning wordt ondertussen XenForo 2 afgewacht, want dan wordt alles nog veel mooier en vermoedelijk sneller.

Interactieve fora kunnen, zolang het logisch en intuïtief gemaakt is, een verbetering zijn. Maar met heel veel dingen zichtbaar (kunnen) maken is het niet bij voorbaat beter.
De forumsoftware Simple Machines bijvoorbeeld vind ik heel acceptabel: al zou ik het anders inrichten.
Ik bedoel - recht toe recht aan - is duidelijk, overzichtelijk en kan ook heel mooi zijn.

SimpleMachines heb ik ooit uitgeprobeerd.
Maar ben fluks teruggekeerd toen naar phpBB, vanwege het veel overzichtelijke adminpanel.

XenForo is wat vBulletin had moeten worden.
Maar Interbrands - die vBulletin hadden overgenomen zag niks in hetgeen de ontwerpers aan het doen waren.
Of ze zijn er uitgegooid of hebben zelf ontslag genomen (die ontwerpers).
Internetbrands kwam medio 2010 met vBulletin 4 (baserend op vBulletin 3.8) en in 2012 met vBulletin 5 - nog steeds met als basis vBulletin 3,8 - vBulletin 5 heeft er overigens bijna vijf jaar over gedaan om volwassen te worden.
Maar vele vBulletin gebruikers waren toen al overgegaan op XenForo.

Oké, forumsoftware is uiteraard ook een markt met onderlinge concurrentie. Gebruikers weten donders goed of iets de moeite waard is of niet.
Rust roest, en zonder innovatie - op welke manier dan ook - zal men zich uit de markt prijzen (soms helaas).

Van de andere kant moeten we de softwarevriendelijkheid voor de beheerders ook niet onderschatten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan