NAS updaten

Hoi,
Onze oudste NAS is een Lacie Networkspace2 (van 2012).
Wij krijgen regelmatig via email de melding dat er en nieuwe update is voor de NAS.
Ik dacht dat die automatisch zou gebeuren.
Maar nu merken we dat de systeemversie 2.2.8.3 is
In de logfile staat dat de laatste versie 2.2.12.2 zou moeten zijn.
Al die tijd hebben we dus verkeerd gedacht dat de NAS automatisch update.
Niet dus.
Via de site van Lacie bekomen we geen update file.
Wie kan ons hiermee verder helpen?

Mvg, krieter.

Plaats eens een foto van het configuratiescherm van dat ding. Volgens mij moet je hem daar ook ergens kunnen updaten.

Ik weet waar en hoe ik de NAS moet updaten.
Je klikt op update NAS
Dan krijg je een popup scherm waarin je je login en paswoord moet geven.
Dan krijg je een tweede popup scherm waarin je de update file moet plakken.
En dan klik je op updaten.

Maar het probleem is dat er op de site van Lacie voor de Networkspace2 geen firmware file te vinden is.

Mvg, krieter

Update:
Ik had ook een email gestuurd naar de Lacie helpdesk.
En krijg nu juist het antwoordt, pfffff.
Topic kan gesloten worden.
Lees maar eens:

Dear Dirk Hoppenbrouwers,

Thank you for contacting Seagate/LaCie support. I understand that you would like a firmware update. I'd be happy to assist you with that.

Technology often moves quickly. Just as operating systems become outdated, so do applications (with all companies). We apologize that this is the situation with this particular drive. Most times the drive is still functional but can experience limitations since there are not continuing firmware updates.

The latest firmware we have for your product is the one you are currently on. I apologize for any inconvenience this may be causing you.

Survey:
In a few days, we will be emailing you a survey. If you feel that my support has been valuable to you, would you please let Seagate/LaCie know by completing the survey and scoring me with a 10?

Data loss prevention tips from our Tech Support Team:
1. Do you have a backup? A backup is a copy of files created as an alternate in case the original data is lost or becomes unusable and needs to be kept on a separate storage medium (another hard drive, DVD, Cloud etc.).
2. Safe removal of your hard drive: Please safely remove external drives by following the guidelines linked below.
https://www.seagate.com/manuals/backupplus/safely-remove-your-backupplus-product-from-your-computer/

Please reply to this email if you require further assistance.

Best regards,

Heather
LaCie support

Thanks for electing to contact us via email, would you mind sharing with us why the email option might work best for you?
servlet.ImageServer

ref:_00D00hhzl._5003ApRNyn:ref

Mvg, krieter.

Ja dat had ik al eens geprobeerd.
En ik heb het programma "Driver Doc" geinstalleerd.
En laten zoeken naar driver updates voor mijn programma's.

Maar toen hij updates voor onze SSD en moederbord wou installeren heb ik het updaten maar gestopt.
En het programma verwijderd.

Trouwens ik moet een bestandje hebben waarin de recentste drivers zitten.
En dat vind ik daar niet.

En als ze bij Lacie zelf zeggen dat ik voor die NAS de laatste beschikbare firmware heb (systeemversie 2.2.8.3 ) dan laat ik alles maar zo.
Het werkt nog he.

Mvg, krieter.

@krieter , ik bedoel dit niet verkeerd hoor , maar ik heb dit van jou nog al gelezen .

Dan krijg je een tweede popup scherm waarin je de update file moet plakken.

Kopieëren en plakken is niet hetzelfde als verslepen .

Ok maar het feit blijft dat de laatste software voor die NAS er al opstaat

Ja maar ik denk dat de 2Big Network2 een andere NAS is dan onze Networkspace 2
Vandaar dat ik er niet goed aan durf beginnen.

het werkt nu nog wel he.

mvg, krieter.

Hoi,
Sorry voor de late respons maar ik wachtte op een Re-mail van de Lacie Helpdesk.
Waar zij eerst beweerden dat wij al de laatste versie van hun software hadden.
Sturen ze nu deze email.

Zou ik die durven installeren?

Lees hier maar even aub:

Dear Dirk Hoppenbrouwers,

Thank you for your response. I understand you have further questions about your firmware. I would be happy to help.

The Network Space 2 you own is not the same as the 2big Network 2. I have included a link below to your product support page as well as a link to the latest firmware update which is 2.2.10.1.

Support: https://www.lacie.com/support/network-storage/network-space-2/
Firmware: https://www.lacie.com/files/lacie-content/download/drivers/Network-Space-2_2.2.10.1.capsule.zip

If you need further assistance please contact us by email Mon-Fri 8AM -5PM Central European time.

Update !!

Zojuist de nieuwe firmware geinstalleerd (2.2.10.1)
Dat lukte en toen ik in het dashbord van de LacieNWS2 ging kijken naar de firmware versie stond er bij automatisch updaten plotseling een nog recentere versie klaar.
Deze dan ook maar laten lopen en voila, zie hieronder het resultaat.

Ondersteuning
Configuratie

Firmwareversie

2.2.12.2

Systeemlogboek

DOWNLOADEN

E-mailnotificatie

AUTO-Update

active.png

i_support.png

i_download.png

Status:

De software is up-to-date

Laatste controle:

Logs
trash_13X16.png

2018-03-24 11h40 - Firmware-upgrade beschikbaar, versie 2.2.12.2

Ik had me al verzoend met het feit dat we de NAS niet meer zouden kunnen updaten.
Maar mede dankzij jullie antwoorden heb ik toch maar geprobeerd de NAS manueel te updaten.
De NAS is nu voorzien van de recentste firmware (2.2.12.2).
Dat was de bedoeling en is dus gelukt!!

Topic is opgelost.

Nogmaals bedankt,

Mvg, krieter.

Zoals Lacie citeert in hun antwoord heeft de network space 2 dezelfde firmware als de 2big Network 2 .
Maar in je startbericht is er sprake van nog een nieuwere update versie 2.2.12.2

In je startbericht vraag je dit .

Ik dacht dat die automatisch zou gebeuren.
In bedrijven voert de netwerkbeheerder die klus uit , of als er een contract is afgesloten de fabrikant zelf .
is er geen contract afgesloten houd de fabrikant je wel op de hoogte als er updates verschijnen. Doordat je NAS ook in verbinding staat met de fabrikant , kan die ook controleren of je de updates bijgewerkt hebt . Worden de updates niet bijgewerkt krijg je herinnering(en) .

Sorry , terwijl jij je bericht aan het verzenden was , was ik het mijne aan het opstellen , maar het is je gelukt lees ik .:)

Uiteindelijk wel ja.
Bedankt voor de support.

Ben ook wel tevreden over de Lacie helpdesk.
Binnen enkele uren antwoordt.

Mvg, krieter.

Je geduld is dus beloond geworden.
Zijn de harddisks ook nog in orde?

De LacieNWS2 is een NAS met maar 1 fysieke HDD van 1TB.
Ik heb die al van 2002 !
Was een probeersel om alles te backuppen.
Maar daar is toen niet veel van in huis gekomen.
Nu ga ik hem gebruiken als doellocatie voor opnames van onze Satellietontvangers.
Hoe en wat? Dat moet ik nog uitzoeken en waarschijnlijk zullen er nog wel wat vragen volgen.

Na de update werkt de NAS nog naar behoren.
Alles in orde dus.

Mvg, krieter.

Hoeveel schijven kunnen er in dat apparaat? 1 vind ik toch altijd maar een beetje zozo zeker als het gaat om een NAS.

Hoi,
Daar heb je gelijk in.

De LacieNWS2 is onze eerste NAS.
Wij gebruiken hem nu als opslag voor al onze fimpjes, foto's en afbeeldingen.
Ook wil ik er een opname locatie op maken maar dat moet ik nog doen.
Naar die locatie worden dan alle opnames van onze satellietontvangers opgeslagen.
Deze staan nu verspreid over de 2 harde schijven in 2 van die ontvangers (2x 500Gb)

Wij hebben ook nog een 2de NAS, een Qnap TS212P.
Daarin 2 Western Digital harde schijven van 2Tb gespiegeld.
Daar staan onze backups en alle bestanden die we zeker willen bewaren.

Meer opslag hebben wij voorlopig niet nodig.

Maar misschien hebben jullie een betere oplossing?
Laat maar horen.

Mvg, krieter.

Terug
Bovenaan Onderaan