• Welkom op Computerforum PiepComp Support
    Wij doen niet aan verstoppertje spelen, als gast kunt u alle discussies helemaal volgen.
    Leuker wordt het voor u, indien u als lid met ons meedoet: kom er ook bij!

Opgelost naam in Outlook 2019 corrigeren

Najsnarf

Gewaarderd
Waarderingsscore
103
Bij openen van Outlook 2019 (in een laptop die ik af en toe buitenshuis gebruik) staat een verkeerde naam van het email adres:

Als ik probeer dat bij de instellingen van Outlook te wijzigen komt er al direct een mededeling dat alles bijgewerkt is. De email werkt sowieso normaal, maar hoe kan ik die benaming (blauwe vlek) corrigeren?

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.721
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Ik neem aan dat je in dat notebook de e-mail via IMAP ontvangt.

Als dat zo is kan je gewoon een nieuw account aanmaken met de juiste gegevens en werkt dat vervolgens goed, dan kan je oude account daarna verwijderen.

Najsnarf

Gewaarderd
Waarderingsscore
103
lijkt me een goed advies (en: voor nood heb ik altijd zowel een kloon-schijf als een Aomei backup! Ik meld het resultaat hier.

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.721
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Succes ermee en we horen het wel.

Enigma147

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
81
OS
Windows 10 pro
AV
Bitdefender
FW
Cisco Meraki
Ik zou het niet doen als je ook de agenda gebruikt en/of contactpersonen toegevoegd hebt. Als je de oude mailbox verwijderd en opnieuw toevoegt kan het zijn dat je die kwijt bent. (Abraham, imap synchroniseert alleen mail;)

Je kan het wel aanpassen. Sluit Outlook. Open verkenner en ga naar het oude configuratiescherm, kies daar pictogrammen, open Mail (Microsoft outlook 201X).
In emailconfiguratie kies je emailaccounts. Klik op de mailbox die je wil aanpassen en kies wijzigen. Klik op meer instellingen en pas daar alleen de naam van de mailbox aan. sla de wijzigingen op en sluit alle vensters. Start outlook op en het is aangepast.

Je "moet" via het oude configuratiescherm gaan, want via de mailinstellingen in outlook zelf krijg je lang niet alle opties.

Laatst bewerkt:

Rubensky

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
239
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Niet je mailbox verwijderen maar een nieuw profiel aanmaken, daar zou ik beginnen.

Enigma147

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
81
OS
Windows 10 pro
AV
Bitdefender
FW
Cisco Meraki
Voor een mailbox waarvan alleen de mailbox naam verkeerd staat? Handig als je meerdere accounts in je profiel hebt staan :)

Najsnarf

Gewaarderd
Waarderingsscore
103
Inmiddels gelukt met correcte naam in bovenbalk. Voordien had ik zowel een pst- als een csv opslag aangemaakt.

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.721
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Fijn dat het helemaal gelukt is. veel plezier ermee.

Rubensky

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
239
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Hoe heb je het opgelost?

Najsnarf

Gewaarderd
Waarderingsscore
103
Aangezien ik even een tijd niet achter de pc zat (dat komt wel eens voor) op advies van A%4 account verwijderd en nieuw aangemaakt. Ik zie nu dat dat in de blauwe balk boven aan bij Outlook een naam is, maar toen mijn echtgenote achter die computer (laptop, om te zoomen) zat dacht ze dat dat mijn emailadres was. Met de bekende discussies daar omheen.

Bovenaan Onderaan