Na schaken en Go zijn videogames de volgende uitdaging voor AI

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 98
  • Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 837
V

Verwijderd forumlid 98

Guest
Eerder kroonden robots zich tot koning van schaken, poker en het Aziatische bordspel Go. Nu richten DeepMind en OpenAI, de intelligente competitiebeesten van Google en Musk, zich respectievelijk op Starcraft 2 en Dota 2.
Artificiële intelligentie staat voor een nieuwe uitdaging: het DeepMind-team van Google wil dat zijn computer het aartsmoeilijke spel Starcraft II onder de knie krijgt. Een lastige klus, want dit ruimtespel is wel honderd keer zo complex als het Aziatische bordspel Go. Eerder slaagde het team er al in om DeepMind te leren schaken en Go aan te leren en hierin de beste spelers wereldwijd te verslaan. Nu wil het pootjebaden in de wereld van videogames.
Lees hier verder

Dit is moeilijke materie voor een yahtzee-speler! Maar je moet meegaan met je tijd en dus heb ik dit stuk een paar keer gelezen.

En mijn vraag is: als de ingenieurs van Musk er nu zo blij en trots op zijn dat hun robots een paar pokerspelers kunnen verslaan, waarom lees ik dan een paar regels verder dat ze al dit werk verrichten om te voorkomen dat AI de wereld gaat veroveren en overnemen? Moet die robots nu wel of juist niet goed zijn? Of wordt ons valse bescheidenheid voorgespiegeld?

Natuurlijk, het blijft heel knap dat het gemaakt kan worden. Maar het nut heb ik nog nergens gelezen.

dat hun robots een paar pokerspelers kunnen verslaan,
Dit stelt gewoon niks voor,gaat over paar mensen,ook in die andere spellen...nu gaan ze gamen met dat machine..vraag blijft altijd spelen ze tegen de beste ?
Heeft het zin ik zeg totaal niet!
Poker gedoe heb ik redelijk gevolgd..de spelers zegden me niet veel...er zijn veel betere zo als deze man,heeft al veertien gouden WSOP-armbandjes.
Natuurlijk staat je reputatie op het spel ,als je verliest tegen een machine..wie weet wou hij niet.Er is wel redelijk hoek af bij die man(zoals ik lol)
Snel iets gezocht Phil Hellmuth
Mvg
d'anvers

Terug
Bovenaan Onderaan