• Welkom bij Computerforum PiepCompSupport, het pc helpforum voor het verwijderen van virussen, adware en malware.
    Uw computer bevat een virus of er zijn andere problemen: dit forum is er voor iedereen die hulp zoekt! Waar moet ik rekening mee houden?
    U moet zich registreren, voordat u uw virusprobleem als onderwerp kunt beschrijven en posten. Zodra u een discussie hebt gemaakt,
    zal een expert u stap voor stap uitleggen, hoe u de malware kunt verwijderen en hoe u uw computer kunt beveiligen.
    Ons hulpforum en onze programma's zijn gratis. Weet u niet wat u nu moet doen, om hulp te krijgen, klik dan hier.

Probleem Na FB hack geen toegang meer tot aangemaakte pagina

Berend Jansen

Bekend Lid
Lid geworden
21 mei 2017
Reacties
126
Reaction score
34
Punten
28
Leeftijd
62
Net voor de kerst bleken er bedragen via Facebook te worden afgeschreven voor het plaatsten van advertenties.
Iemand uit Thailand of die richting bleek zich op de bedrijfspagina van mijn vrouw tot beheerder te hebben gemaakt om daar zijn/haar eigen advertenties te maken. Op onze kosten en dat was uiteraard niet de bedoeling.
Mijn account bleek gehackt, ondanks een goed wachtwoord.
Uiteindelijk is alles, na contact te hebben gehad met Paypal, Rabobank en Facebook, opgelost.

Sinds de hack bij het account hebben we geen toegang meer de pagina, omdat de hacker de andere beheerders (mijn vrouw en ik dus) heeft verwijderd.
We kunnen geen berichten meer plaatsen, evenementen aanmaken of wat dan ook.
Facebook zegt letterlijk: "Na grondige controle hebben we vastgesteld dat we geen verdere acties kunnen ondernemen."
Dat is allemaal leuk een aardig, maar ondertussen staat de pagina nog steeds op FB, maar kunnen we er verder niets meer mee.
Het gekke is overigens wel dat via het Instagram account van mijn vrouw er nog wél tekst en foto's op kunnen worden geplaatst.

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken, zodat we weer beheerder kunnen worden?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.870
Reaction score
4.956
Punten
113
Leeftijd
67
Instagram is ook Facebook.
Ik zou Facebook aanklagen! Het is van de gekke dat je op Facebook kan hacken, de eigenaar eruit gooien en dan doet Facebook niks?

Berend Jansen

Bekend Lid
Lid geworden
21 mei 2017
Reacties
126
Reaction score
34
Punten
28
Leeftijd
62
Instagram is ook Facebook.
Ik zou Facebook aanklagen! Het is van de gekke dat je op Facebook kan hacken, de eigenaar eruit gooien en dan doet Facebook niks?
Aanklagen: indien mogelijk, maar hoe dan?
De hacker had natuurlijk geen toegang tot de koppeling met het Instagram account, dus kon deze ook niet verwijderen.

Mijn idee is om een nieuwe pagina aan te maken en via Instagram alle volgers daarvan op de hoogte stellen.
Probleem is dan: hoe verwijder ik de oude pagina...?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.870
Reaction score
4.956
Punten
113
Leeftijd
67
Die oude pagina is feitelijk verloren, mede omdat FB al heeft laten weten er niets aan te doen.
Op Facebook op je normale pagina laten weten dat de bedrijfspagina is gehackt en overgenomen door de hackers en dat FB die zaak laat rusten. En laat weten dat er een nieuwe bedrijfspagina gemaakt gaat worden!
En indien mogelijk op twee-inlog overgaan!

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.303
Reaction score
906
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken, zodat we weer beheerder kunnen worden?
De enige manier is nogmaals Facebook vragen de juiste beheerde terug te plaatsen.
Als ze dat niet doen kun je alleen nog een nieuwe pagina maken. Het is in sommige gevallen wel mogelijk om de oude pagina te doen verwijderen.
In dat geval kun je proberen hem te rapporteren als "definitief gesloten" vermits die optie ergens beschikbaar is.

Abraham noemde de term "twee-inlog". Die term bestaat niet. Dat noemen ze "tweetraps inloggen" of "tweetraps (of twee staps)-authenticatie" een extra beveiliging en wel verstandig om te doen als je een bedrijfspagina hebt.
Dat kun je bij Facebook instellen.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.677
Oplossingen
1
Reaction score
1.926
Punten
113
Ik zie dat er een paar pagina's zijn n om dit te melden, maar of je hier iets aan hebt?

Ik zou inderdaad via Instagram een bericht erop opzetten dat het account gehackt is, wat dan hopelijk niet door de hackers verwijderd wordt een maar opnieuw beginnen, heel erg vervelend dit.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.677
Oplossingen
1
Reaction score
1.926
Punten
113

Benjamine

Bekend Lid
Lid geworden
15 jul 2019
Reacties
32
Reaction score
16
Punten
8
Een FB (bedrijfs) pagina is niet hetzelfde als een FB profiel . Als er een FB bedrijfspagina word gehackt is dat ook met bedoelingen . Criminelen zetten een valse webshop online en via de FB pagina worden er naar produkten gelokt op de valse webshops . Bestellen, vooraf betalen en niets ontvangen .
Hiermee moet naar de politie gestapt worden afdeling computercriminaliteit .
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/nep-webwinkels

Benjamine

Bekend Lid
Lid geworden
15 jul 2019
Reacties
32
Reaction score
16
Punten
8
Iemand uit Thailand of die richting bleek zich op de bedrijfspagina van mijn vrouw tot beheerder te hebben gemaakt om daar zijn/haar eigen advertenties te maken. Op onze kosten en dat was uiteraard niet de bedoeling.
Mijn account bleek gehackt, ondanks een goed wachtwoord.
Wie is de eigenaar , niet beheerder van de bedrijfspagina ? De eigenaar kan beheerders aanmaken , maar een eigenaar kan niet gedegradeert worden tot beheerder . Je kan zelfs als eigenaar je FB pagina niet overdragen naar anderen . Het enige wat je als eigenaar kan is je FB laten verwijderen , of wanneer er sprake is van fraude verwijdert FB de pagina . Daarom dat je naar de politie moet stappen met de nodige bewijzen dat jij de eigenaar bent van de bedrijfspagina .
En bewijzen zijn voor Nederland aktes uit de kamer van koophandel en voor Belgie zijn dat aktes uit het handelsregister .

Bovenaan Onderaan