Muziek in Linux Mint

• Onderwerp starter Onderwerp starter ArtstudioG
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 1622

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Waarderingsscore
502
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 11
Website
www.artstudiog.be
Tussen alle clone-problemen door gisteren wat getest met muziek in Linux en CD's branden.
Weer een zeer positief onthaal zonder bijkomende software te moeten installeren. De kwaliteit en snelheid zijn zeer goed. Ik heb ook op internet gelezen dat verschillende productiehuizen werken met Linux op de pc. Ik heb hier nog een quadcore laptopje liggen en ga daar ook eens Linux opzetten. Mijn zoon is semi-professional dj en ik zal hem dit toestoppen voor test.
Is de Linux Mint versie OK voor zo'n toepassingen of kan ik beter een andere/vorige versie hiervoor gebruiken?
Heeft er nog iemand ervaring met muziek-apps voor Linux Mint (vooral voor mixen en aanpassen van bestaande muziektracks)?

Ik denk dat Linux Mint de meest voor de hand liggende versie is, vanwege het aanwezig zijn van alle benodigde media codecs en anders kan je missende makkelijk toevoegen.

Daarnaast is Mint makkelijk te begrijpen mocht er nog niet eerder met Linux gewerkt zijn.

Audacity is ook niet slecht .

Installeren in Linux Mint via de Terminal
Open een terminalvenster en voer volgende opdrachten in

sudo add-apt-repository ppa:audacity-team/daily
sudo apt-get update
sudo apt-get install audacity

Om Audacity terug te verwijderen
sudo apt-get remove audacity

Audacity staat ook in softwarebeheer in zoekbalk typen en installeren klikken ,klaar is kees.
Mvg
Danvers

Ik heb geen idee of dit programma ook voor semi-prof. dj's voldoende mogelijkheden heeft.
Programma's zoals Steinberg Wavelab Pro 9 zijn wel te installeren via CrossOver.
Hopelijk geeft Ubuntu Studio ook voldoende opties.

Ik heb geen idee of dit programma ook voor semi-prof. dj's voldoende mogelijkheden heeft.
Heb daar ook geen idee van,weet wel dat het veel kan,en er zijn ook plugins voor.
Wie weet heeft TS iets aan deze handleiding
Mvg
Danvers

Bedankt alvast voor de reacties. Ik ga alle links straks eens doornemen.
Heb gisteren mijn zoon gesproken en hij wil dat wel eens testen. Let wel: het is niet de bedoeling om met de laptop/Linux te gaan dj'en aangezien hij werkt met Serato en MacbookPro. Het zal eerder zijn voor opname en na-bewerking en waarschijnlijk ook als mp3-player/streamer. Ik hou jullie wel op de hoogte van het resultaat maar ben nu al quasi overtuigd dat het fijn werken is met Linux.

Bedankt alvast voor de reacties. Ik ga alle links straks eens doornemen.
Heb gisteren mijn zoon gesproken en hij wil dat wel eens testen. Let wel: het is niet de bedoeling om met de laptop/Linux te gaan dj'en aangezien hij werkt met Serato en MacbookPro. Het zal eerder zijn voor opname en na-bewerking en waarschijnlijk ook als mp3-player/streamer. Ik hou jullie wel op de hoogte van het resultaat maar ben nu al quasi overtuigd dat het fijn werken is met Linux.​
Dan zou het misschien intressanter zijn om Ubuntu Studio te downloaden, naar een schijfje branden of een opstartbare USB stick maken .
Ubuntu studio is niet meer dan een Ubuntu versie waarbij enkel de meest gebruikte multimedia programma's word mee geïnstalleerd . Wil jij achteraf bureautica software gebruiken zoals Libre Office bijvoorbeeld zul je die via software beheer moeten installeren .
https://www.ubuntu-nl.org/ubuntu-studio/

Terug
Bovenaan Onderaan