muis?Dag

• Onderwerp starterKate
  • Startdatum
  • Reacties 22
  • Weergaven 1.491
K

Kate

Guest
Dag allemaal,

Wel, het is een mooie laptop. Maar er zijn tig dingen die ik niet weet. Wat een mens allemaal in zo'n ding kan stoppen!!
Maar het belangrijkste op dit moment is de muis! Wat een vreselijk ding is dit vierkante blokje hier voor mijn neus. Het lijkt niet eens op een muis!
Ik heb een fatsoenlijke en rechtschapen muis naast me liggen, maar ik weet waarlijk niet waar zijn holletje is!
Er is keus te over, maar hij past nergens goed in.

Het lijkt me mal om hem in een USB-poort te doen, dan is er nog een HDMI-poort, een type C-poort (!) en een RJ-45-poort. Die laatste komt het meest overeen met mijn muizenhol, en ik kan hem er met veel moeite in stoppen, maar de muis doet dan niets, dus die is het ook niet. Help!

Jouw nieuwe notebook beschikt over over 1x USB 3.0, 2x USB 3.1 en USB-C.

De gewone USB3 poorten herken je aan een blauwe in plaats van zwarte connector in de USB-poort.
In één van die drie USB 3 poorten kan je jouw muis aankoppelen.

Heb je een draadloze muis,zie foto

5a212524a5a07-muis.jpeg

dan de kleine stikkie in een Usb poort doen zoals Abraham beschreef.

Ach mannen, dat probeer ik voortdurend, maar dat is zijn hol niet! Ik vind het trouwens wel gek: een draadloze muis die in een USB-poort moet. Die muis heb je altijd nodig, dus 1 poort zit er voor spek en bonen op. In mijn oude beestje zit apart een poortje voor de muis en daarbij dan nog 2 USB-poorten. Bij deze nieuwe zit dus niets extra's.
Maar al met al: ik schiet hier niets mee op en ik word een beetje kwaad van deze muis. Je verplaatst je pijltje wel leuk, maar als je dan niet klikt, kun je op je gekozen plek niks.
Ik heb als muizenmerk: Targus. Maar dat mag toch niks uitmaken?

Om korte gaan: muis pas hier nergens in. Hebben die poorten niet allemaal dezelfde uitvoering?

Targus - dat is dus volgens mij een budget muis.
Is het nu een draadloze muis of een muis met snoer en USB-stekker?

Zeg Kate heb je ook zo’n losse stikkie bij de muis,zoals ik geplaatst heb bij mijn vorige bericht.

Ja, ik heb een los stickie bij de muis en dat had een eigen hol tot nu toe. En ik dacht dat het niets uit maakte of het een budgetmuis is, want hij deed het prima! Het is dus een draadloze, met stickie, maar misschien voelt deze dure laptop zich te goed voor hem? Met dat zakdoekding hier voor mijn neus kan een mens weinig: veel te omslachtig en onhandig. Dus nog steeds: help!

Ik heb trouwens alle updates binnen en dit is ook weer een 1709 apparaat.

Swake, het is een los dingetje dat ergens in moet. En er zit geen snoer bij. Stick er in en de muis piept. Maar hij past echt in geen een poort! Het is toch wat: ik kan wel alles weer tot 1709 brengen, maar met een muis heb ik ruzie! En ik kan echt niets met deze ingebouwde muis: daar voel ik me kwaad bij worden en dat is niet best voor de muis!
Ik weet ook waarlijk niet wat een RJ-45-poort is. Ik kan het stickie daar wel in frommelen, maar het zit dan heel gammel en mijn muis vindt dat ook en doet dus niks.

Er zijn drie USB-poorten met een blauwkleurige binnenkant.
In een van die drie kan wat jij noemt "dingetje" (=Ontvanger/Zender) gestoken worden.

Ha, dat vind jij maar niks, dat ik zo'n eerbiedwaardig stuk gereedschap een 'dingetje' noem! Maar meer is het ook niet, hoor.
En..... mijn USB-poorten zijn niet gekleurd! Ze zien er gewoon zwart uit, hoe ik ook kijk. En de Ontvanger/Zender (hm!) past er niet in, in geen een.

Dan maar via een afbeelding:

5a2145d2777d5-7922565-aansluitingen-bluetooth-usb-3-0-wi-fi-lan-hdmi-sd-thunderbolt-en-usb-3-1.jpg

Ik ben helemaal aangedaan van van jullie inspanningen. Maar het werkt niet. En voordat het hele forum een poging gaat wagen, stel ik voor om dit maar als opgelost te zien. De poorten zijn niet blauw, ja alleen in het antwoord van Abraham! Er zit geen snoertje aan zoals bij Swake. En ik kan in de poort echt geen lipje naar beneden schuiven: alles zit hier goed geheid.
Enige conclusie: het past niet!!! Trouwens Abbs, het filmpje gaf mij een weemoedig gevoel: op het plaatje zie ik, net als bij mijn vorige laptop, aan de rechterachterkant een opening waar de man het 'dingetje' inklikt, en dat is geen USB-poort. Aan de linkerkant van mijn vorige laptop zaten de USB-poorten en die zijn duidelijk anders dan de opening rechts achteraan voor de muis.

Hier zit nu wel op die rechterkant achteraan een rond gaatje en dat heet de Kensington-sleuf. Sleuf is echt een te groot woord voor het ding. En mijn muis past ook daar niet!
Ik zet er gemakkelijker van alles op, dan dat ik die muis aansluit.
Weten jullie misschien het adres van deze website, zodat ik me daar kan vervoegen? Want de meeste website hebbben winkels, waar je bij een goed gesprek je nood kunt klagen!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Kan jij niet een foto maken van dat dingetje?

Wat is pressies het type muis wat je heb (model of model nr).

Ik vraag me af of jij wel met het bij de muis behorende USB-zend/ontvang apparaatje het probeert.
Als je de muis openmaakt, past dan datgene wat jij probeert te verbinden in de opberggleuf voor USB van de muis?

RJ-45-poort. Die laatste komt het meest overeen met mijn muizenhol, en ik kan hem er met veel moeite in stoppen, maar de muis doet dan niets, dus die is het ook niet. Help!

Je probeert toch soms niet aan te sluiten op een Fire-wire poort ?
FireWire - Wikipedia

Nee, de vlag gaat uit! En ik maak mijn muis ook niet open: dan gaat hij dood en ik ben veel te blij dat hij leeft! Want ik heb nu gedacht: wat kan ik nog meer doen dan blijven wrikken: kapot zal het zo gauw niet gaan. En dus heb ik ruim 10 minuten met angst en beven gedrukt, gewrikt en nu zit het! Maar ik durf het er nooit meer uit te halen: dan breekt er van alles af, dat weet ik haast zeker.
Ik dank jullie allemaal voor je medeleven (hm, het lijkt wel een rouwbedank!) en het gaat nu gewoon lekker met dit apparaat.
En ik knoop er meteen een vraag aan vast en verplaatsen doen jullie wel als het moet: bij het installeren van outlook.com verschenen alle opgeslagen mails meteen waar ze horen. En mijn vraag die daarbij hoort is; als ik hier een programma installeer, en ik haal het later op het oude beestje weg, gaat het hier dan ook weer weg? M.a.w. zijn het een-eiige tweelingen door bv de synchronisatie? Ik heb office hier verwijderd en free office er op gezet: zou office nu ook bij de andere weg zijn? Moet ik daar op letten?

En.........ik denk zo maar dat het woord 'dingetje' hier een eigen leven gaat leiden: goed voor het taalproject bij de apostrof: Kate's dingetje van de muis! Kate eindigt op een stomme e, dus een apostrof.

Je mail van outlook.com of hotmail.com of live.nl enz. staat op de servers van Microsoft.
Je hebt geen speciaal e-mailprogramma nodig om die mails te kunnen lezen. Je gebruikt de browser (Firefox of Edge of Chrome enz.), je gaat naar Ontdek Outlook.com: Microsofts gratis, persoonlijk e-mailprogramma. en logt dan in. Daarna kun je je e-mails lezen, beantwoorden en nieuwe e-mails opstellen
Kan met iedere computer en overal ter wereld.

Daarnaast kun je een e-mailprogramma op je harde schijf installeren zoals Outlook (onderdeel van Microsoft Office) of Thunderbird. In dat e-mailprogramma kun je dan een e-mailaccount toevoegen, zoals jouw e-mailaccount van Outlook.com (wat vroeger Hotmail heette). Als je dat gedaan hebt, maar Thunderbird of Outlook (het geïnstalleerde onderdeel van MS Office) bevalt je niet, dan kun je Thunderbird gewoon verwijderen. Ook Microsoft Office zou je dan kunnen verwijderen van je computer. Je mails die horen bij je e-mailadres dat eindigt op @outlook.com zul je daarmee niet verliezen. Die blijven staan op de servers van Microsoft.

Je andere vraag ging over geïnstalleerde programma's. Wanneer jij Microsoft Office verwijdert van de nieuwe computer, dan is MS Office niet verwijderd van je andere computer.

Dan nog even over het 'dingetje' dat bij je draadloze Targus muis hoort. Dat noemen we op zijn Engels een receiver en op zijn Nederlands een ontvanger.

Terug
Bovenaan Onderaan