mS 365

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
@lynn - ik denk dat je veel beter over kan gaan op Free Office 2021.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik gebruik op mijn Windows 11 Free Office van Softmaker de 2021 versie (die is dus gratis).

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Leeftijd
70
OS
windows10
AV
?
FW
?
@lynn - ik denk dat je veel beter over kan gaan op Free Office 2021.
vertel me dan waarom Abraham54, ik zal zeggen waarvoor ik het gebruik, ik heb af en toe, laat ons zeggen om de 3 maanden een over en weer van mails met m'n schoonzus en dan heb ik dit dus nodig, ik hou als het ware een dagboekje bij en kopieer dat dan in een mail...verder gebruik ik dat niet... waarom dan veranderen?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
Zodoende - dan kan je het zo laten inderdaad.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Waarschijnlijk omdat de koppeling met de desbetreffende bestanden beter worden opgepakt.
Maar nu office onderdelen van de computer verwijderd zijn, zal de koppeling met open office moeten gaan. Het kan zijn dat er nu even geen koppeling met docx, doc of xls etc bestanden is. Dit dien je dan zelf in te stellen via of het programma of via de apps openen met functie van Windows 10.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Even een aanvulling ik zie dat je achterloopt qua versie @lynn, https://www.openoffice.org/nl/
Ze zijn al bij versie 4.11 (jouw versie is inmiddels 3 jaar oud).
Dus een update is aan te bevelen. Dan kun je gelijk de instellingen aan passen, dat je open office wilt gebruiken voor je standaard tekst, spreadsheet en dia presentaties) apps (sorry voor de verwarring, software is apps geworden).

Edit:

1. Klik in het menu Start op Instellingen.
  2. Klik op Apps > Standaard-apps.
  3. Klik op de app die u wilt wijzigen en selecteer vervolgens een app in de lijst. U kunt ook nieuwe apps vinden in de Microsoft Store. Apps moeten worden geïnstalleerd voordat u deze als standaard-app kunt instellen.

OF

Als u standaard-apps wilt kiezen op bestandstype, schuift u omlaag op de pagina en klikt u op de koppeling Standaard-apps per bestandstype kiezen.

Laatst bewerkt:

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Leeftijd
70
OS
windows10
AV
?
FW
?
Even een aanvulling ik zie dat je achterloopt qua versie @lynn, https://www.openoffice.org/nl/
Ze zijn al bij versie 4.11 (jouw versie is inmiddels 3 jaar oud).
Dus een update is aan te bevelen. Dan kun je gelijk de instellingen aan passen, dat je open office wilt gebruiken voor je standaard tekst, spreadsheet en dia presentaties) apps (sorry voor de verwarring, software is apps geworden).

Edit:

1. Klik in het menu Start op Instellingen.
  2. Klik op Apps > Standaard-apps.
  3. Klik op de app die u wilt wijzigen en selecteer vervolgens een app in de lijst. U kunt ook nieuwe apps vinden in de Microsoft Store. Apps moeten worden geïnstalleerd voordat u deze als standaard-app kunt instellen.

OF

Als u standaard-apps wilt kiezen op bestandstype, schuift u omlaag op de pagina en klikt u op de koppeling Standaard-apps per bestandstype kiezen.
ik zie enkel voor 32 maar niks voor 64...

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
ik zie enkel voor 32 maar niks voor 64...
Ik ook, ik heb het speciaal voor jou even in een virtuele omgeving getest.
Je download de 32 bits versie (deze doet het ook onder 64 bits besturingssysteem)
Je doorloopt de stappen van het installatieproces en de juiste bestanden worden netjes aan de diverse onderdelen van apache open office gekoppeld.

Hier zie je hoe het installatieproces eruit zal zien.

Hierna moet je 5 seconden wachten totdat de download start, deze staat aan het eind te knipperen in je taakbalk, klik erop om verder te gaan met de installatie.

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
als ik opsla in .xml krijg ik dit...
Daar heb ik je in post #7 al bij voorbaat een antwoord op gegeven.
Dus vinkje weghalen en xml kiezen.

ik denk dat je veel beter over kan gaan op Free Office 2021.
Je kunt ook gewoon antwoord geven op de vraag. Jij had ook moeten zien dat ik hier al voor gewaarschuwd had in post #7.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
als ik opsla in .xml krijg ik dit..
Dat klopt. En anders wordt het .odf maar Microsoft kan beter omgaan met .xml dus als je het naar iemand anders wilt sturen ooit is dat handiger. Van daar ook dat de keuze voor xml wordt aangeraden.

Als je dat allemaal te moeilijk is, dan kun je inderdaad beter free office nemen als die wel gewoon in .docx en zo kan opslaan.

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Leeftijd
70
OS
windows10
AV
?
FW
?
zal er zondag eens voor gaan zitten... ik heb m'n boosterprik gehaald en heb de hele dag in m'n bed gelegen, ik barste van de hoofdpijn, nog nooit zo'n zware hoofdpijn gehad, nu is het wat beter maar nog niet gedaan... of ik een 4de prik ga overwegen???? lang niet zeker

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Rustig je tijd nemen @lynn sterkte, schijnbaar is dat ding heftig. Wat in het vat zit verzuurt niet.

Bovenaan Onderaan