Mozilla Firefox versie 57

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 50
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 34
  • Weergaven 2295
V

Verwijderd forumlid 50

Gast
wat vinden jullie van Mozilla Firefox versie 57 jullie mijn mening. hij grondig onder handen genomen.

mvg

Zoals je weet werk ik al weer weken met de tetstversie en ik denk dat ik die blijf gebruiken.
Hij is veel sneller dan de versies met Gecko-engine.
Start sneller op, gebruikt minder werkgeheugen en internet is via een goede verbinding heerlijk snel.

Heb ook nu de nieuwe versie 57
Conclusie

Mijn Laptop ietsie sneller nu.
Maar op mijn Desktop verneem ik dat het wel sneller gaat dan op de Laptop.

Mijn eerste ervaringen met Firefox Quantum (= versie 57) zijn nog niet zo positief.
Van het ene naar een volgend topic wisselen op het NCF duurde vroeger 0,1 seconde. Met versie 57 soms meer dan 10 seconden.
Met slechts 3 tabbladen open gebruikte Firefox 57 maar liefst 1.600 MB van het werkgeheugen.
De donkerblauwe titelbalk vond ik niet prettig. Dat is het default (standaard) thema. Heb nu gekozen voor het lichte thema. Morgen verder testen.

Dat Firefox 57 in jouw computer onnoemelijk veel werkgeheugen gebruikt is mij een raadsel - ik heb nu drie tabs open en er wordt nog geen 300 MB gebruikt!

Mijn ervaringen.
Werkt nu supersnel , maar toch al een paar crashrapporten moeten verzenden . Ik heb wel even moeten zoeken naar een paar icoontjes in de werkbalk die nu plots linksbovenaan staan en altijd rechtsbovenaan hebben gestaan .

Nu elf tabladen open en in totaal nu 491 MB werkgeheugenverbruik.

Bij mij lijkt het geheugengebruik van Firefox toe te nemen naarmate ik langer met Firefox bezig ben.
Ruim twee uur bezig geweest met Firefox: 1.200 MB, met 4 tabbladen open:

5a0c4b8be4572-2017-11-15_15_07_01-Taakbeheer.png

Daarna Firefox afgesloten en weer opnieuw geopend; nu met 5 tabbladen open: slechts 347 MB:

5a0c4bfdac079-2017-11-15_15_11_01-Taakbeheer.png

Om overmatig gebruik van het werkgeheugen tegen te gaan zou ik dus af en toe Firefox 57 af moeten sluiten en daarna weer opnieuw opstarten.

Werkt hier ook als een tierelier.
In versie 56 werkte de beschermde browser van Kaspersky niet meer, maar nu dus wel.
Ben al lang (vanaf de "oervader/-moeder" Netscape) gebruiker van Firefox en zal het ook blijven gebruiken.
IE of Edge zijn niet aan mij besteed. Chrome gebruik ik slechts zelden.

Ben al lang (vanaf de "oervader/-moeder" Netscape) gebruiker van Firefox en zal het ook blijven gebruiken.

Ik heb die nog geïnstalleerd staan .

Ik weet het niet juist meer wanneer ik netscape ben gaan gebruiken , ik twijfel tussen Windows for Dos 3.11 en Windows95 .
Maar je kan nog altijd netscape navigator 9 downloaden .
Wel niet veel van verwachten :) .
Download Netscape Navigator - MajorGeeks

Sinds Firefox 57 zie ik de knop "Weergave-opties nieuw tabblad" niet meer. (Leeg of geschiedenis bezochte websites).

Ik dacht dat het aan mijn beeldscherm lag, maar nu het beeldscherm tijdelijk weer goed is, zie ik deze knop evenmin.

Is hij er nog, en zo ja, waar zit hij?

Leuk, Lorre kijkt nu naar ons!

Ik gebruik Firefox al jaren en weet niet precies wat jij bedoelt.

Ik neem aan dat de drie streepjes rechts boven in de browser wel aanwezig zijn in jouw browser?
Indien je een nieuwe tab gewoon opent, zit er rechtsboven in dat blad ook een optieknop.

Lorre is gespiegeld zonder kwaliteitsverlies.

"Indien je een nieuwe tab gewoon opent, zit er rechtsboven in dat blad ook een optieknop."

Die optieknop zie ik dus niet meer!

Aha.
Installeer dan Firefox opnieuw.
Wel met een andere browser downloaden.

Ik hoop dat dit dan jouw Firefox probleem oplost.

Dat vind ik wel weer een drastisch advies. Misschien zet ik mijn leven dan maar voort zonder deze knop. Ik zocht er vele keren naar toen Firefox nog mijn standaardbrowser was, maar nu ik bij Opera zit, dacht ik opeens: aha, nu kan ik die knop eindelijk weer vinden zonder wilde beeldverstoringen.

Ik hoopte dat naar aanleiding van deze vraag iemand zou zeggen: het werkt nu anders en wel zo en zo.

Het blijft een vreemde zaak dat ik die knop niet zie.

Terug
Bovenaan Onderaan