Mogelijk illegale windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anjo
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 54
  • Weergaven 3423
Status
Niet open voor verdere reacties.

Anjo

Medewerker
Lid geworden
22 apr 2017
Waarderingsscore
223
Punten
43
OS
Windows 10; Windows 11 ; Zorin 16 en 17, Android 14 en 15
AV
Microsoft
FW
in KPN modem
Krijg opeens weer een melding dat mijn windows 7 een mogelijke illegale kopie zou zijn.
Nou mooi niet, ik heb 6 windows 7 licenties in huis en op mijn hoofdbak zit de meest recente licentie aangeschaft bij
https://softwarelicense4u.com/nl?gc...79p5vkCk5dxoWciwsf3YFfjKFLaTYQTKc4aAjnR8P8HAQ

Ik heb t al eens eerder gehad en toen een nieuwe install moeten doen, maar er is intussen zoveel meuk op die machine bijgekomen dat dat niet leuk meer is.

Heb het licentienummer opnieuw ingegeven, maar dat werkt niet.
Vervolgens KMS spico eens laten draaien en die zegt dat het systeem gewoon legaal is en ook mijn wachtwoorden progsel laat een licentie en het serienummer zien.

De verkoper heeft eerder doorverwezen naar de FAQá, maar uiteindelijk geropen dat ik op hun site de laatste iso moest ophalen en een schone install moet doen.

Iemand een idee??

Ja zeker laat Abraham54 jou pc maar eens doorlichten want die is niet goed bij zijn hoofd! (De pc dan!)

Halo Anjo, ik heb jouw discussie verplaatst.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.
In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten kijk dan hier: Bijlagen toevoegen

hierbij de txt

en dat andere

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.

We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster in het lege kladblokvenster.
Code:
start
CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:
FF Plugin-x32: @microsoft.com/GENUINE -> disabled [Geen bestand]
C:\ProgramData\Z@!-ce40d656-dd55-48a1-99cc-a458113fb5c4.tmp
C:\ProgramData\Z@S!-b566292b-86b2-4399-a15b-6b39b81dad86.tmp

cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end
Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt
Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

• Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.

Dacht even hoera, maar helaas .
Na afsluiten nog steeds de melding en zwart scherm
MBAM wil ook niet meer

kan opeens niets meer uninstallen, niet meer als admin en niet meer via de gekochte Revo Uninstaller Pro.
Ook mijn legale Drivermax deed niks meer .
Nu gewoon via hun homepage een update geladen en die is er weer. MBAM laat ook de map in C:programs etc zich niet weghalen.

We kijken verder!

Download
51c590ce361e7-ComboFix_resized_2.png
ComboFix via één van deze locaties:
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je ComboFix start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
ComboFix opstarten:
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op ComboFix.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
ComboFix is opgestart:
  • Niet in het zwarte venster klikken, hierdoor kan ComboFix of zelfs Windows geheel "bevriezen"!
  • Combofix sluit tijdens de scan de internet verbinding – probeer deze tussentijds niet te herstellen!
  • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw opgestart moet worden, dit is normaal.
  • Wanneer ComboFix gereed is, zal het het een logbestand voor je maken.
  • Post de inhoud van dit logbestand via in je volgende bericht.
  • Indien het log niet opstart, is dit terug tevinden in C:\ComboFix.txt
Belangrijke opmerking:
  • Indien na de scan bij het opstarten van programma's er een error wordt getoond met de melding:
  • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Start dan de computer opnieuw op.

Nou weet niet of dit goed gegaan is. combofix.txt :

Hoi Anjo - het log is verre van compleet.
Graag dus nogmaals het hele log uploaden.

Dan moet je een kwartietje geduld hebben draai k combofix opnieuw.

Het log staat in C:\Combofix als Combofix.txt

ik heb al een nieuwe

Prima gedaan.
Hoe nu de stand van zaken - is Windows nu weer geactiveerd?

Nee hoor.
Ik denk dat de kortste klap gewoon Forrmat C: is en een nieuwe install.Ik heb t meeste wel binnen handbereik, zal nog even een lijst maken met de progsels en serials.
Of jij moet een idee hebben.
Heeft contact zoeken met MS nut??

We doen nog een scan.

Download
51e2903039553-TDSSKiller_Resized.png
TDSSKiller en (ver)plaats de download naar/op het bureaublad.
  • Dubbelklik op TDSSKiller.exe om de tool te starten. (Indien je TDSSKiller als ZIP bestand hebt gedownload dien je deze eerst uit te pakken).
  • Als er door TDSSkiller een update wordt gevonden klikt u op de knop "Load update"
  • Een nieuwe versie van TDSSkiller zal nu gedownload worden en sla deze op het bureaublad op.
  • Start nu TDSSkiller opnieuw.
  • Klik in het licentiescherm op "Accept" om door te gaan.
  • Vervolgens krijgt u het scherm te zien van het "Kaspersky Security Network Statement" klik hier eveneens op "Accep".
  • Klik op "Change parameters" en zorg dat de onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn.
    5247f2ef6060f-TDSSKiller-parameters.jpg
  • Klik op de knop "Start Scan" en volg de instructies.
  • Gebruik nooit de "Delete" of "Quarantaine" optie bij een "Fail signature" melding.
  • Wanneer er een herstart nodig was, vind je de logfile in C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.

Ik werd gek.

Stomme machine wilde enkel nog nmaar dat ik online ging en de oplossingen van meneer MS ging uitvoeren, elek ander ding deed t niet.
Heb er een dvd ingesdtopt en de schijf geformatteerd, dit werkt niet meer.
Sorry Abe, bedankt voor de moeite en t meedenken.

Nu maar hopen dat t niet gewoon een brakke bak die ik een half jaartje terug aangeschaft heb.....

Ik was het afgelopen weekend helemaal zat met betrekking tot de Dell Precisions die ik heb.

Waarom heb je overigens nu niet eerst die laatste scan gedaan, of was mijn bericht al te laat.
En waarmee heb je harddisk geformatteerd?

Jouw bericht was inderdaad nét te laat.

Gewoon de format van de officiele MS DVD gebruikt voordat ik de schijf verwijderde.
Maar t loopt niet zo soepel allemaal ben nu voor de derde maal begonnen.
Het is dat ik t nietkan worden met Gimp en perse een ander grafisch pakketje en video ding moet gebruiken anders had er op deze bak ook een linux gekomen denk ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan