Kate, ik weet niet of je al opnieuw een poging hebt gedaan om je fotoboek te verzenden vanaf je oude laptop naar Albelli, maar het is mogelijk om je fotoalbum via een USB stick over te zetten naar je nieuwe laptop. Daarna download en installeer je op de nieuwe laptop de fotoboeksoftware van Albelli; je zet het album daarna in de juiste map op de nieuwe laptop en dan kun je het fotoboek gaan verzenden vanaf de nieuwe laptop.
Ik ga er hierbij van uit dat je het fotoboek
offline had gemaakt, dat wil zeggen dat je fotosoftware van Albelli had gedownload en geïnstalleerd op de oude laptop. Het is namelijk ook mogelijk om een fotoalbum van Albelli helemaal
online te maken, zonder dat je daar software voor installeert op je computer.
Doe het volgende wanneer het verzenden vanaf de oude laptop weer mislukt:
Verder werken op een andere computer
Wanneer je
online je fotoboek maakt, kun je gemakkelijk op een andere computer inloggen op onze website met je gebruikersnaam en wachtwoord. Wanneer je met ons
offline programma een fotoboek maakt, kun je gemakkelijk op een andere computer verder werken door het naar een USB-stick of andere externe harde schijf te kopiëren. Hieronder een korte uitleg:
Windows
- Klik op ‘Start’.
- Klik dan op ‘Zoeken’.
- Zoek naar .alb bestanden op je harde schijf en open de bijbehorende map.
- Deze map heeft als naam de titel van je boek. In deze map bevinden zich ook de kopieën van alle foto’s die je in je boek hebt gebruikt.
- Kopieer deze gehele map naar een USB-stick of andere externe schijf
- Kies een andere computer met bijvoorbeeld Windows XP of hoger en een snelle internetverbinding. Download daarop het fotoboekprogramma vanaf onze website. En installeer dat fotoboekprogramma!
- Kopieer de fotoboekmap van de USB-stick of externe schijf naar de map ‘albelli Fotoboeken’ in je ‘Mijn documenten’-map.
- Open het fotoboekprogramma en klik op ‘Bestaand product openen’
- Vanaf hier kun je het boek openen en verder werken op de andere computer
In jouw geval is het fotoboek al klaar en kun je dat aangeven en dan het boek gaan verzenden vanaf je nieuwe laptop.
Ik kan het boek niet op mijn externe harde schijf zetten: al met Albelli over gebeld.
Heel vreemd dat die medewerker van Albelli jou dat via de telefoon vertelde. Volgens de informatie op hun website kan het immers wel. Ik haalde mijn informatie hier vandaan:
Verder werken op een andere computer | albelli.nl
Mogelijk hebben jullie elkaar verkeerd begrepen aan de telefoon...