mixed reality

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 10
  • Weergaven 1166
K

Kate

Gast
Ik hoop dat dit onder software valt. Ik zie in mijn lijst met apps plotseling een staan die er nog niet was: mixed reality portal. Het zei me niets en dus heb ik even gekeken.
Ik weet echt wat ze van me verwachten, maar ik wil van die app af! Allereerst moest ik nl. zorgen voor een veilige omgeving waar ik geen ernstig of dodelijk letsel zou kunnen oplopen!
Nou is zo'n omgeving natuurlijk nooit weg, maar om daar met een app in te gaan zitten.............! Hoe kan ik dit ding kwijtraken, want het woord 'verwijderen' kent hij nog niet, wel 'aan balken vastmaken'.

En bij mijn stiekeme app moet nog vermeld worden dat er al een topic is over dit soort praktijken, en dat ik de info van Abraham uitgevoerd heb. Ik heb er dus weer een icoon op mijn bureaublad bij, maar mijn app weet van geen wijken. Hoe vertel ik hem dat hij er van door moet?

Windows 10 levert standaard een flink aantal apps. Niet iedereen zal daar blij mee zijn. Zo zijn sommige apps helemaal niet te gebruiken, omdat de hardware in je pc niet modern/duur/krachtig genoeg is.
Ik heb even een lijstje gemaakt van Windows 10 apps op mijn pc, die ik niet echt nodig heb:
  • Agenda
  • Alarmen en klok
  • Feedback-hub
  • Films en tv
  • Geldzaken
  • Groove Muziek
  • Hulp vragen
  • Kaarten
  • Mail
  • Microsoft Solitaire
  • Microsoft Wifi
  • Mixed Reality Portal
  • Mobiele abonnementen
  • Telefoon
  • Telefoon assistent
  • Tips
  • Twitter
  • Viewer voor gemengde realiteit
  • Voicerecorder
  • Weer
  • Xbox
Maar ik pieker er niet over om al die apps te gaan verwijderen. Dat is mij veel te veel werk. En bovendien moet je oppassen. Ik ken iemand die ooit de app Xbox verwijderde, omdat zij meende dat ze die app niet nodig had. Maar daarna bleek een puzzelprogramma niet meer te werken, omdat dat puzzelprogramma afhankelijk was van Xbox. Zonder Xbox kon zij niet niet puzzelen... Komt dit jou bekend voor, Kate?

Ik laat al die onnodige apps dus rustig staan.
Als jij Mixed Reality Portal toch uit die lijst wil verwijderen, dan verwijs ik je naar deze handleiding: How to Uninstall Mixed Reality Portal in Windows 10

Dag heren ,

Ja, ik ken die persoon vaag, Porrelaar! Dom mens, hoor!
Maar ik zette in mijn vraag ook dat ik zag dat er al een vraag was over al die onnodige apps en daarop kwam als antwoord het programma SilentInstalledApps uit de bus. Ik heb de instructie van Abraham dus snel opgevolgd en heb dat programma nu op mijn bureaublad staan. Fijn. Maar mijn app verdwijnt er niet mee. Net zo eigenwijs als ik! En ik wil hem kwijt, want ik vertik het om troep te hebben waar ik niet om gevraagd heb. En ik ga niet in een veilige omgeving met een app zitten!

Nu ga ik meteen iets heel doms vragen, maar dat kan me niet schelen. Ik ben de hele middag bezig geweest om van mijn oude laptop een fotoboek naar albelli te zenden. En bij 80% was er een fout en dat zal niet zo zijn. Ik kan het boek niet op mijn externe harde schijf zetten: al met Albelli over gebeld.
Nou kan ik het weer proberen maar ik geloof niet meer in die laptop. Vraag: als dat boek op de schijf in de laptop zit en ik ga naar een pc-winkel en laat die schijf er uit halen en 'ergens' inzetten, blijven mijn bestanden dan op die schijf staan, of verdwijnen die bij het overzetten.

rechtermuisknop op die app klik op verwijderen, deze zit dan in je prullenbak doe die open en gooi die er dan ook uit en oeps verdwenen

Nou Toska, je ziet het door een roze bril, hoor. Ondanks het programma dat op mijn bureaublad zit en wat alleen maar zegt dat er registers zijn toegevoegd, kan ik niks verwijderen! Als ik met mijn rechtermuisknop klik, kan ik kiezen: van start losmaken, of aan de taakbalk vastmaken. Fijne keus, vind je niet?
We zien wel. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om van alles overhoop te halen in mijn nieuwe laptop. Daar heb ik hem niet voor gekocht! Als Windows van alles toevoegt, heb ik pech gehad, maar ik doe er toch niks mee. Alleen ik vind het stom dat dit zo maar kan. En je kunt niets terug doen en dat is ook erg jammer!!

Over je fotoboek: wanneer je de harde schijf uit de oude laptop laat halen en in een behuizing laat zetten, waardoor het een externe harde schijf wordt, dan kun je het programma Albelli dat dan op die externe harde schijf staat, hoogstwaarschijnlijk niet opstarten.
Ik zou het fotoboek daarom toch nog een keer proberen te verzenden via de oude laptop, maar ik zou dan geen gebruik maken van wifi, maar van een bekabelde verbinding. Waarom? Het verzenden duurt flink lang, dat heb je al gemerkt, en bij wifi kan eerder een hikje (korte onderbreking) in de verbinding plaatsvinden dan wanneer je gebruik maakt van een vaste verbinding via een internetkabel. Zo’n onderbreking zorgt ervoor dat het uploaden van het fotoboek mislukt.
Heb je geen internetkabel, dan koop je er een. Dat hoeft niet duur te zijn. Ga naar een filiaal van de Action, zoek daar de elektronicahoek op of vraag het aan het personeel. Een netwerkkabel van 10 meter kost daar minder dan € 3,-. En die kabels zijn prima.
Tijdens het uploaden van het fotoboek doe je niets anders dan om de 5 minuten even de muis iets bewegen, zodat de laptop niet in slaapstand gaat.

Kate, ik weet niet of je al opnieuw een poging hebt gedaan om je fotoboek te verzenden vanaf je oude laptop naar Albelli, maar het is mogelijk om je fotoalbum via een USB stick over te zetten naar je nieuwe laptop. Daarna download en installeer je op de nieuwe laptop de fotoboeksoftware van Albelli; je zet het album daarna in de juiste map op de nieuwe laptop en dan kun je het fotoboek gaan verzenden vanaf de nieuwe laptop.

Ik ga er hierbij van uit dat je het fotoboek offline had gemaakt, dat wil zeggen dat je fotosoftware van Albelli had gedownload en geïnstalleerd op de oude laptop. Het is namelijk ook mogelijk om een fotoalbum van Albelli helemaal online te maken, zonder dat je daar software voor installeert op je computer.
Doe het volgende wanneer het verzenden vanaf de oude laptop weer mislukt:

Verder werken op een andere computer
Wanneer je online je fotoboek maakt, kun je gemakkelijk op een andere computer inloggen op onze website met je gebruikersnaam en wachtwoord. Wanneer je met ons offline programma een fotoboek maakt, kun je gemakkelijk op een andere computer verder werken door het naar een USB-stick of andere externe harde schijf te kopiëren. Hieronder een korte uitleg:
Windows
  1. Klik op ‘Start’.
  2. Klik dan op ‘Zoeken’.
  3. Zoek naar .alb bestanden op je harde schijf en open de bijbehorende map.
  4. Deze map heeft als naam de titel van je boek. In deze map bevinden zich ook de kopieën van alle foto’s die je in je boek hebt gebruikt.
  5. Kopieer deze gehele map naar een USB-stick of andere externe schijf
  6. Kies een andere computer met bijvoorbeeld Windows XP of hoger en een snelle internetverbinding. Download daarop het fotoboekprogramma vanaf onze website. En installeer dat fotoboekprogramma!
  7. Kopieer de fotoboekmap van de USB-stick of externe schijf naar de map ‘albelli Fotoboeken’ in je ‘Mijn documenten’-map.
  8. Open het fotoboekprogramma en klik op ‘Bestaand product openen’
  9. Vanaf hier kun je het boek openen en verder werken op de andere computer
In jouw geval is het fotoboek al klaar en kun je dat aangeven en dan het boek gaan verzenden vanaf je nieuwe laptop.

Ik kan het boek niet op mijn externe harde schijf zetten: al met Albelli over gebeld.
Heel vreemd dat die medewerker van Albelli jou dat via de telefoon vertelde. Volgens de informatie op hun website kan het immers wel. Ik haalde mijn informatie hier vandaan: Verder werken op een andere computer | albelli.nl
Mogelijk hebben jullie elkaar verkeerd begrepen aan de telefoon...

Hoi, dank je wel voor je lange post. Ik heb geploeterd en omdat het de tijd van de logeerpartij van de kleinkinderen was, ging dat ploeteren met horten en stoten en beslist niet in een vrolijke stemming! Ik kreeg gooi- en smijtneigingen! Maar.......... allereerst lukte het eindelijk om mijn ouwe lappie zover te krijgen dat hij nog wilde meewerken aan het afmaken van mijn fotoboek en daarna was hij weer vreselijk tegen de draad in om dat boek te laten verzenden. Dat was nog het meeste werk want het duurt altijd lang en zolang wilde mijn laptop niet bezig blijven! Dus weer een paar pogingen van elk een uur.
Maar.....gelukt.! En nu maar afwachten.

Bleef over het probleem om dat boek op mijn nieuwe laptop te krijgen, met alles wat er bij hoort. En via Albelli 's website zou het moeten lukken, maar dat is geen garantie, want bij mij liet het zich niet verplaatsen. Wel de gebruikte foto's, maar niet het boek zelf met de complete opmaak enz. En als het al ergens kwam waar ik dacht het te kunnen openen, dan kon dat weer niet. En toch wilde ik het ergens opslaan.
Ja, en dan heb ik dus helemaal niets aan mijn kennis van taalbegrippen!

Maar ik had wel heel veel aan mijn lid zijn van Piep, want Abbs ontpopte zich als een geboren teamviewer en ik keek mijn ogen uit naar de cursor die uit zichzelf van alles deed en ik zag dat het goed kwam! Dus voorlopig ben ik boven Jan. Ik heb ook gevraagd bij een pc-winkel wat het ging kosten om mijn harde schijf uit mijn oude laptop te halen en ergens anders te laten wonen, maar ik vond 50 euro te veel. Nu ga ik dat dus zelf doen (Hm!) en daarna naar een winkel om een behuizing te kopen en hem een woonvergunning te geven.

Maar eerst doe ik helemaal niks meer!!! Alles zit waar ik het wil en mijn laptop staat in een huis waar de rust weer is weergekeerd en dat is heerlijk! En mijn volgende boek maak ik online, dat weet ik wel!

Fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is om je fotoboek af te maken op de oude laptop en te verzenden naar Albelli. Dat het verzenden lang kan duren weet ik uit eigen ervaring. Ik heb vroeger ook wel fotoboeken gemaakt met de software van Albelli (dat heette toen nog Albumprinter NL).
Het verzenden van het fotoboek duurde bij mij toen makkelijk anderhalf uur, maar dat kwam door mijn trage internetverbinding, die was toen slechts 0,8 megabit per seconde.

En aan abbs had je vast en zeker een goede hulp. Die helpt wel eens vaker mensen via TeamViewer. Fijn programma. Ik gebruikte het toen mijn schoonmoeder nog leefde. Die woonde op 100 km afstand (voor mij 3 uur reizen met het openbaar vervoer) en met TeamViewer waren haar computervragen of -probleempjes vaak in 5 minuten opgelost, waarbij ik niet de deur uit hoefde.

Geniet nu maar even van de rust en het niets doen!

Groeten,
Porrelaar

Terug
Bovenaan Onderaan